וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנחלות קדומים: לא תופיע בקריית ארבע? גם לא פה

יהושע בריינר

27.9.2011 / 18:01

המועצה המקומית הודיעה לשחקן רמי ברוך, שסירב להופיע בהיכל התרבות בקריית ארבע, כי בעקבות צעדו - הוא לא יוזמן להופיע גם בהתנחלות. ברוך: "לא אתפרץ למקום שלא רוצה בי"

חרם על המחרים: המועצה המקומית בהתנחלות קדומים הודיעה היום (שלישי) לתיאטרון הקאמרי כי היא מבטלת את הופעות ההצגה "משפט פולארד" שהייתה אמורה לעלות ביישוב, בעקבות החלטתו של השחקן רמי ברוך כי לא יופיע עם הצגת היחיד שלו בהיכל התרבות בקריית ארבע. ראש מועצת קדומים, חננאל דורני, שיגר במהלך הימים האחרונים מכתב אל הנהלת התיאטרון, בה הודיע כי דין קדומים כדין קריית ארבע.

עוד בנושא
יוצרי תיאטרון: ”לא להופעות התיאטרונים בקריית ארבע”
”קריית ארבע? תיאטרון ציבורי לא יכול להודיע שהוא לא מופיע שם”
”תיאטראות מובילים יופיעו בהיכל בקריית ארבע”

היכל התרבות בקריית ארבע. נמרוד סונדרס
אם הוא לא מופיע שם, ברוך לא רצוי גם בקדומים. היכל התרבות בקריית ארבע/נמרוד סונדרס

"הננו חלק מהרקמה האנושית הישראלית", כתב דורני, "גם אנחנו אוהבים לראות הצגות, מופעים ואירועים מוסיקליים ככל בן תרבות. שמחנו שישנו שחקן שלקח על עצמו להעביר את המסר והטרגדיה של יהונתן פולארד לציבור הישראלי, אך הצטערנו לשמוע כי הצגה חשובה זו לא תוצג בקריית ארבע בשל שנאת אחים. לצערנו הרב, הנושא הפוליטי הפך להיות חלק בלתי נפרד מהעולם התרבותי, כולל חרמות, השמצות והכפשות של ציבור שלם. כולנו משפחה אחת – קדומים, קריית ארבע ותל אביב". דורני סיים את מכתבו בברכת "שתכלה שנאה וחרם בתוכנו ונוכל לארח את שחקני 'הקאמרי' בקדומים".

פתיחת היכל התרבות בקריית ארבעה עוררה סערה בעולם התיאטרון, לאחר ששחקנים ומחזאים בכירים הודיעו כי לא יופיעו בו, מכיוון שמדובר בהתנחלות. ברוך עצמו, שכבר הופיע עם ההצגה אודות המרגל הישראלי מעבר לקו הירוק, בין היתר באריאל ובגוש עציון, אומר כי טרם קיבל את המכתב לידיו, אך מספר כי ביקש מהנהלת התיאטרון שלא להופיע בהיכל החדש. "אני לא דיברתי על קווי 67'", הסביר ברוך, "אלא על העובדה שקשה לי להופיע בהיכל שנמצא ליד קברו של ברוך גולדשטיין. אני יוצא נגד הקונספט של מקום של תרבות שמוקם מול קבר של אדם שעשה את מה שעשה גולדשטיין. אלה דברים ברמה המוסרית ולא הפוליטית. אם אנשי קודמים קושרים את עצמם לקריית ארבע, זו זכותם ואני לא אתפרץ למקום שלא רוצה בי".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully