וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתן (או 'מספר 2') מחוץ לארגז? יש מה לעשות

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

4.10.2011 / 11:24

חושבים שהחתול עושה לכם דווקא כי הוא מקנא, מתנקם, רוצה תשומת לב? לא בדיוק. יש סיבות לפיפי/קקי מחוץ לארגז החול והן לא מכוונות נגדכם

חתול. ath5, ShutterStock
הוא לא עושה כלום בכוונה/ShutterStock, ath5

שוב החתול עשה את צרכיו מחוץ לארגז – כמה מעצבן.

"בטוח הוא מתנקם בי בגלל שלא הייתי בבית כל סוף השבוע."

"הוא מקנא בחבר החדש שלי, אז הוא עושה פיפי מחוץ לארגז ודווקא על הכביסה הנקייה."

מוכר, נכון?

אז כן, הנושא ההתנהגותי הנפוץ ביותר (השני ברשימה הוא התנהגות אגרסיבית) אצל חתולים, הוא עשיית צרכים מחוץ לארגז החול. בדרך כלל מדובר בשתן, אך יש מקרים של גם של צואה וכל מה שייאמר כאן על העניין – נכון גם לזה וגם לזה.

תתפלאו, אך עשיית צרכים מחוץ לארגז החול לא מכוונת נגדכם כלל. לא מדובר בכלל בהחצנה של רגשות, ואין כל קשר לרגש אשר חווה החתול. (וכן, יש להם שפע של רגשות וקשה להם מאד כאשר אתם נעלמים בלי מחליף אוהב למספר ימים, אז אל תעשו זאת). והם גם מאד אומללים כאשר אתם מעדיפים חבר חדש על רביצה וגרגור עם החתול שלכם. אז חישבו גם עליו בבקשה).

חול חתולים בפורמט של גבישי קריסטל. ShutterStock
לא מומלץ. חול גבישי קריסטל/ShutterStock

חתול (או חתולה) אשר עושים שתן בכל מקום מחוץ לארגז, גם אם זה מאד צמוד לו, זועקים: "אני בבעיה – הצילו!"

איזו בעיה? במרבית המקרים זה בגלל הארגז עצמו – מיקומו, גודלו, מידת נקיונו וכד'. לפעמים זה החול - מלוכלך, עשוי מגושי קריסטל אשר מכאיבים לחתול, מבושם ודוחה, ועוד.

הארגז האולטימטיבי:

ארגז מרווח, עמוק, רחב ונקי. גיגית ללא מכסה בגודל של 60 סנטימטרים על 60 סנטימטרים וגובה של 25 סנטימטרים אשר ניתן לקנות בחנויות לחומרי בניין זה הכי טוב (והכי זול) היא אופציה מעולה. החול צריך להיות חול מתגבש ונקי ללא בושם בגובה תמידי של 12 סנטימטרים אשר יש להחליף פעמיים בכל יום (כן, בדיוק כמו שאנחנו מורידים המים). ואם יש יותא מחתול אחד בבית - יש לדאוג לארגז חול לכל אחד מהם, פלוס עוד ארגז. (כן, כן. החתולים הם חיות נקיות במיוחד ויש חשיבות בריאותית, התנהגותית ונפשית להימצאות ארגז חול נקי לחלוטין עבורם).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גיגית פלסטיק ירוקה. ShutterStock
גיגית פלסטיק היא למעשה ארגז החול האולטימטיבי/ShutterStock

אם כל התנאים הללו לא מתקיימים – החתול בבעיה שתתבטא קודם בבעיות התנהגות ובעיות רגשיות, ולבסוף גם בעיות פיזיות . כלומר, ראשית החתול עושה צרכיו צמוד לארגז או במקום אחר בגלל הבעיה בארגז או בחול, ולאחר זמן, ייתכן מאד שהוא גם ייפתח דלקת בדרכי השתן וחלילה גם חסימות וקריסטלים למיניהן.

כבר הוכח שרובן הגדול של הבעיות הפיזיולוגיות בדרכי השתן נובע מגורמי לחץ וזה מתייחס לכל מה שציינו קודם לכן. אז סדרו בבקשה את העניינים בהקדם כדי שהחתול לא ייפתח בעיות בריאות ואנא דעו שבעיות התנהגות חמורות כמו אגרסיה וכד' יכולות גם הן לנבוע מחוסר טיפול נכון מצידכם בארגז החול.

שני חתולים. Francesco Carta fotografo, ShutterStock
שני חתולים בבית? דאגו לארגז חול לכל אחד מהם/ShutterStock, Francesco Carta fotografo

איך נפטרים מריחות שתן?

חשוב מאד לנקות זאת אך ורק בעזרת חומר ניקוי ביתי אקולוגי ולאחר מכן לנטרל את הריח (כדי שהחתול לא יימשך למקום זה שוב) על ידי ניקוי יסודי בעזרת אבקת כביסה המכילה מרכיב 'ביו' או סודה לשתייה מהולה במעט מים. חומרים אלו מנטרלים ריחות שתן.

אסור להשתמש בכל מיני חומרים אשר התווית שלהם מציינת שהם "מרחיקים חתולים ממקומות מסוימים". כל אלו רק גורמים ללחצים נוספים ולהחמרת הבעיה. כמו כן, אין להשתמש באקונומיקה. זה רעיל לחתולים ובנוסף, מחקה ריח שתן ומושך אותם שוב לעשות באותו מקום.

זיכרו, בכל מקרה של עשיית צרכים מחוץ לארגז החול יש לגשת קודם כל לווטרינר מומחה לחתולים כדי לשלול בעיה פיזיולוגית אשר עלולה כבר להעיק על החתול. זוהי חובה ראשונה במקביל לכל מה שצויין לעיל.

שאלות לווטרינר הבית או מומחי המדור? - כתבו לנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החליפו את החול פעמיים ביום והימנהו מהשארתו ימים לבדו/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully