וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אפשר לעשות למען חתול בדיפרסיה?

א. ב. דן

18.10.2011 / 11:36

מדור חי שקלים! דרכים לפנק את המחמד בעידן המיתון, פוגש הפעם את אלי גורנשטיין והחתולה גוצ'י שהיא גם "בת רביעית" המזכירה ניחוח ילדות נושן ורחוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות אלי גורנשטיין עולה כל פעם על פסגה חדשה, אם זה על בימות התיאטרון כשהוא זוכה בפרס הראשון בתיאטרונטו על ההצגה "אטרוף" שרצה מאז בהצלחה ואם זה כשהוא מגלם ישראלי טיפוסי ב"אמאל'ה" בהופעה בלתי נשכחת וגם כובש בתפקיד זעיר בסרט הקולנוע "בוקר טוב, מר פידלמן". אבל עדיין חרף שלל תפקידיו הרציניים, בזיכרון הצופים הבוגרים הוא טבוע בדמות "שן קשת ענן" של הערוץ הראשון ואילו הצופים הצעירים יותר מצטמררים מקולו בזוכרם את הדיבוב שעשה לסקאר, הדוד הרע סימבה ב"מלך האריות" ול ולג'אפר ב"אלאדין". לאחרונה הוא חישמל את הבמה של צוותא במופע של שירים מקוריים, מתוך אלבום בכורה שהוציא זה עתה בשם "ונחיה". השיחה עימו מגלה שמאחורי השחקן הגדול מסתתרת שותפה פרסית מעורבת, ג'ינג'ית-חומה.


למה קראת לחתולה שלך גוצ'י?

"גוצ'י בא מן המשחק, משחק הילדים: מן בובת מחמד בצורת מסך מחשב קטנטן שקראו לו טאמאגוצ'י, גוצ'י הגיעה לביתנו כשטאמאגוצ'י הזה שבק חיים."

איך אתה וגוצ'י נפגשתם לראשונה?

"לפני 14 שנים ערכתי בחינות לזמרים לאופרה שהייתי צריך לביים, ואחת הזמרות הגיעה עם פסנתרנית, והפסנתרנית שאלה אותי ואת אשתי אם אנחנו רוצים חתולה. האמת שלא אמרנו 'לא' אבל גם לא אמרנו 'כן'... למחרת בלי להודיע היא התייצבה בביתנו עם החתולה בתוך כלוב, הביאה אתה את כלי האוכל, כולל משטח רביצה, היא אמנם קראה לה חומי, ולפני שהספקנו לעכל, היא הלכה והשאירה אותנו עם החתולה שהפכה להיות בתי הרביעית ואחות לילדיי.

מה עושה גוצ'י כשאתה על הבמה ובחזרות?

"מחכה לי בבית, אבל ברגע שאני מחנה את האוטו בחניה, היא היא קמה ומחכה לי ליד הדלת, כלומר אם בא לה לקום."

האם אתה שואב רעיונות כשחקן מן הטיפול בחתולה?

"אני חושב שהריח של גוצ'י מזכיר לי את ילדותי. הייתה לי בובת שועל מפרווה, שבדמיוני מזכירה לי את הריח של גוצ'י. ואני מחבק ומנשק אותה כמו את אותה בובה שהייתה לצדי. יש איזו אינטימיות בהתייחסותי אליה, שתורמת לי בעבודתי כשחקן."

אומרים ששחקנים נוהגים לבהות בחיות ולחקות אותן האם גם אתה נוהג לעשות זאת?

"כשהייתי שחקן צעיר נהגתי לעשות כך, אבל לא נגמלתי מזה לחלוטין כי זה באמת עשוי לפעמים לעזור, כי הרי ידוע שכל חיה כמו כל אדם מגלמת איזושהי דמות, אבל גם ברור לי מההכרות שלי עם החתולה שלי, שדמותה שונה לחלוטין מכל החתולים האחרים שאני רואה מסביב. מה שכל כך מאפיין את משפחת החתולים הוא ההליכה שלהם על הקרקע, ואיך כפות הרגליים שלהם נוגעות ברכות ברצפה."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיפ מס' 1 של אלי גורנשטיין לבעלים של חתולה בדיכאון – נסה להיות חתולה

כלומר?

כשהיא שוכבת על הרצפה אז היא באה ליעדה. אני מנסה להיות כמוה. קשה לי עם הברכיים. אני נשכב לצדה, אז בהתחלה איך שהוא בסדר. היא מסכימה אני שם את הפנים שלי ליד הפנים שלה. מצד אחד היא חיה, מצד שני היא כמו בן אדם-היא כל כך ביתית. אני נשכב לידה. אני לא בטוח שזה עובד. זה משהו שאני עושה בשביל עצמי אני לא יודע אם זה עוזר לה. לפעמים אני שוכב ככה בלי לעשות כלום ואז אני מלטף לה ככה את הראש ואני מנסה ללטף לה ככה את הרגליים ואת הגב, נוגע לה במקום אסטרטגי כמו הבטן ואז בתגובה הראשונה שהיא מלקקת לי את היד - אם היא אוהבת. אבל זה נגמר מהר ויכול להיות מצב שהיא תנשוך והיא נושכת אותי הרבה. אתה עובר את זה. אני לא יכול ללקק, אז אני מנשק, זה יכול להחזיק כמה שניות ואז היא הולכת. אני חושב -מה שאני עושה, הרבה פעמים יש לי את הרצון להתקרב אליה מגובה העיניים."

טיפ מס' 2 של אלי גורנשטיין לבעלים של חתולה בדיכאון: תן לזמן לעשות את שלו


כמה זמן זה לוקח?

"בן אדם מדוכא צריך כדורים או מנוחה. אז היא באיזה מחבוא. מה שאני עושה זה שאני מדבר איתה: "גוצ'י בואי, מה קורה? הנה בואי" בצלילים מאוד גבוהים, אני חושב שבעניין כזה צריך לתת לה את הזמן."

ההופעות הקרובות של אלי גורנשטיין:

ההצגה "אטרוף": יום שישי, 21.10, בקפה תאטרון בקאמרי ב-21.00

ניתן לראות אותו גם בהצגות "מכולת" ו"גטו" ב-קאמרי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

'עוד פעם' - אלי גורנשטיין ויוני רכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully