וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תניני חמת גדר נערכים לארוחה המפסקת

קובי דוד

6.10.2011 / 0:03

לאחר חודשי הקיץ החמים, מצפים 230 התנינים שבחמת גדר לתרדמת החורף השנתית שלהם. על מנת להתכונן אליה כראוי מכינים להם המגדלים בחווה סעודה מפסקת, ומה בתפריט? 250 ק"ג של בשר ודגים

עם ישראל יציין בסוף השבוע את צום יום הכיפורים. על פי ההלכה הדתית, מצווה העם היהודי להתענות ביום הכיפורים. אבל לא רק העם היהודי מוטרד מהשאלה מה כדאי לאכול בארוחה המפסקת, אלא גם 230 התנינים בחמת גדר. אם תשאלו את מגדל התנינים בחמת גדר, דוד גולן, הוא ימליץ על תפריט עשיר של דגים ובשר, המזון המועדף ביותר על התנינים, שיצאו אתמול (חמישי) לתרדמת חודשי החורף הקרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם לא אזהר הם יאכלו אותי, צריך לדעת לכבד אותם ולא להציק להם יותר מידי". חמת גדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

החל משעות הבוקר המוקדמות, נערך גולן, העוסק בגידול תנינים כבר למעלה מעשרים שנה, לקיום הארוחה המפסקת של היצורים האימתניים "מדובר בזוחלים בעלי דם קר שחום גופם מושפע מהטמפרטורה בחוץ", הסביר גולן בשיחה עם וואלה! חדשות. "לכן, בחודשי הקיץ הלוהטים גופם חם, קצב חילוף החומרים שלהם גבוה יחסית והם צורכים יותר מזון. לעומת זאת, בחודשי החורף הקרים הם שקועים בתוך תרדמת, חילוף החומרים שלהם איטי יותר והם מסתפקים במאגרי השומן הרבים שנצברו בחודשי הקיץ".

למרות שמדובר במסורת של שנים רבות, גולן עדיין דואג לתפוס מהם מרחק ולא להרגיז אותם. לטענתו "במהלך חודשי החורף הם כמעט ולא אוכלים כלום, כך שאנחנו צריכים לדאוג למילוי מצבור מאגרי השומן שלהם עד בוא האביב בו הם ישברו את הצום. חשוב לציין שגם בחודשי החורף הם מסוכנים". גולן יאכיל את התנינים בלמעלה מ- 250 ק"ג של דגים ובשר. הוא מספר שלמרות ניסיונו הרב בהאכלת תנינים "אני כמובן ניזהר לידם, אם לא אזהר הם יאכלו אותי, צריך לדעת לכבד אותם ולא להציק להם יותר מידי".

דרוש תנין זכר מסוג גאביאלי

בזמן ש- 230 תנינים ישקעו בתרדמת החורף, גולן יעסוק בייבוא של תנינים גביאלים ממין זכר הנמצאים בסכנת הכחדה, על מנת להפרות את הנקבות שנמצאות בחמת גדר. הוא מספר כי "כרגע יש לנו רק נקבות מסוג גביאל. במהלך חודשי החורף אנחנו נקיים שיתוף פעולה עם חוות תנינים מסינגפור כדי לעשות החלפה של נקבות בשני זכרים".

בחמת גדר חיים ארבעה סוגי תנינים- אליגטורים, קרוקודילים, גביאלים וקיימנים. לאחרונה בקעו 40 קרוקודילים חדשים באורך 25 סנטימטרים שאוכלים אך ורק בשר טחון. "אין ספק שאם נצליח לייבא זכר מסוג גביאלי נצליח לשמור על השושלת שלהם".

עדכון אחרון: 21:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully