וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 דורות, אגם אחד: משפחת אדר כובשת את הכנרת

קובי דוד

23.9.2011 / 12:00

אף אחד לא מסוגל לעצור אותם: ארבעה דורות במשפחת אדר ישתתפו בצליחת הכנרת ה-58. הסב חגי יחגוג את יום הולדתו 85 ויציין 53 צליחות. "מי שרוצה להיכנס למשפחה - חייב לצלוח"

צליחת הכנרת עבור משפחת אדר הפכה למסורת ייחודית ולאירוע חגיגי בו משתתפים כל בני המשפחה. חיידק הצליחה הגיע מהסבא וסבתא, חגי ועמליה שמלבד צליחת הכנרת גם צלחו בכבוד גדול את גיל השמונים פלוס.

היום, חוגג ראש המשפחה, חגי, את יום ההולדת ה-85. את הכינרת הוא צלח כבר 53 פעמים. את יום הולדתו חגג יחד עם אשתו עמליה בת 83 שבאמתחתה 52 צליחות. השניים נשואים כבר 61 שנים ושומרים באדיקות על חיי זוגיות טובה הכוללת ספורט וחיי תרבות עשירים. שניהם נולדו בקיבוץ עין חרוד ומתגוררים היום בעיר חיפה.

"אירוע צליחת הכנרת הפך למסורת בלתי נפרדת ממשפחתנו. כל בני המשפחה שותפים בצליחה הזו ביחד", סיפרה עמליה בהתרגשות והוסיפה. "זה המבחן הגדול של כל מי שרוצה להיכנס למשפחה שלנו חייב לצלוח את הכנרת. אני תמיד מספרת לנכדים ולנכדות שלי שאם הם רוצים להתחתן הם קודם כל צריכים לבדוק איך בן הזוג שלהם צולח את הכנרת". עמליה ציינה כי למרות הקושי היא ובעלה מצליחים לסיים את המסלול. "אנחנו כבר לא צעירים, אבל לא מתלוננים, חגי סובל קצת מהרגליים ואני מהכתף. אם אנחנו מסוגלים לסיים את המסלול אז כל אחד מבני המשפחה שלנו יכול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגי חוגג את יום הולדתו ה-85 עם 53 צליחות. עמליה בת 83 צלחה את הכנרת 52 פעמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנכד, עו"ד עמיחי רווה בן 28 שנישא לאחרונה, עדיין חושש כל פעם מחדש מצליחת הכנרת. "אצלנו במשפחה כל מי שמגיע לגיל שמונה מחויב לצלוח את הכנרת אין פטורים ובלי תירוצים. רוב החברים שלי מכירים את המשפחה 'המשוגעת' שלי, אין לנו לאן לברוח, בסופו של דבר כל החברים שלי הצטרפו לחגיגה". רווה ציין כי הלחץ המשפחתי לא היה מאפשר לו להינשא לבת זוג שמסרבת לצלוח. "זה לא רלוונטי אין דבר כזה שמישהי שנכנסת למשפחה מסרבת לבקשת סבא וסבתא, זה כנראה לא היה עובד".

יחד עם כל ההתרגשות והשמחה יש גם מי שמסרב לצלוח את הכנרת ולכן 'נענש'. משה הבן השני של חגי ועמליה צלח רק פעם אחת ומאז הפסיק. "אבא שלי החליט שלא מתאים לו, הוא לא התחבר לזה. בגלל זה הוא צריך להכין לנו את ארוחת הגמר בסיום הצליחה". הסביר רווה. כנראה שמשה לא לבד, גם בעלה של שירי ברנד אחותו של עמיחי וביתו של משה מסרב לצלוח. "הוא צלח רק פעם ראשונה כדי להרשים את הסבא והסבתא ואחר כך החליט שלא מתאים לו. בהתחלה הוא חשב שאנחנו משפחה משוגעת". סיפרה שירי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דור רביעי לצליחה - הנין, תבור בר נד/מערכת וואלה!, צילום מסך

השנה תעמוד משפחת אדר לדורותיה בפני האתגר הגדול, לצלוח את הכנרת בארבעה דורות, ילדים נכדיהם ושחקן חיזוק שמצטרף לחבורה הנין בן השבע וחצי תבור בר נד. "הוא נורא מתרגש, בשבועות האחרונים הוא החל לשחות בבריכה כדי להגיע מוכן לצליחה". סיפרה אימו שירי. "אין ספק שזו חוויה מיוחדת שקשה לשכוח".

מי שעומד מאחורי הארגון, חגי, שמח לדעת שמשפחתו לוקחת חלק בצליחה. "את הצליחה הראשונה שלי התחלתי בשנת 1943. מי שהכניס אותי לכל זה היה חבר קרוב, חיים כהן, ממושבת כנרת. מיד התאהבתי בכנרת היינו מאוד קשורים אליה, לפני שנים רבות הכנרת לא הייתה מסכנה, אלא שופעת מים". סיפר חגי והוסיף. "אני מאמין שבן אדם בכל גיל צריך לעשות מה שהוא אוהב. אנחנו בעיקר עושים דברים שגורמים לנו לאושר יחד עם כל חמשת ילדי 21 נכדים וחמישה נינים".

יחד עם משפחת אדר ישתתפו בצליחת הכנרת ה-58 שתתקיים ביום שבת, למעלה מעשרת אלפים צולחים מכל רחבי הארץ. בשני מסלולים, קצר (2ק"מ) וארוך (4 ק"מ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully