וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות אלפים מפגינים, צלפים הוצבו על הגגות

ניר יהב

30.9.2011 / 15:31

בהפגנות שנערכו תחת הכותרת "הפגנות הניצחון של יום שישי" השתתפו עשרות אלפי בני אדם ברחבי המדינה. עד כה דווח על 11 הרוגים. סוכנות הידיעות הרשמית: "הדיווחים על ירי - חסרי בסיס"

עשרות אלפים יצאו היום (שישי) להפגין ברחובות סוריה, לאחר תפילות יום השישי, בדרישה להדיח את נשיא סוריה בשאר אסד, כך דיווחו פעילי זכויות אדם מקומיים. עדי ראייה דיווחו כי כוחות הביטחון יורים לעבר המפגינים וכי עד כה נהרגו 11 בני אדם מאש הצבא, שלושה מתוכם בעיר חומס. עוד דווח כי לדיר א-זור נכנסו כוחות טנקים וצלפים הוצבו על הגגות כהכנה להפגנות שמתרחשות תחת הכותרת: "הפגנות הניצחון של יום שישי".

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות
ארה"ב: תקיפת השגריר בסוריה - "ניסיון הפחדה"
סוריה: תומכי אסד תקפו את שגריר ארה"ב באבנים
מפקד "הצבא הסורי החופשי": התחלנו במרד חמוש

הפגנת ענק נגד השלטון, חמה, סוריה, 29 ביולי 2011. רויטרס
סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי "המצב בעיר חמה רגיל לגמרי"/רויטרס

סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה במקביל כי "הדיווח באל ג'זירה לפיו בעיר חמה יורים כוחות הביטחון לעבר מפגינים - חסר בסיס. המצב בעיר רגיל לגמרי".

אתמול נהרגו שישה בני אדם, שניים מתוכם ילדים, בעימותים בין מפגינים לכוחות הצבא. פעילים סורים דיווחו אתמול כי חיל האוויר הסורי הפגיז יעדים בעיר רסתין, בה מתנהל בימים האחרונים מבצע צבאי נרחב כניסיון להשתלט חזרה על העיר שנכבשה על ידי עריקים מהצבא.

בתוך כך, השלטונות הסורים דיווחו היום כי יחידת הנדסה של צבא סוריה פירקה מטען חבלה במשקל של 12 קילוגרמים שנחשף בסמוך למסגד אל-עומרי בעיר דרעא.

עשרות אלפי בני אדם הפגינו בסוריה נגד בשאר אסד. רויטרס
לדיר א-זור נכנסו כוחות טנקים וצלפים הוצבו על הגגות כהכנה להפגנות/רויטרס

סוריה מחרימה הייבוא מטורקיה

במקביל, הודיעה סוריה היום כי תפסיק את הייבוא מטורקיה השכנה, כך דווח בטלוויזיה הטורקית. הדברים באים על רקע התבטאויותיו האחרונות של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נגד הנשיא הסורי ומשטרו. ארדואן גינה בתוקף שוב ושוב את האלימות והדיכוי כלפי המתנגדים לשלטונו של אסד, ובנאומו בעצרת האו"ם בניו יורק, לפני כשבוע, אמר כי האירועים בסוריה מדאיגים בעיניו.

"הפעולות שנוקטת ממשלת סוריה לא מקובלות והזהרנו את האנשים שם פעמים רבות", אמר ארדואן, "דרישותיהם של אזרחי סוריה צריכות להישמע, חשוב להקשיב להם. לצערי, ההנהגה בסוריה לא מקשיבה לצרכים של אזרחיה". הוא הוסיף כי "שפיכות הדמים בסוריה מתגברת ואנו מצפים מהקהילה בינלאומית להתנהג בהתאם". בביקורו בלוב מוקדם יותר החודש, אמר ארדואן כי "אל תשכחו את זה: השלטון שמדכא את העם בסוריה לא יוכל לעמוד על רגליו כיוון שדיכוי ושגשוג לא יכולים להתקיים יחדיו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully