וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה למבקר: "חולדאי מתנכל למחוסרי הדיור"

6.10.2011 / 18:49

בתלונה שהגישו שלושה פעילים חברתיים למבקר המדינה נטען כי יש "למנוע את המשך הפקרת משאבי הציבור ושעבודם למטרה זו". גם ח"כ יואל חסון והאגודה לזכויות האזרח מתחו ביקורת על חולדאי

עו"ד יאיר אולמרט, ממובילי המחאה נגד יוקר המחייה ושני פעילים חברתיים נוספים – שלום צנעני ודניאל קליין, הגישו הערב (חמישי) תלונה למבקר המדינה נגד ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי על רקע "האופן שבו השתמש חולדאי במשאבי הציבור, ובכוחות השיטור העירוניים כנגד מחוסרי הדיור" מאז פינוי מאהלי המחאה בתל אביב ביום שני. המתלוננים מבקשים מהמבקר להפעיל את מלוא סמכויותיו בימים אלו על מנת "למנוע את המשך הפקרת משאבי הציבור ושעבודם למטרה זו ששם לעצמו מר רון חולדאי, אשר גורמת לנו העדים לפלצות ועצב, ולאחרים להרמת גבה וטרוניה".

עוד בנושא:

תיעוד נדיר: שוטרים מפנים באלימות משפחה בתל אביב
פעילי המחאה הפגינו: "השדרה נקייה, הלכלוך בעירייה"
המאהל ברוטשילד פונה: "האוהלים זזו, אנחנו נשארים"

"העניין בו מתרכזת תלונה זו הוא האופן בו השתמש ראש העיר מר רון חולדאי במשאבי הציבור, ובכוחות השיטור העירוניים כנגד מחוסרי הדיור. באופן שכל עין ראתה, השקיע מר רון חולדאי במשך היממות החולפות משאבים יוצאי דופן בהיקפם, בעלותם, ובאמצעיהם לפעולה שיש בסיס לטענה שחוקיותה מוטלת בספק, שלא לדבר על מוסריותה, צדקתה והתבונה שבה", נכתב בתלונה. "נראה שראש העיר מר רון חולדאי, ממניעיו, החליט להפעיל סמכויות ואמצעים ללא שיקול דעת, שלא על פי נוהל תקין, שלא על פי אמות מידה ציבוריות תקינות, כדי לממש את זממו, הבלתי מוסבר ואף בלתי אנושי 'לרדוף' קבוצה מצומצמת של אזרחים אומללים", נכתב.

מוקדם יותר היום פנה יו"ר וועדת הביקורת בכנסת, ח"כ יואל חסון לחולדאי במטרה למצוא פתרון זמני לבעיית מחוסרי הדיור. "פינוי מחוסרי הדיור משדרות רוטשילד נעשה תוך הפעלת אלימות על ידי פקחי העירייה", טען חסון. "וישנם פקחים אשר ממשיכים להתעמר במחוסרי הדיור גם ברגעים אלה".

לפני יומיים פנתה עו"ד נירה שלו מהאגודה לזכויות האזרח לעו"ד עוזי סלמן, היועץ המשפטי של עיריית תל אביב על רקע פינוי חסרי הבית. במכתבה הדגישה שלו כי "לפקחי הסיירת הירוקה ולשוטרים המסייעים להם אין כל סמכות להתנכל לאנשים השוהים במקומות ציבוריים בעיר ולגרשם מהמקום. זאת ועוד, פעילות העירייה לגרש חסרי בית מגינות ציבוריות, כיכרות וממקומות אחרים בעיר, ובוודאי התנהגות כוחנית והפעלת כוח של פקחים ושל שוטרים כלפי חסרי הבית, מבטאות יחס משפיל ומזלזל כלפי אנשים שכל חטאם היותם חסרי בית מטעמים של מצוקות כלכליות חריפות".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "המכתב טרם התקבל בלשכת ראש העירייה. עיריית תל-אביב-יפו פועלת על פי חוק, על פי חוו"ד היועץ המשפטי ובהתאם להחלטות בית המשפט. בכל מקרה, המרחב הציבורי לא נועד לשינה ולדרי הרחוב וחסרי הדיור הוצע מחסה, מיטה, מזון ומקלחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully