וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאתם חתול? כל מה שצריך לעשות

אביה פרי

28.9.2011 / 13:10

קורה שאתם שומעים יללות קורעות לב של חתלתול, רוצים לעזור ולא יודעים איך? יש בהחלט מה לעשות - כל הצעדים הנכונים, החל מאיתור ועד מסירה לאימוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם הולכים לתומכם ברחוב, כשלפתע נדמה לכם ששמעתם יללה חלושה של חתול. בראשכם עוברת המחשבה, כמו תמיד, שהכי נכון להתעלם ולהסתלק מהמקום במהירות, אבל בסופו של דבר, אתם מוצאים את עצמכם משרבבים ראש מתחת לשיירת המכוניות החונות בצד הרחוב, או מפלסים דרככם בשיח סבוך ומנסים לאתר את מקור יללות המצוקה וסופגים מבטים תוהים מעוברי אורח.

מעטים אוהבי בעלי החיים ברי המזל שלא נתקלים בסיטואציות דומות, מה עושים? למי פונים? לפניכם המדריך המלא.

הלכידה והאיתור:

על עץ, מתחת למכונית, בצד הכביש – איתרתם את החתול הקטן. מה עושים? רגע לפני שמתקרבים, כדאי לוודא קודם שלא נעשה יותר נזק מתועלת. האם הגור לבד או עם אחיו? האם הוא גור יונק או כבר גמול? במידה ונמצא למשל מקום מסתור של כמה גורים מייללים, ייתכן ואמא שלהם רק יצאה להביא אוכל ואין סיבה לגעת בהם או לקחת אותם. חשוב לדעת שגור חתולים שנגענו בו, לא יתקבל על ידי אמו בשל הריח שנודף ממנו. לכן חשוב לא לגעת בגור חתולים שאין אנו בטוחים שננטש או אבד ונמצא לבד. במידה ואתם לא בטוחים, ניתן לחזור למקום כעבור מספר שעות ולבדוק אם האם חזרה ומה מצב הגור. ייתכן שקרה לה משהו בדרך, או שאיננה בתמונה – לכן יש לעקוב אחר מצב הגורים ולפעול בהתאם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בחינת חומרת המצב:

הדבר הראשון שיש לבדוק הוא מצבו הבריאותי של הגור. האם הוא פצוע? מורעב? מיובש? במידה והוא זקוק לטיפול רפואי ניתן לפנות לכל וטרינר בתשלום (רוב הווטרינרים יקחו בחשבון שהצלתם את החתול זה עתה ויתחשבו) או ליצור קשר עם עמותת 'תנו לחיות לחיות' המפעילה אמבולנס לחיות ברחבי הארץ, בחינם כמובן.

את גילו של הגור וההערכה האם הוא יונק או לא תוכלו לבצע על פי המאפיינים הבאים: האם עיניו פקוחות או לא (עיניהם של גורי חתולים נפקחות רק בגיל עשרה ימים – שבועיים), האם הוא הולך באופן עצמאי או זוחל/מתנדנד באיטיות. במידה והגור עצמאי, והוא עבר את גיל חודש –חודש וחצי, ניתן להאכילו במזון רגיל לחתולים. במידה וקשה לו עדיין להתמודד עם הכופתיות הקשיחות, ניתן להרטיב במעט מים את המזון שמיד יתנפח מעט ויתרכך.

האם החתול חברותי ונינוח בקרב בני אדם?

במידה שכן, סיכוי טוב שתוכלו לטפל בו ולמצוא לו בית. במידה והחתול לא חברותי, עדיף שתעניקו לו את הטיפול הבסיסי (אוכל ומים) ותשאירו אותו בסביבתו הטבעית אלא אם נשקפת סכנה מידית לחייו.

במידה ואחרי שהמצב אובחן בזהירות הגעתם למסקנה שהישארותו של החתול ברחוב מהווה סכנה והוא לא מספיק גדול/עצמאי על מנת להסתדר לבדו – כדאי שתאספו אותו אליכם או תמצאו אדם שיכול לקלוט אותו. זכרו שאתם מצילים את חייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אז יש לכם חתול. מה עושים עכשיו?

במידה והוא יונק, עדיין מומלץ לקחת אותו לבדיקה וטרינרית שכן גורים בגיל כזה שברירים מאוד וסיכויי הישרדותם בטיפול שאינו מדוייק (וגם לפעמים בטיפול שהוא אכן כזה) נמוכים. יש לקנות תחליף חלב לחתולים ובקבוק מיוחד באחת מחנויות הציוד לבעלי חיים או אצל הווטרינר, ולהאכילו אחת לשלוש שעות. חשוב לדאוג לשמירה על חום גופו ועל יציאות תקינות. גורים בגיל הזה משחררים צרכים בעזרת אמם אשר מלקקת להם את האזור – תוכלו לחקות את הפעולה על ידי עיסוי האזור במטליות או צמר גפן רטוב.
במידה והגור לא יונק, תוכלו לנקות אותו באמצעות מטליות מלכלוך הרחוב ולהעמיד לרשותו מזון, מים וארגז חול קטן שניתן לאלתר מקופסת נעליים שאינה בשימוש וחול פשוט מבחוץ.

בהנחה שכבר יש לכם בעל חיים אחד או יותר, ומסיבה כזו או אחרת אתם מאוד רוצים לעזור לגור אך לא יכולים לאמצו לתמיד – התחילו בפרסומים.

צלמו מספר תמונות של הגור והעלו אותו לרשת לאתרים כמו יד - 2 (הכולל מדור חיות מחמד).

הקפידו להקפיץ את המודעות ולהיות זמינים בטלפון.

מצאתם מאמץ?

רגע לפני שאתם מוסרים את החתול חשוב לבצע "סינון מאמצים" ולשאול מספר שאלות שבסופן תוכלו להחליט אם אתם מעוניינים למסור את החתול למאמץ הזה או לא.
שאלו משל מה הניסיון עם חיות. חוסר ניסיון אינו דבר רע, אך ניסיון רע כגון מסירה של בעלי חיים קודמים כשמשהו השתבש היא עילה לחשד. לשיקולכם!

רצוי מאוד למסור את החתול דרך אחת העמותות. כלומר, להשתמש בסל האימוץ שלהם. התקשרו לאחת העמותות ושאלו האם ניתן למסור דרכם – המאמצים ישלמו את הסכום לפיו עובדת העמותה כשמאמצים ממנה חתול ובתמורה יקבלו ממנה בדיקה וטרינרית, חיסון, תילוע ועיקור/סירוס (מחירי סלי האימוץ, כמו גם תכולתם, משתנים מעמותה לעמותה). הדבר משתלם לכם, שכן באמצעות הסדר זה תוכלו להיות בטוחים שהמשפחה המאמצת תעקר/תסרס את החתול. משתלם למשפחה, אשר מקבלת חבילת טיפולים במחיר מוזל. ומשתלם לעמותה, שהרוויחה עוד קצת כסף שיוכל לעזור בשיקום והצלה של בעלי חיים.

הכתבה נכתבה בהשראתו של ג'ייסון – החתול שמופיע בכל התמונות ומחכה ברשות הכותבת לבית חם. למאמצים מובטח גור יפה, סקרן, שובב, חברותי ועם אופי נוח ונעים. בן חודש וחצי – חודשיים.

(צילום: אביה פרי)

שאלות בעלי חיים לווטרינר וואלה! בעלי חיים, מומחיות החתולים ומאלף הכלבים? - כתבו לנו

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully