וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 חודשי מאסר לתוקף אח בבית החולים בנהריה

קובי מנדל

22.9.2011 / 17:47

בית משפט השלום בעכו גזר על תושב העיר גם 15 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כולל בסך 90 אלף שקלים לאח ושני מאבטחים שתקף בעת שאושפז. "מעשה שפוגע גם בציבור החולים הנזקק לטיפול"

בית משפט השלום בעכו גזר היום (חמישי) 14 חודשי מאסר בפועל על עזמי ח'לאילה בן 29 מעכו שהורשע בתקיפת עובד ציבור. על ח'לאילה, שתקף שני מאבטחים ואח בבית החולים בנהריה לאחר שסבר כי אינו מקבל טיפול במהירות הראויה, נגזרו גם 15 חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים לשלושת המתלוננים בסכום כולל של 90,000 שקלים.

לפי כתב האישום, הגיע הנאשם לבית החולים בנהריה בחודש מרץ האחרון, מלווה בקרובי משפחתו, כשהוא סובל מפציעות ירי ברגליו. ח'לאילה קיבל טיפול ראשוני בחדר המיון והמתין לטיפול במחלקה האורתופדית. לאחר זמן מה קרא הנאשם לאח לחדר הטיפולים והביע את מורת רוחו על כך שאינו זוכה לטיפול. בתגובה הסביר לו האח כי הרופאים עסוקים בטיפול בחולים אחרים, וכן ביקש כי יישארו עימו רק שני מלווים וכי שאר קרובי משפחתו יעזבו את החדר.

על פי כתב האישום, כאשר הפנה האח את גבו לח'לאילה, הוא בעט בו ולאחר מכן חבט בו בלסתו ושבר אחת משיניו. בשלב זה הצטרפו למעשה התקיפה קרובי משפחתו של הנאשם והיכו את האח בכל חלקי גופו, תוך כדי הפטרת קללות ואיומים כלפיו ופגיעה בציוד בית החולים. גם משהוזעקו שני מאבטחים של בית החולים לא נרגעו הנאשם ובני משפחתו והתקיפו גם אותם. שני המאבטחים נחבלו בחלקים שונים בגופם.

השופט זיאד סלאח ציין בגזר הדין כי תקיפת עובד ציבור, לרבות עובד חירום בבית החולים, הינה עבירה חמורה ואין לעבור עליה לסדר היום. "מעשה שכזה אינו פוגע בעובדי בית החולים בלבד, אלא גם בציבור הנזקק לשירותי בית החולים", כתב, "בין אם קיבל הנאשם יחס נאות ובין אם לא, אין בדבר בכדי להצדיק או להוות נסיבות מקלות בגזר הדין. על חולה הסבור שאינו מקבל טיפול רפואי נאות להגיש תלונה לגורמים המוסמכים בבית החולים, ואל לו לאבד עשתונות ולתקוף את עובדי בית החולים".

תקיפות נוספות בבתי חולים:
בתחילת החודש: בני משפחה ניסו לתקוף צוות רפואי ומאבטח
לפני חודשיים: רופא ומאבטח הותקפו ברמב"ם
באפריל: זעם על זמן ההמתנה במיון - והיכה את האחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully