וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: שני כלבים צולעים וחתול עם רגל נפוחה

ד"ר איל נחמיאס | צילום: Shutterstock

12.10.2011 / 12:45

ידעתם שכלב הסובל מכאבי שבר עלול לנשוך? או שליקוק חוזר של חתול את רגלו הנפוחה מעיד על בעיה מקומית? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר וואלה! בעלי חיים מסביר מה הסיבות ומה לעשות

כלב לברדור שוקולד חום צולע. ShutterStock
לפעמים בשעת הטיול היומי מגלים שהוא צולע/ShutterStock

הכלב שלי נראה בסדר, אבל מדי פעם תוך כדי הליכה כאשר אנו מטיילים הוא מחסיר דריכה על רגלו האחורית הימנית. לא נראה שכואב לו, אבל אני מודאג.

התופעה הזו של דריכה לסירוגין בהחלט מראה כי לכלב יש כאב ומצוקה הקשורה במשהו שקורה ברגל. מנסיוני יש כמה בעיות נפוצות אשר יבואו בחשבון:
1. היסט פיקת הברך (PATELLAER LUXATION)
2. ניוון פרק הירך. ובעברית צחה - דיבלון הירך (HIP DYSPLASIA)
3. קרע ברצועה הצולבת (ANTERIOR CRUCIATE LIGAMENT RUPTURE)

אך בהחלט קיימות אפשרויות אחרות נפוצות פחות. בדיקה גופנית טובה של וטרינר המתמצא היטב בתחום אורתופדיה וצליעות בהחלט תוכל כבר לתת כיוון די טוב וברור.

חתול ג'ינג'י מלקק את כף רגלו. Martin Smith, ShutterStock
ליקוק רגל נפוחה מצביע על בעיה מקומית/ShutterStock, Martin Smith

כף רגל אחת של החתול שלי קצת נפוחה והיא מלקקת אותה. האם עלי לחכות ולראות מה יקרה, או שעלי לפנות לווטרינר שלי?

נפיחות בכף הרגל עלולה להיות ביטוי לבעיה מקומית כמו עקיצה, דלקת או אבצס נשיכה (כיב הפרשתי) של חתול אחר ברוב המקרים. במקרים אחרים נפוצים פחות עלול להיות ביטוי של קושי בזרימת לימפה לגוף מהרגל כמו למשל גידול או בעיה בקשר הלימפה. רצוי לקחת לרופא אם אין שיפור תוך יום.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
כלב יושב עם רגל חבושה. ShutterStock
כאב שבר עלול לגרום לכלב לנשוך/ShutterStock

הכלבה שלי ברחה לילה אחד וחזרה הביתה למחרת בבוקר לא מסוגלת לשאת את משקלה על הרגל הקדמית השמאלית. היא צרחה כמו משוגעת וכמעט נשכה אותי כאשר ניסיתי להסתכל על זה מקרוב. מה היא עוברת ומה עושים?

לעיתים במצב כזה חשוב להיזהר מנשיכה. כלב פצוע או סובל מכאב עלול לנשוך גם את בעליו. יש להרחיק את הפנים מפניו של הכלב וכדאי להיעזר באדם נוסף שיחבק את הכלב בזמן שבודקים אותו. אם יש מחסום להשתמש בו אם הכלב בלחץ.

במרפאה במקרים כאלו אני נוהג לתת לכלב זריקה נגד כאבים ולעיתים טשטוש כך שהכלב לא יסבול בזמן הבדיקה ויאפשר בדיקה טובה יותר.

נקע, שבר ופציעה עמוקה עלולים להיות כואבים עד כדי כך שכלב לא יתן לבדוק אותו ללא אמצעים אלו. בבדיקה טובה אפשר לצלם צילום רנטגן ולהעריך את מצב הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully