וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא בכוננות שיא בשטחים, המתנחלים טועמים יין

יהושע בריינר

24.9.2011 / 1:05

יין ישמח לבב אנוש: בזמן שצה"ל היה בכוננות גבוהה מחשש להתפרעויות ועימותים בין פלסטינים ומתנחלים סביב בקשת ההכרה במדינה פלסטינית באו"ם, ביקב בהתנחלות פסגות ערכו טעימה מסורתית

בזמן שכל מערכת הביטחון הייתה בכוננות גבוהה מחשש שמא הפלסטינים יצעדו לכיוון גדרות ההתנחלויות בגדה כשברקע הבקשה הפלסטינית להכרה באו"ם, המתנחלים בחרו דווקא לשתות יין: במרחק קילומטרים ספורים מאזורי העימות ברמאללה וקלנדיה, ערך אתמול "יקב פסגות" את אירוע הטעימות המסורתי שלו עם לקוחותיו במבנה היקב הסמוך להתנחלות, שהיה אמור, לדברי הפלסטינים, להיות יעד לצעדות ולתהלוכות. למעלה ממאה אורחים הגיעו ליקב, ובהם לקוחות ומסעדנים ממרכז הארץ וצפונה, ששתו מהיין המקומי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היו שחששו להגיע". האירוע ביקב פסגות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היו שחששו להגיע", אומר מנכ"ל יקב פסגות יעקב ברג, "אבל אנחנו החלטנו למרות המצב הביטחוני והדיבורים מסביב על מדינה פלסטינית, לקיים את האירוע כסדרו". ברג עצמו הגיע על מדים לאירוע לאחר שגויס בצו 8 בעקבות האירועים באו"ם והחשש מהסלמה ביטחונית. "האמת היא שלמרות מה שאנחנו שומעים בתקשורת, אנחנו ממשיכים בחיינו על אף הכוחות הכבדים שיש מסביב. הפלסטינים היו אמורים לחגוג משהו אחד ובפועל אנחנו חוגגים עם היין שלנו ושמחים על היותנו במקום הזה. באופן אישי אני לא מבין למה החגיגות שלהם צריכות להיות בדמות התפרעויות, בכל אופן אלמלא הדבר היה אסור על פי האסלאם, הייתי שמח לו היו שותים מהיין שלנו".

בין המבקרים היו ביקב היו גם עשרות אמריקאים שמגיעים מדי שנה להתנחלויות בבנימין על מנת לסייע לבוצרים בכרמים השונים. מדובר בנוצרים אוהבי ישראל שהשתתפו באירוע הטעימות.

עוד בנושא:
הפלסטינים ביקשו הכרה, נתניהו: "בואו נדבר דוגרי"
עצרת האו"ם בניו יורק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הרוג פלסטיני בשומרון, צה"ל ירה אש חיה
עימותים בין צה”ל לפלסטינים בגדה, מתיחות בבירה


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully