וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרבייג'ן תרכוש מל"טים מישראל שיפטרלו ליד אירן

15.10.2011 / 23:01

לפי דיווח בעיתונות בבאקו, התעשייה האווירית תספק למשרד ההגנה האזרי 60 מטוסים בלתי מאוישים מסוגים וגדלים שונים. המטוסים יפטרלו בין היתר בגבול שבין אזרבייג'ן לאירן

העיתונות באזרבייג'ן חשפה בסוף השבוע כי באקו ניהלה בעת האחרונה מגעים עם ישראל, שבסופם גובש הסכם לפיו התעשייה האווירית תספק לאזרבייג'ן 60 מטוסים בלתי מאוישים (מל"טים) מסוגים וגדלים שונים. הרכישה תאפשר למשרד ההגנה של אזרבייג'ן להתמודד עם איומים מארמניה בגבול המערבי ומול אירן בגבול הדרומי.

לפי ההסכם, 30% מייצור המל"טים ייעשה באזרבייג'ן על ידי חברה מקומית בשם "אזאד באקו מערכות ושות'", שבהתאם להסכם בין שתי המדינות, תקבל רישיונות ייצור לרכיבים. מדובר על מתווה של שיתוף פעולה דומה לזה שנחתם בין ישראל לטורקיה בשנת 2010. בכך הצליחו התעשיות הביטחוניות של ישראל לדחוק הצדה תעשיות ביטחוניות טורקיות.

בחודשים האחרונים פורסמו בטורקיה מספר ידיעות סביב עסקת המל"טים בין ישראל לטורקיה, כשברקע הטענה לפיה ישראל סירבה להשיב מל"טים לידיה ולספק לטורקיה חלקי חילוף. בישראל דחו על הסף את הפרסומים, וטענו כי במסגרת ההסכם שנחתם, הוסכם כי התחזוקה למנועי המל"טים תבוצע בישראל ובהתאם לכך הוחלט כי הטורקים ירכשו מנועים חלופיים כדי למנוע את השבתת המל"טים מפעילות מבצעית וכך היה. גורמי ביטחון בישראל טענו אז כי אין אמת בפרסומים וכי מדובר בפרובוקציה תקשורתית.

עוד בנושא:

"על טורקיה לסגת מהצבת המכ"ם שעשוי לסייע לישראל"
טורקיה תיירט מטוסים? "הם קונים מאיתנו את המערכות"
40 לאנשי המל"טים: "בעתיד לא יהיו מטוסים מאוישים"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully