וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכו ניצול שואה, כלאו כלבו במקפיא - ונשלחו לכלא

קובי מנדל

27.9.2011 / 16:30

שלושה צעירים מהצפון נשלחו ל-5 עד 6 שנות מאסר, לאחר שפרצו לביתו של ניצול שואה בן 97 והיכו אותו במהלך ניסיון שוד. את כלבו הם הכניסו לתוך המקפיא. "מעשה אכזרי של יד השטן"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בצהריים (שלישי) שש שנות מאסר בפועל על צעיר בן 21 מהצפון וחמש שנות מאסר על שני צעירים בני 19 מהצפון, שהורשעו בפריצה לביתו של קשיש בן 97 מקריית ים ובתקיפתו. בנוסף הורשעו השלושה בהתעללות בבעל חיים, לאחר שהכניסו את כלבו של הקשיש למקפיא בדירה בה הוא מתגורר. שני הצעירים בני ה-19 הורשעו גם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

מכתב האישום שהוגש נגד שלושת הצעירים עולה כי בחודש ינואר 2010, פרצו השלושה לביתו של הקשיש, ניצול שואה, על מנת לגנוב את רכושו. במהלך פריצתם הבחינו השלושה בכלבו של הקשיש והכניסו אותו לתא המקפיא של המקרר. הם איימו על הקשיש בפגיעה בגופו כדי שימסור להם כספים. הקשיש טען שאין לו כספים והמורשעים המשיכו לאיים עליו באמצעות חפץ חד, ואמרו לו שיפגעו בקרובת משפחתו, תוך כדי שהם מציגים בפניו את תמונתה.

לאחר שהקשיש המשיך לטעון כי אין בידיו כסף, השלושה הפילו אותו לרצפה, חבלו בו, עקרו את דלתות הארונות, הוציאו את תכולת הארונות וגרמו לו לאי-סדר בדירה. הנאשמים יצאו מהדירה כשהם נוטלים עמם את לחצן המצוקה של הקשיש, אולם כוח משטרתי שהגיע למקום חסם את בריחתם. שני הצעירים בני ה-19 ניסו להימלט מהשוטרים ולהתנגד למעצר ואחד מהם אף גרם לשברים בצלעותיו של אחד השוטרים שהגיעו למקום.

על שלושת המורשעים נגזרו גם 18 חודשי מאסר על תנאי וכל אחד מהם חויב לפצות את הקשיש ב-4,000 שקלים. שלושת הנאשמים זוכו מעבירה של שוד מחמת הספק והורשעו בעבירה של ניסיון שוד. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה כמאל סעב, ציין בגזר הדין כי "אין להכביר מילים אודות חומרת העבירות שבוצעו, והדברים אמורים, במיוחד, ביחס לעבירת ניסיון השוד בנסיבות מחמירות, בה הורשעו שלושת הנאשמים. חומרה יתרה יש ליחס לעבירת השוד כשהיא מבוצעת כלפי קשישים, וחמורים שבעתיים מעשיהם של הנאשמים, אשר חדרו לביתו – מבצרו - של המתלונן הקשיש לצורך גזילת רכושו, איימו עליו, הפעילו עליו כוח רב, הפילו אותו ארצה, גרמו לפציעתו והכניסו את כלבו למקפיא, התעללות לשמה".

השופט סעב הוסיף כי "מעשיהם של הנאשמים פוגעים בביטחון הציבור, בשלוותו וברווחתו וזורעים בהלה ותחושת חוסר אונים בקרב האזרחים ככלל והקשישים בפרט. מיותר לומר עד כמה קשה הפגיעה הנפשית תולדת הטראומה הנגרמת לקשישים אלה ולתחושת חוסר הביטחון אשר מלווה אותם ממילא, בהיותם לעתים עריריים, אשר בערוב ימיהם מנהלים את עניינם בעצמאות במידה זו או אחרת, עצמאות הנגזלת מהם באחת, עקב מעשה אכזרי - כיד השטן בדמות אדם המהלך בתוכנו. בית המשפט חייב להשמיע את קולו, ולהבהיר לנאשמים אלה ודומיהם, שמעשה שוד כאלו, יביאו עליהם, עונשי מאסר בפועל משמעותיים, שירתיעו אותם". עורך הדין זיו גלעד, המייצג את אחד המורשעים, מסר כי בכוונתו לערער על החלטת בית המשפט, בבית המשפט העליון.

עוד בנושא:

הדיווח על כתב האישום שהוגש נגד תוקפי הקשיש
שודדים היכו קשישה וכפתו אותה למיטתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully