וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמר המפלס: נסיגת ים המלח האטה בחודש ספטמבר

רמי שני

6.10.2011 / 14:27

מפלס ים המוות ירד ב-10 סנטימטרים "בלבד" בחודש האחרון לעומת 16 ו-13 סנטימטרים בחודשים שקדמו. בשנה, יורד המפלס בכמעט מטר בממוצע. תושבי האזור נלחמים בתופעה

מפלס ים המלח, שנמדד בתחילת חודש פברואר השנה, עמד על רום של 425.08- מטרים, לעומת 424.98- מטרים לפני חודש. באזור ים המלח מדגישים, כי ירידה זו מצטרפת לנסיגתו של הים ב-16 סנטימטרים במהלך חודש אוגוסט, ו-13 סנטימטרים בחודש יולי. מדובר, אם כך בנתון מעודד בהשוואה לחודשים הקודמים. ההידרולוג אלי רז מקיבוץ עין גדי מעריך עם זאת, כי ייתכן שהמיתון הנוכחי בירידת המפלס קשור לגשמים המוקדמים שירדו בצפון ולירידה בשיעור האידוי מפני הים, בגלל ירידת הטמפרטורות.

חדשות נוספות על ים המלח:
ועדה ממשלתית או האוצר: מי יבחן את תמלוגי ים המלח?
צילום העירום של ספנסר טוניק בים המלח יוצא לדרך
מאות פעילים דרשו: להחיות את ים המוות
מיליונים יוקצו לקידום ים המלח בתחרות פלאי תבל

רז ציין עוד כי לפני שנה עמד המפלס על 423.83- מטרים, 1.25 מטרים גבוה מהמפלס הנוכחי ולפני עשור הוא היה ברום של 415.14- מטרים, 9.94 מטרים גבוה מהמפלס הנוכחי. מכאן שירידת המפלס השנתית הממוצעת לעשר השנים האחרונות היא 0.994 מטרים לעומת 0.984 שחושבה בחודש הקודם. הירידה השנתית הממוצעת לעשר השנים הקודמות הייתה 0.690 מטרים.

"משמר המפלס"- היא התארגנות של תושבי חבל ים המלח ששמה לעצמה במטרה להעלות את המודעות לבעיית התייבשות ים המלח. העדכונים השוטפים והמעקב התקשורתי הנם כלי משמעותי בהעלאת המודעות לא רק לבעיה אלא לים המלח שהוא משאב טבע ייחודי, אך גם בית, נוף ומסביבו עולם שלם של צמחייה ייחודית בעלי חיים מרתקים ותכונות בריאות מופלאות.

  • עוד באותו נושא:
  • ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully