וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות מסביב לעולם

9.10.2011 / 17:46

מחתול כפול ראש שהאריך ימים בניגוד למצופה במסצ'וסטס, דרך תרנגול כפרות אומלל בבני ברק, ועד פרידה מהיידי האופוסומית הפוזלת של גן חיות לייפציג - חיות מסביב לעולם השבוע

חתול כפול ראש במסצ'וסטוס, ארה"ב

מחתול כפול ראש שהאריך ימים בניגוד למצופה במסצ'וסטס, דרך תרנגול כפרות אומלל בבני ברק, ועד פרידה מהיידי האופוסומית הפוזלת של גן חיות לייפציג - חיות מסביב לעולם השבוע.

חתול בעל שני פרצופים, שני פיות, שני אפים ושלוש עיניים הנקרא פרנק ולואיס. פרנק ולואיס הגיע לגיל 12 ועל כן נכנס לספר שיאי גינס בקטגוריית השורד המבוגר ביותר בקבוצה החתולים מסוגו המכונה "חתולי יאנוס". שמה של קבוצת חתולים כפולי ראש אלו ניתן לה על שם האל הרומי יאנוס בעל שני הפרצופים. פרנק ולואיס הוא בעל מוח אחד הגורם לשני הפרצופים לעבוד סימולטנית. הבעלים, מרטי סטיבנס, תושב וורצ'סטר, מסצ'וסטס שבארה"ב, מספר שהוא הציל את פרנק ולואיס מהרדמה שהייתה אמורה להתקיים זמן קצר לאחר

גורי פנדה במחוז סצ'ואן, סין

גורי פנדה נחים בעריסה בשמורה לגידול וחקר דובי פנדה בצא'נגדו אשר בחבל סיצ'ואן, סין. לידה של גורי פנדה היא משמחת מאוד עבור אנשי השמורה, זאת בשל הקושי הגדול של נקבת הפנדה להתעבר ועוד בתנאי שבי. תקופת הייחום של נקבת הפנדה נמשכת בין 3 ל-6 שעות בלבד, כך שהסיכויים להריון נמוכים מאוד. בנוסף, פנדה בטבע יולדת לעיתים קרובות שני גורים אך נוטשת את אחד מהם ולרוב הוא מת מהזנחה. בשני העשורים האחרונים, פועלים בכל העולם בהצלחה מסוימת, ובמיוחד בסין, על הפריות מלאכותיות של דובי הפנדה.

דגי שושנון בתערוכה בטייפה, טייוואן

קבוצה של דגי השושנון המכונים גם "דג ליצן" מוצגים בתערוכת היצוא הבינלאומית של דגי נוי בטאיפיי, בירת טיוואן, שנערכה בתחילת אוקטובר. דג זה חי בקבוצה בעלת היררכיה ברורה שנקראת זוג רבייה, זכר אחד ונקבה אחת ותחתם בין שניים לארבעה זכרים שאינם מתרבים. הנקבה היא הגדולה ביותר ולכן היא השלטת. במידה והנקבה מתה, בן זוגה עובר תהליך של "היפוך זוויג" - משנה את מינו והופך נקבה ואחד מהזכרים שאינם מתרבים תופס את מקומו.

זוג ינשופי לפלנד בקרסנוייארסק, סיביר

זוג ינשופים אפורים גדולים המכונים גם "ינשופי לפלנד" יושבים בכלובם באוויר הפתוח בגן החיות בעיר קרסנוייארסק אשר בסיביר, רוסיה. זהו אחד מזני הינשופים הגדולים בעולם, כאשר גובהו מגיע ל-80 ס"מ ומוטת כנפיו ל-1.5 מטרים. בנוסף, ראשו הגדול של הינשוף מקל עליו בשמיעה ומאפשר לו לקלוט את טרפו ממרחק רב ולצוד אותו, כל זאת בהסתמך על שמיעתו בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תרנגול כפרות בבני ברק, ישראל

חרדים בטקס כפרות מספר ימים לפני יום הכיפורים בבני ברק. במהלך טקס הכפרות תרנגול או תרנגולת (תלוי במין החוטא) מסובב סביב ראש החוטא כאשר התרנגול עודו בחיים. על פי המאמינים, התרנגול סופג אל תוכו את כל חטאי השנה שעברה של אותו אדם, ולאחר מכן נלקח לשחיטה ולמאכל. במהלך השנים האחרונות קמה קבוצה קטנה של דתיים אורתודוכסים שמתנגדים למנהג זה ומבקשים להחליפו בכסף. על פי אמונתם, שחיטת תרנגולים ואחזקתם בתנאים מחפירים לפני כן נוגדת את תורת ישראל ואינה ציווי דתי כלל.

כיפורים 2011: התאכזרות לחיות ללא כל צורך

אחד דייג סיני ושני קורמורונים, מחוז יונאן, סין

דייג סיני בן למיעוט הבאי מושך שני עופות קורמורן זה מזה כשבפיהם דג אותו תפסו באגם הר איי בעיר דאלי אשר בחבל יונאן, סין. האגם הוא אחד ממקורות הפרנסה העיקריים של תושבי האיזור כאשר באמצעו פזורים איים בהם חיים בני המיעוט הבאי השומרים על מנהגיהם המסורתיים, כמו הדיג. הקורמורנים, הידועים כציידי דגים מעולים, מסוגלים לצלול לעומק של עד כ-45 מטר על מנת ולהשיג את טרפם.

כלב בהפגנה בקייב, אוקראינה

כלבלב לבן צמרירי ליד בהפגנה בקייב בירת אוקראינה נגד רצח החיות השיטתי המתקיים במדינה לקראת משחקי יורו 2012. הכרזה בה נראים כלבים בתוך שלולית דם לצד הכיתוב "אנחנו נרצחנו בשביל יורו 2012" הוצבה בכיכר מרכזית בעיר העתידה לארח את משחקי יורו 2012 בכדורגל בקיץ הבא. פעילים למען זכויות בעלי החיים מאשימים את הרשויות באוקראינה בהרג לא הומני ולא חוקי של כלבים תועים הנאספים ומומתים בשיטות אכזריות גורמות לסבל רב, כל זאת על מנת ו"לנקות" את הרחובות לפני המשחקים.

רצח חיות שיטתי באוקראינה לקראת משחקי יורו 2012

האופוסומית הפוזלת נפרדת, לייפציג, גרמניה

היידי, אופוסומית בת שלוש וחצי שהייתה לאטרקציה חמה בגן חיות לייפציג, גרמניה, בשל פזילה, הורדמה השבוע. רופאי גן החיות החליטו להרדימה בשל סבלה הרב ומצבה הבריאותי אשר נבע מדלקת פרקים קשה. הרופאים מאמינים כי הפזילה הקשה בעיניה של היידי נבעה בשל תזונה לקויה ממנה ככל הנראה סבלה כגורה, מה שגרם להצטברויות שומן מאחורי עינייה. בהודעה רשמית שפירסם גן החיות נמסר כי מחלתה של היידי גרמה לה לחוש כאב בכל תזוזה. לאחר טיפול בוויטמינים ותרופות, חל שיפור במצבה, אך לאחריו חלה התדרדרות שהובילה להחלטה להרדימה על מנת למנוע ממנה סבל נוסף. האופוסום הוא חיה הידועה ביכולתה לשתק את עצביה כאשר היא מותקפת ולהעמיד פני מתה, כמו כן זוהי החיה עם ההריון הכי קצר בטבע שנמשך כ-12יום בלבד.

היידי האופוסומית הפוזלת - סנסציית פייסבוק בגרמניה

הדוגמנית והפאג, ליסבון, פורטוגל

דוגמנית בשבוע האופנה של פורטוגל הנערך בימים אלו עם כלבת פאג מאחורי הקלעים בתצוגת אביב/קיץ 2012 של המעצב המקומי נונו אלתאזר. הפאג, גזע כלבים קטן אשר מקורו בסין, פופולרי משום מה בקרב דוגמניות.

גור אריה בביירות, לבנון

נשיאת ארגון לשמירה על זכויות בעלי חיים בביירות, לבנון, לנה אל-חליל, מחזיקה גור אריה בן 5 שבועות במרכז רפואי לבעלי חיים בבירה הלבנונית. הגור הקטן הוחזק במרפסת בית לאחר שהוברח מסוריה לצורכי מסחר כחיית מחמד. בקרוב הוא יישלח למקלט בדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully