וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון תבחן סדנאות מנהיגות ברוח הרב כהנא

יהושע בריינר

4.10.2011 / 12:29

סדנאות לבני נוער ברוח הרב כהנא, אשר מאורגנות על ידי פעילי תנועת כ"ך, ייבחנו על ידי מערכת הביטחון. מזכ"ל מרצ: "אני שמח שגם במשרד הביטחון מבינים שכ"ך הוא ארגון טרור"

מערכת הביטחון מתכוונת לבחון את תקינותה של "סדנת מנהיגות ברוח הרב כהנא", אשר אורגנה לבני נוער על ידי תלמידיו של הרב מאיר כהנא, הפעילים בתנועת כ"ך, שהוצאה מחוץ לחוק והוכרה כארגון טרור. כך עולה מהודעת פרקליטות המדינה בעניין. נושא הסדנה, שפעילותה נחשפה בוואלה! חדשות ביולי האחרון, היה "הכנת מנהיגים ברוח הרב כהנא". את הסדנה ניהל בנצי גופשטיין, תלמידו של כהנא המכהן בימים אלו כחבר מועצה בקרית ארבע. במסגרתה סיירו בני הנוער במאחזים בשטחי יהודה ושומרון, בהר הבית ובקבר שמעון הצדיק. "נכון שתנועת כ"ך (תנועת כהנא לכנסת, ג.ב) הוצאה אל מחוץ לחוק, אך ספריו של הרב כהנא ותורתו חיים וקיימים", אמר אז גופשטיין בתגובה, "פעילויותינו מיועדות לבני נוער, על מנת להכינם להנהגה ברוח הרעיון היהודי". בין היתר קיבלו בני הנוער שיעורים מאת הרב יהודה קרויזר, ראש ישיבת "הרעיון היהודי", המזוהה עם דרכו של הרב כהנא.

בעקבות פרסום הפרשה פנה מזכירה הכללי של תנועת מרצ, דרור מורג, אל היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה שיפתח בחקירה כנגד תנועת כ"ך ומארגני "סדנת המנהיגות". במכתב שנשלח היום על ידי ראש תחום התפקידים המיוחדים בפרקליטות המדינה, עורך הדין דן אלדד, נאמר כי הטיפול בסוגיה הועבר אל "גורמי הביטחון האמונים על סיכול פעולות טרור".

היום הביעו במטה מרצ שביעות רצון על הודעת הפרקליטות. "בימים אלו, בהם הדמוקרטיה בישראל מותקפת, וקיצונים בימין ממשיכים בסדרת פעולות הטרור הקרויות 'תג מחיר', נראה כי גם ארגונים שהוצאו אל מחוץ לחוק, דוגמת כ"ך, זוקפים קומתם ופועלים באין מפריע", אמר מורג. "אני שמח שגם במשרד הביטחון מבינים שכ"ך הוא ארגון טרור, ומקווה שהעברת הטיפול בנושא לגורמי הביטחון אכן תניב פרי – ותשים קץ לפירות הבאושים הללו".

פעילי תנועת כ"ך הביעו מורת רוח למשמע הודעת הפרקליטות. "חבל שהיועץ המשפטי לממשלה והגורמים האמונים על החוק לא פועלים כנגד הגורמים האנרכיסטיים שמעודדים פגיעה בחיילי צה"ל ובטרור האמיתי, שרק לפני שבועיים רצח אב ובנו", אמר גופשטיין, והתייחס ככל הנראה לפיגוע שאירע בסוף השבוע צפונית לחברון, בו נהרג הלל פלמר ובנו יהונתן, בן השנה. "כל מה שאנחנו מלמדים זה את אהבת עם ישראל ואת אהבת ארץ ישראל, ואנו מזמינים את כל המעוניין לסדנת מנהיגות נוספת, שתתקיים מחר בישיבת הרעיון היהודי".

עוד באותו נושא:

מאות בעצרת לזכר כהנא: "נחריב המדינה הפלסטינית"
עתירה: לאפשר הנפת דגל כ"ך בהפגנת ימין
תנועת כ"ך מנסה לחזור לכנסת

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully