וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבית הדין: "כנס דיון דחוף במשבר המתמחים"

אריאל נוי

5.10.2011 / 17:10

לאחר שהרופאים המתמחים הודיעו כי אין בכוונתם לדחות את התפטרותם הצפויה להיכנס לתוקף מחר בבוקר, מנסה המדינה למנוע המשבר. "מדובר בשביתה בלתי חוקית ואסורה"

המדינה ביקשה אחר הצהריים (רביעי) מבית הדין הארצי לעבודה לקיים דיון דחוף בנושא התפטרותם של למעלה מ-700 רופאים מתמחים הצפויה להיכנס לתוקפה מחר, ולקיים את הדיון עוד הערב. בבקשת המדינה נטען כי ההתפטרות של המתמחים הינה צעד מאורגן ומתוזמן של המתמחים כחלק מהמאבק לשיפור תנאי עבודתם ושכרם וכי מדובר בהמשך "לצעדים ארגוניים אסורים אשר ננקטו על ידי הרופאים המתמחים" וכי מדובר ב"שביתה בלתי חוקית ואסורה".

מאבק המתמחים - כותרות אחרונות

מתמחים ב-6 בתי חולים החליטו לא לדחות ההתפטרות
בעקבות ההתפטרות: ראש הממשלה נפגש עם המתמחים
המתמחים דחו את התפטרותם ב-48 שעות

ראש הממשלה נפגש עם נציגי הרופאים המתמחים, אוקטובר 2011. מגד גוזני
אמש נפגשו המתמחים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו/מגד גוזני

לפני זמן קצר הסתיימה פגישה בין נציגי המתמחים לממונה על השכר באוצר, אילן לוין. לדברי משרד האוצר, לוין הציג למתמחים מתווה בו ישנה התייחסות לבעיות נקודתיות אשר ניתן למצוא להם פתרון מבלי לחרוג מההסכם הכללי שהושג בין ההסתדרות הרפואית למדינה. כך למשל, לוין התחייב שהמדינה תתחייב למתווה העסקה "פול טיים" – בבתי החולים למתמחים צעירים, דבר שאמור להמריץ את הרופאים להשקיע יותר בבתי החולים הציבוריים על חשבון פרקטיקה פרטית. כמו כן, הממונה על השכר הצהיר כי משרד האוצר מוכן כבר עכשיו למצוא פתרונות לבעיות שכבר זוהו כגון: יום מנוחה שבועי, בחינה נוספת של נושא ההסעות למקום העבודה ומנגנוני אכיפה לקיום שש תורנויות בלבד בחודש, כפי שהתחייבו לו בהסכם עם ההסתדרות הרפואית.

מוקדם יותר הודיעו הרופאים המתמחים בבתי החולים רמב"ם ובני ציון בחיפה, שיבא בתל השומר, איכילוב בתל אביב, מאיר בכפר סבא ובילינסון בפתח תקווה, כי החליטו שלא להסכים לעיכוב נוסף בהתפטרותם, זאת למרות בקשתו אתמול של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המתמחים בכל בתי החולים ערכו הבוקר הצבעה בנושא, ובה התנגדו רובם לבקשת נתניהו. נציגי הרופאים המתמחים והמדינה עורכים פגישות במהלך היום בניסיון להגיע לפשרה שתמנע את ההתפטרות. בשעות הצהריים יצאו הצדדים להפסקה במשא ומתן אותו הם מתכוונים לחדש בהמשך היום.

אתמול נפגש ראש נתניהו עם נציגי הרופאים המתמחים בלשכתו בירושלים יחד עם יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן. עם היוודע דבר הפגישה, נטשו הרופאים המתמחים את פגישת המשא ומתן שנערכה במשרד האוצר בירושלים. בהסתדרות הרפואית ציינו כי המתמחים החליטו לעזוב את הפגישה במשרד האוצר בלי נימוק לאחר כשעה וחצי. במשרד האוצר זעמו על נטישת המתמחים בניסיון לעקוף אותם, על מנת להגיע להסכם עם ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully