וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי דירות יד שנייה יירדו כבר בתקופה הקרובה"

ואדים סבידרסקי

2.10.2011 / 14:06

"קבלנים צפויים להוריד מחירים כבר בתקופה הקרובה - וכך להשפיע על מחיריהן של דירות יד שנייה", כך מעריך הכלכלן הראשי של דש בית השקעות. "האוויר מתחיל לצאת מבועת הנדל"ן"

"נתוני מכירות הדירות החדשות לחודש אוגוסט העידו בבירור כי האוויר מתחיל לצאת במהירות משוק הנדל"ן" - כך אומר כלכלן המקרו של דש בית השקעות, אלכס זבז'ינסקי. "מכירות הדירות החדשות התרסקו בחודש אוגוסט לרמות שנרשמו בשנים האחרונות רק בחודשים המשבריים, כמו חודש אוקטובר של שנת 2008. ירידה בביקושים נרשמה כמעט בכל המחוזות למעט ירושלים", זבז'ינסקי מוסיף כי הירידה המשמעותית ביותר נרשמה באיזור המרכז.

לדבריו, "ירידה בביקושים וגידול מהיר במלאי הדירות העומדות למכירה מזיזים את שווי המשקל בשוק הדיור זאת למרות שעדיין לא רואים השפעה ניכרת על רמות המחירים. העיתוי ועוצמת הירידה במחירי הדירות יהיו תלויים במצבו הכלכלי של המשק. השפעה נוספת של הפרת שיווי המשקל בשוק הדירות עשויה להיות ירידה בהשקעות הסקטור העסקי בבנייה חדשה במחצית השנייה של 2011".

זבז'ינסקי מסביר כי ירידה ביצוא ומצבו של שוק הנדל"ן צפויים לגרום לירידה בסך ההשקעות במשק, שכולל השקעות ענפיות כמו גם השקעות בנכסים קבועים. "להבדיל משוק הדירות יד שנייה, בו למוכרים יש אורך רוח במידה ולא חלה הידרדרות במצבם הכלכלי - קבלנים צפויים להתחיל להוריד את המחירים כבר בתקופה הקרובה וכך להשפיע גם על מחיריהן של דירות יד שנייה. למרות מצבם היציב של משקי הבית, ירידה במחירי הדירות תתרחש מוקדם מן הצפוי ותושפע משוק הדירות החדשות, בו הפער בין הביקוש להיצע מתרחב במהירות", מסכם זבז'ינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully