וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דחק בפנטה: שכנע את אבו מאזן לחדש המו"מ

טל שלו

3.10.2011 / 20:01

ראש הממשלה אירח בלשכתו את שר ההגנה של ארצות הברית. נתניהו ביקש מפנטה לעודד את יו"ר הרשות הפלסטינית להיכנס למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. פנטה: "נדבר על האתגרים הקשים"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) בלשכתו עם שר ההגנה של ארצות הברית לאון פנטה. לפני פגישתם התייחס נתניהו להחלטת שרי השמינייה לקבל את ההצעה של הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט) לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. נתניהו אמר לפנטה כי "אתמול קיבלה ישראל את הצעת הרביעייה הבינלאומית הקוראת לקיום משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. אתה מתכונן לפגוש את הנשיא עבאס, אולי תוכל לעודד אותו להיכנס למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים".

עוד בנושא:

ישראל מקבלת את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן
הפלסטינים: "הפסקת הבנייה בשטחים - תנאי למו"מ"
פנטה נחת בישראל: "נפעל יחד נגד האיום האירני"

נתניהו לפאנטה: "תעודד את אבו מאזן לשוב למו"מ". לשכת העיתונות הממשלתית
"הגעת למזרח התיכון בתקופה שבה האזור עובר תמורות משמעותיות". נתניהו ופנטה, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו הוסיף כי "זוהי תקוותנו ואני חושב שזו צריכה להיות השאיפה המשותפת שלנו. ביטחון והכרה הם שני היסודות עליהם מושתתות השיחות". בנוגע למתרחש באחרונה במזרח התיכון אמר נתניהו כי "הגעת למזרח התיכון בתקופה שבה האזור עובר תמורות משמעותיות. לא היו התרחשויות בסדר גודל כזה מאז סוף מלחמת העולם הראשונה ובזמן כזה חשוב במיוחד שנחזק את קשרי הביטחון בין ישראל לארצות הברית".

פנטה מצדו אמר לנתניהו כי "ניתנה לי הזדמנות מכובדת להגיע לכאן כשר ההגנה. היה לי העונג להכיר אותך בפרקים קודמים בחיי, כשהייתי ראש סגל הבית הלבן בתקופת הנשיא קלינטון ובמספר תפקידים נוספים. אני מצפה לשוחח על חלק מהאתגרים הקשים שבפניהם עומדות ישראל וארצות הברית. הדבר החשוב ביותר שאותו אני מביא איתי הוא המחויבות המתמשכת שלנו לביטחונה של ישראל".

שר ההגנה האמריקאי הוסיף כי "היינו ואנחנו עדיין בעלי ברית חזקים ושותפים של ישראל. תמיד התחייבנו לעשות את כל מה שאפשר כדי לתמוך בביטחונה של ישראל, וכשר ההגנה, בכוונתי להמשיך במחויבות זאת. אני חושב שהכרחי שכאשר מדובר בנושאים הקשים מולם אנחנו מתמודדים, נעמוד יחדיו כדי לנסות להתגבר על האתגרים הקשים המשותפים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully