וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להכין קפה - וכמעט גרם לשריפת שכונה בעלי

יהושע בריינר

2.10.2011 / 19:30

כוחות כיבוי הצליחו לכבות דליקה גדולה שפרצה בסמוך לשכונת היובל בהתנחלות עלי. השריפה פרצה בשל ניסיונו של פלסטיני להכין לעצמו קפה במטע סמוך בכפר קריות

דליקה גדולה פרצה בצהריים (ראשון) בסמוך לשכונת היובל בהתנחלות עלי שבבנימין, המוכרת כשכונה בה מתגוררות משפחותיהם של הקצינים אלירז פרץ ורועי קליין שנפלו בקרב. הדליקה התקרבה אל השכונה מכיוון מטעים של פלסטינים תושבי הכפר הסמוך קריות. כוחות כיבוי בסיוע כוחות הביטחון המקומיים ביישוב נאבקו בהצלחה באש שהגיעה למרחק של עשרות מטרים בלבד מבתי השכונה.

בתחילה היו משוכנעים בהתנחלות כי מדובר בניסיון הצתה מכוון של פלסטינים במטרה לגרום לנזק ברכוש, אולם במהלך תהליכי הכיבוי התגלתה למתנחלים תמונה שונה: בסמוך למטע הזיתים שבו פרצה השריפה אותר פלסטיני קשיש בן 81, בעל חלקת האדמה. הפלסטיני, מחמוד בדוי, הגיע למטע על מנת לבדוק את עציו, ובדרך החליט להכין לעצמו קפה. זמן קצר לאחר שהדליק מדורה קטנה, התפשטה האש והפלסטיני מצא עצמו חסר אונים, כשהרוח מסיטה את האש לעצים, ומשם לכיוון ההתנחלות. לאחר כיבוי השריפה התנצל בדוי על האירוע, שהיה יכול להסתיים בנזק חמור הרבה יותר לשני הצדדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ניסה להכין קפה וגרם בטעות לדליקה מסוכנת. בדוי/מערכת וואלה, צילום מסך

"כשזיהינו שמדובר באדם מבוגר הבנו ישר כי לא מדובר בהצתה מכוונת", סיפר רכז הביטחון בעלי, עמיעד כהן, "אפילו הצענו להחזיר אותו לכפר. לצערנו הרב אנחנו נתקלים לא אחת בהצתות שמטרתן היא לפגוע ביישובים באזור, ולאחר שאנחנו מכבים את הדליקות, אנחנו עוד סופגים תלונות של הפלסטינים במינהל האזרחי. הפעם ברור שמדובר בטעות אנוש ולמרות כל הניסיונות של גורמים כאלו ואחרים לפגוע במרקם החיים באזור, אנחנו רואים שיום יום תושבי עלי וקריות חיים בידידות ובאחווה עם השני למרות כל הניסיונות להציג את החיים כאן כמורכבים ובלתי פתירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully