וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוציא את החתול מהכלב שלכם

אביה פרי

19.10.2011 / 22:20

יוצאים מהבית לכמה שעות ומעוניינים לאתגר קצת את הכלב? לא רוצים שישעמם לו מדי? כמה דברים קטנים שיוציאו את החתול בכלב שלכם ללא מאמץ מיוחד

כלב רועה גרמני נח על רצפת בית. Monika Wisniewska, ShutterStock
הוא לא חייב להשתעמם כשהוא לבד/ShutterStock, Monika Wisniewska

רובנו אנשים עובדים או לומדים, ואת רוב שעות היום מבלים מחוץ לבית. חתולים, בשונה מכלבים, יכולים להישאר לבד בבית מספר שעות רב בתנאי שיש להם מזון ושתיה זמינים די הצורך ויחס חם כשאתם שבים הביתה (בהתאם למידה שמתאימה להם, כמובן. בכל זאת, חתולים). כלבים, לעומת זאת, ידועים כצרכנים גדולים יותר של תשומת לב, והם גם פעילים יותר שעות. לא נמצאים הרבה בבית? אל חשש. אין סיבה להימנע מגידול כלב, אך למען בריאותו הנפשית של הכלב ושלמותם של החפצים בביתכם – יש להקפיד על מספר שעות סביר בו הכלב נשאר לבד. כמה דברים קטנים שאתם יכולים לעשות ללא מאמץ מיוחד:

1. השאירו רדיו פועל ובכך תנו הרגשה שיש תנועה בבית.

2. קונג – צעצוע אתגרי נהדר לכלבים עם פתח חלול שיכול להעסיק אותם שעות. ממלאים כיד הדמיון – חמאת בוטנים לא ממותקת, קוטג', דייסה מהאוכל היבש, אוכל יבש עם מעט גבינה צהובה (ניתן להכניס למיקרו לדקה כדי שתימס ואז לחכות שתתקרר לפני ההגשה לכלב), אוכל יבש מעורבב עם מעט אוכל רטוב ובגדול - בכל דבר אחר העולה על דעתכם.

3. ארטיק מאולתר – הכניסו לכוס פלסטיק מים וחטיפים – חתיכות מזון יבש/ חתיכות מזון רטוב/ חתיכות נקניקיות או משהו אחר שהכלב אוהב. הכניסו למקפיא והוציאו אחרי כמה שעות. כלבים רבים מגלים התעניינות ומלקקים עד שמצליחים להגיע לחטיפים. נותן תעסוקה וגם טעם טוב. מומלץ להניח את הארטיק במרפסת או על גבי נייר עיתון על מנת למנוע הצפה של האזור.

4. אם אתם לא בעניין של מינימום מאמץ – אתם תמיד יכולים לגשת לכלבייה הקרובה ולאמץ חבר נוסף למשפחה שיעסיק את החבר הראשון.

כלב מביט החוצה מחלון בית. Yuri Arcurs, ShutterStock
לבדו הוא יתגעגע, אבל אפשר גם להעסיקו/ShutterStock, Yuri Arcurs

כעיקרון, צעצועים, משחקים ושאר עיסוקים למניהם חשובים למניעת שיעמום ותסכול אצל כלבים והם אף עשויים להציל את קירות הבית ו/או את הנעליים שלכם בחלק מהמקרים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי כלבים ישנים הרבה יותר מאיתנו – והם מנצלים את רוב הזמן שהם לבד לשינה. אל תחושו אשמה אם השארתם את הכלב לבדו כמה שעות - וכל זאת בגבולות שלפוחית השתן שלו כמובן.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully