וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השגריר בארה"ב הודח מתפקידו בשל הדלפה ביטחונית

פנחס וולף

5.10.2011 / 7:29

מנכ"ל משרד החוץ פיטר את דן ארבל, בטענה כי מסר מידע לעיתונאי ישראלי בסוגיה ביטחונית ולא עשה זאת "ברשות או בסמכות". מדובר במקרה שאירע לפני יותר משנתיים ונחקר על ידי השב"כ

סגן שגריר ישראל בוושינגטון, דן ארבל, הודח מתפקידו לאחר שהודה בהדלפה לעיתונאי של סוגיה ביטחונית – כך דווח הבוקר (שלישי). ארבל, שפוטר על ידי מנכ"ל משרד החוץ, רפאל ברק, שוהה כרגע בארה"ב, וטרם ברור אם ישובץ בתפקיד אחר במשרד החוץ.

בקול ישראל דווח, כי במסגרת בדיקת הפרשה, הודה ארבל כי הדליף את המידע. עוד דווח כי הפרשה התרחשה לפני יותר משנתיים, עוד לפני שארבל מונה לתפקיד בוושינגטון. ארבל שוחח עם עיתונאי ובתשובה לשאלה שנשאל אישר מידע ביטחוני מבלי שהיה לו אישור לכך. על פי הדיווח מדובר במידע מסווג ורגיש על מדינת אויב שאסור בפרסום.

ברק שלח אתמול מייל לעובדי משרד החוץ בארץ ובחו"ל ובו סיפר להם על הפיטורים. בקטעים מתוך המכתב שפורסמו בקול ישראל, נכתב כי מדובר ב"אירוע חמור בנוגע למגעים בלתי מאושרים עם עיתונאים, שבעקבותיו נאלצתי לנקוט צעד מקצועי כלפי עובד בכיר, ותיק ומוערך ולהעבירו מתפקידו".

על פי הדיווח, ברק כתב עוד, כי מדובר באירוע "של מסירת מידע מסווג ורגיש, שהגיע לידיעת העובד במסגרת תפקידו, לעיתונאי ישראלי. המגע עם העיתונאי היה לא ברשות ולא בסמכות ובניגוד להנחיות המשרד. לאור הרגישות המדינית וחומרת העניין, הגעתי למסקנה שאין כל אפשרות שהעובד ימשיך בתפקידו, ולכן החלטתי על סיום תפקידו לאלתר".

עוד דווח, כי על אף שברק לא ציין זאת במפורש בפנייתו לעובדים, סביב הפרשה התנהלה חקירה של שירות הביטחון הכללי, ובמסגרתה הודה סגן השגריר בהדלפה. עוד דווח, כי בכירים במשרד החוץ טענו כי הדחתו של ארבל היא חלק מ"ציד מכשפות" שמתנהל במשרד החוץ בשנתיים האחרונות, וביתר שאת מאז כניסתו של ברק לתפקיד המנכ"ל, אחר כל גורם שנחשד בקשרים עם עיתונאים.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully