וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר לבן 29 שאנס צעירה שהסיע בחבל לכיש

רמי שני

26.9.2011 / 14:10

שאול מנשה ממושב זוהר נידון למאסר לאחר שהואשם באונס צעירה אותה הסיע. "חומרת העבירה ועוצמת הפגיעה במתלוננת, מחייבים העברת מסר חד משמעי בדרך של הטלת ענישה ממשית וקשה"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) שמונה שנות מאסר על שאול מנשה, בן 29 ממושב זוהר בחבל לכיש, שהורשע באונס צעירה שהגיעה למושב, אותה התנדב להסיע. מנשה התנדב להסיע את הצעירה לצומת סמוך למושב, כדי שמשם תוכל לעלות על הסעה ציבורית לקריית מלאכי. בדרך הוא סטה לשביל צדדי, אנס את הצעירה באכזריות והחזיר אותה למושב. הצעירה התלוננה נגדו והוא הורשע בהליך פלילי בביצוע אונס בנסיבות מחמירות. "חומרת העבירה ועוצמת הפגיעה במתלוננת, מחייבים העברת מסר חד משמעי בדרך של הטלת ענישה ממשית וקשה", כתבו השופטים רוויטל יפה-כ"ץ, אריאל ואגו ויורם צלקובניק, שגזרו עליו שמונה שנות מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

כפי הנראה, מנשה לא הכיר את הצעירה אותה אנס בצהרי יום שבת בסתיו 2009, אך הכיר טוב את ידידה, אותו הגיעה לפגוש במושב. מאחר שהידיד לא הגיע למפגש, התנדב מנשה להסיע את הצעירה אל צומת הכניסה למושב.

הנאשם לקח את הצעירה לחורשה מבודדת, שם ביצע בה את המעשה, לאחר שנעל את דלתות המכונית, ובעקבות זאת הורשע גם בכליאת שווא. על פי כתב האישום, מנשה החל לפעול כלפי הצעירה באלימות במושב הקדמי של הרכב, לאחר שניסה לשדל אותה להיעתר לו. היא סירבה בתקיפות ואף סטרה לו כשניסה למשוך אותה אליו. הוא ניסה להשכיבה בקדמת הרכב, אך משלא הצליח, הוא השליך אותה למושב האחורי, תוך שהוא מתנהג באופן אלים ביותר. הוא חנק אותה וביצע בה את זממו, תוך שהוא מאיים לפגוע בה באופן קשה עוד יותר. לאחר מכן, הסיע אותה בחזרה למושב והזהיר אותה כי אם תתלונן הוא ירצח אותה.

לבסוף, שכנו של מנשה, שפגש את הצעירה לאחר שהוחזרה למושב, הסיע אותה לצומת הכניסה, משם היא המשיכה בדרכה לקריית מלאכי. בהגיעה לקריית מלאכי, הגישה הצעירה תלונה נגד מנשה, שהובילה למעצרו זמן קצר לאחר ביצוע האונס. השופטים הדגישו בגזר הדין את הפגיעה החמורה שנגרמה לצעירה, שהייתה בת 19 בעת האירוע, ואת העובדה כי היא עדיין סובלת סבל נפשי גם שנתיים אחריו. כמו כן, גזר בית המשפט כי על הנאשם לפצות את הצעירה ב-50 אלף שקלים, זאת בנוסף לעונש המאסר. מעבר לכך, אסר בית המשפט על מנשה להוציא רישיון נהיגה לפחות שנתיים מיום שחרורו, משום שהיה ללא רישיון מתאים בעת שנסע עם הצעירה אל החורשה, בה אנס אותה באכזריות.

עוד באותו נושא:
אונס הנערה בתל אביב: 6 שנות מאסר לנאשם המרכזי
רב החשוד באונס בצפון טוען: "יש ממצאים חדשים"
חשד: תושב הצפון כלא ואנס בביתו עולות חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully