וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ברצף העליות הארוך מאז אפריל

נמרוד הלפרן

14.10.2011 / 23:00

מדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק נסגרו מעל רמתם בתחילת 2011. מדד נאסד"ק קפץ השבוע ב-7.6%; אפל נסגרה בשיא על רקע הגעת אייפון 4S למדפי החנויות

בורסות וול סטריט השלימו את רצף העליות השבועיות הממושך ביותר מאז חודש אפריל, ומדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק נסגרו מעל לרמתם בתחילת 2011, לאחר שהמכירות הקמעונאיות בארה"ב צמחו בשיעור חד מהצפוי בספטמבר, ועל רקע תחילת דיוני מדינות ה-G20 על משבר החוב באירופה.

מדד דאו ג`ונס עלה ב-1.5% וקפץ בסיכום שבועי ב-4.9% - עלייה שבועית שלישית ברציפות והרצף הארוך ביותר מאז אפריל; מדד S&P 500 טיפס ב-1.7% בדרכו לעלייה שבועית של 6%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.8% וקפץ בסיכום שבועי ב-7.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זו הפעם השביעית בשמונת ימי המסחר האחרונים והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.6% לרמה של 2.23%.

האוצר ונציגי הבנקים המרכזיים של מדינות קבוצת 20 הכלכלות המובילות בעולם (G20) ייפגשו היום בפאריס כדי לדון במשבר החוב האירופי.

המלאי העסקי בארה"ב גדל באוגוסט ב-0.5%

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על כך שהמכירות הקמעונאיות צמחו בספטמבר בשיעור החד ביותר זה שבעה חודשים - יותר מתחזיות הכלכלנים - ועל ירידה מפתיעה במדד בטחון הצרכנים החודש. הגירעון בתקציב האוצר התרחב בספטמבר, וסיכום שנת התקציב כולה גדל ל-1.3 טריליון דולר - הגירעון השנתי השני בגובהו מעולם.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן ירד בחודש אוקטובר לרמה של 57.5 נקודות לעומת 59.4 נקודות בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 60.2 נקודות.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב צמחו בחודש ספטמבר ב-1.1% - הגידול החד ביותר מאז פברואר - לאחר עלייה של 0.3% באוגוסט, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 0.7% לאחר צמיחה אפסית שעליה דווח במקור באוגוסט. מכירות המכוניות זינקו בספטמבר ב-3.6%.

המלאי העסקי בארה"ב גדל באוגוסט ב-0.5% בהמשך לעלייה בשיעור דומה ביולי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. מכירות הסיטונאיות צמחו ב-0.3%.

הגירעון השנתי בתקציב האוצר בארה"ב עלה על טריליון דולר זו השנה השלישית ברציפות, לפי נתונים שפירסם היום משרד האוצר האמריקאי.

הגירעון בשנת התקציב שהסתיימה בסוף חודש ספטמבר הסתכם ב-1.3 טריליון דולר - הגירעון השני הכי גבוה מעולם, ועלייה קלה לעומת גירעון של 1.29 טריליון דולר בשנת התקציב הקודמת. בשנת התקציב 2009 נרשם הגירעון הגבוה מעולם - 1.42 טריליון דולר.

נתוני הגירעון בתקציב האוצר לחודש ספטמבר שפורסמו היום, הצביעו על כך שהגירעון התרחב בחודש שעבר ל-64.6 מיליארד דולר לעומת גירעון של 34.6 מיליארד דולר בחודש ספטמבר 2010.

משקיעים עומדים להתאכזב מדו"חות שיצביעו על נסיגה חדה בבנקאות

ענקית האינטרנט גוגל דיווחה אמש על זינוק חד מהצפוי של 26% ו-33% ברווחיה והכנסותיה בהתאמה ברבעון השלישי של השנה - סימן לכך שהחששות מפני מיתון עולמי חוזר אינם משפיעים לעת עתה על תוצאותיה הכספיות של ענקית האינטרנט.

עונת הדו"חות נפתחה השבוע בארה"ב על רקע חששות מפני תוצאות מאכזבות לגבי חלק מהחברות - ובראשן המגזר הבנקאי במדינה. לפי אנליסטים בשוק, המשקיעים עומדים להתאכזב מהדו"חות שצפויים להצביע על נסיגה חדה בעסקי בנקאות ההשקעות בזמן שבנקאות הקמעונות, בעיקר זו העוסקת במשכנתאות, תראה התאוששות.

אמש מניות הבנקים הובילו את הירידות בוול סטריט לאחר שג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, דיווח על ירידה של 33% ברווחיו הרבעוניים.

ענקית הטכנולוגיה אפל החלה היום למכור את מכשיר הסלולר החדש של אפל, אייפון 4S, היום בארה"ב, אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, יפן ובריטניה. מכירות הסמארטפון בסוף השבוע צפויות לפי הערכת האנליסטים להסתכם ב-2 עד 3 מיליון יחידות, ולשבור בכך את השיא שקבע קודמו, אייפון 4, אשר נמכר ב-1.7 מיליון יחידות בסוף השבוע הראשון להגעתו למדפי החנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully