וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יתייעץ עם שרי הממשלה בנוגע להצעת הקוורטט

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

25.9.2011 / 0:05

בסביבת ראש הממשלה רואים בחיוב את הצעת הקוורטט להמשך המשא ומתן, אך הוא צפוי לדון בנושא עם השרים לאחר שיחזור מארצות הברית בימים הקרובים. גם ההנהגה הפלסטינית תדון בהצעה למרות התנגדותה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון בשבוע הבא עם שרי הממשלה בהצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים - כך מסרה אמש (שבת) לשכת נתניהו.

עוד נמסר כי בסביבת ראש הממשלה רואים בחיוב את ההצעה, וכי ייתכן והתשובה לגביה תתקבל כבר בימים הקרובים. גם ההנהגה הפלסטינית צפויה להתכנס בימים הקרובים ברמאללה ולדון בהצעה. נתניהו צפוי להמריא לישראל מחר בשעות אחר הצהריים.

האם אתם תומכים בחידוש המשא ומתן? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד על סוף השבוע ההיסטורי באו"ם
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם
הפלסטינים על מתווה הקוורטט: מה עם גבולות 67'?
אבו מאזן: נאומי השפיע לטובה על דעת מועצת הביטחון
נתניהו באו"ם: "קודם שלום - אחר כך מדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידונו בהצעה. אבו מאזן ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נמסר כי בלשכת ראש הממשלה "מברכים על כל צעד שמקדם משא ומתן. בלשכה ממשיכים להביע סיפוק על התיאום עם ארצות הברית בשבועות האחרונים שהגיעה לשיא בנאומו של אובמה ביום רביעי בעצרת האו"ם. בשבועות האחרונים נרשמה התקרבות בין הצדדים, בין היתר על רקע אי היציבות האזורית בכלל ובמצרים בפרט, על רקע אירוע הפריצה לשגרירות בקהיר שהיה נדבך נוסף בהבנה העמוקה שחשוב לשמר את הברית בין ישראל לארצות הברית ולהמשיך לקדם פתרונות של משא ומתן".

בראיון שהעניק לערוצי הטלוויזיה אמש, ציין ראש הממשלה כי אמנם עוד לא למד לעומק את הנוסח שהציע הקוורטט, אך הדגיש כי "מקובל עלינו לחלוטין לפתוח במשא ומתן תוך חודש". ראש הממשלה הדגיש עוד בראיון כי הוא "חסיד של נוסחה מסוימת שתבעתי בקדנציה הקודמת – 'ייתנו-ייקבלו'. אני רוצה לדעת אם הפלסטינים מכירים בישראל, אם הם מוותרים על זכות השיבה, ולא פחות חשוב מזה, מה יהיה לישראל מבחינת הסדרי ביטחון וכיצד נמנע מהטרגדיה של ההתנתקות מעזה לחזור על עצמה". נתניהו הוסיף כי "הדרך היחידה היא להיכנס למשא ומתן רציני, בו אנחנו לא נדרשים רק לתת, אלא גם לקבל".

על פי הצעת הקוורטט - הכולל את שרי החוץ של האיחוד האירופי, האו"ם, רוסיה וארצות הברית - בה ידון ראש הממשלה עם השרים, תוך חודש תיקבע פגישת הכנה בין הצדדים ובה יוסכם סדר היום ודרך ההתקדמות במשא ומתן. באותה פגישה יתחייבו הצדדים להגיע להסכם תוך מסגרת זמן שתוסכם על ידם אך לא יאוחר מסוף 2012.

בנוסף, צוין בהצהרת הקוורטט, הנציגים מצפים שתוך שלושה חודשים יוגשו הצעות מהותיות של שני הצדדים בנושאי ביטחון וגבולות. לשם כך, יכנס הקוורטט ועידה בינלאומית במוסקבה בתיאום עם הצדדים בזמן שיימצא מתאים לכך.

הפלסטינים הודיעו מבעוד מועד כי הם מתנגדים להצעה. יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר לכתבים בשובו חזרה מעצרת האו"ם כי שום יוזמה שלא כוללת דרישה לעצירת הבנייה בהתנחלויות או שלא מבוססת באופן מוצהר על גבולות 1967, לא תזכה לתמיכתו. אבו מאזן סייג את דבריו באומרו כי הוא עדיין לומד את הצעת הקוורטט, שאינה כוללת אף התבטאות בשני הנושאים שלעיל.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully