וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב החג: כוננות ביטחונית מוגברת ברחבי הארץ

28.9.2011 / 8:15

מערכת הביטחון נערכת לקראת ראש השנה. סגר הוטל על שטחי יהודה ושומרון עד צאת החג, וכוחות צה"ל לאורך גבול ישראל-מצרים יתוגברו. אמש הופר השקט בדרום לראשונה מאז עצרת האו"ם

לרגל החג, מערכת הביטחון תגברה היום (רביעי) את הכוננות ברחבי הארץ. המשטרה מעבה את כוחותיה לאורך צירי התנועה וסמוך למרכזי הבילוי, ובמקביל צה"ל מתגבר את הצירים המרכזיים ביהודה ושומרון ובגבול ישראל-מצרים.

הלילה, בסיום היערכות מצב בנושא, החליט שר הביטחון, אהוד ברק, על הטלת סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון עד מוצאי שבת בשעה 24:00. גורם צבאי מסר כי במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים ומקרים רפואיים בכפוף לאישור המנהל האזרחי. "למרות המתיחות בסוף השבוע האחרון עברנו את אירועי השבוע באופן שקט יחסי, למעט האירוע הקשה באזור חלחול בו נהרגו אב ובנו", אמר הגורם הצבאי.

"צה"ל ימשיך לתגבר לאורך החג את הצירים המרכזיים ומוקדי החיכוך ברחבי איו"ש. כמו כן, צה"ל נערך לאפשרות פיגוע בגבול ישראל-מצרים", הוסיף. על פי גורמים במערכת הביטחון, בחצי האי סיני עדיין נמצאות חוליות טרור המתכוונות לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים לאורך הגבול.

עוד בנושא:
אמש: 3 רקטות נפלו בעוטף עזה, אין נפגעים
השבוע: הועלתה הכוננות ליד אילת בשל ”התרעה מיידית"
מתח בדרום: "יותר לחוץ כאן מבגבול הלבנוני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות משטרה ומג"ב השבוע במזרח ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות הביטחונית תורגש בעיקר בגזרה הדרומית, שם הופר אמש השקט, לראשונה מאז הסתיימה העצרת הכללית באו"ם, כאשר שלוש רקטות קסאם נורו לשטחי ישראל. שתיים מהן נפלו בשטח המועצה האזורית שער הנגב, מבלי לגרום לנפגעים, אולם אחת מהרקטות התפוצצה בסמוך לקו מתח גבוה, וגרמה לו לנזק. התרעת צבע אדום נשמעה לפני שני המקרים. מוקדם יותר נורתה לכיוון השטח שמצפון לרצועת עזה רקטה שלישית, ככל הידוע היא התפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

בנוסף, גם במגן דוד אדום נערכים לחג: בהערכת מצב שקיים אתמול מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, נקבע כי הצוותים יעלו החל מהיום את הכוננות לרמה אחת לפני הגבוהה ביותר עד לצאת השבת. במסגרת זו, יתוגברו צוותי מד"א והכוננים יהיו זמינים לטובת הציבור גם בבתי הכנסת השונים, בהן ייערכו תפילות החג. "אנו נערכים בכוננות גבוהה למהלך כל ימי החג, על מנת להעניק לכל קריאה את הטיפול והמענה היעיל, האיכותי והמהיר ביותר", מסר בין בערוץ 10. "אני מבקש מהציבור לפנות למוקד 101 בכל צורך רפואי".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully