וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיבות להצביע מחר לשלי

חיים שיין

20.9.2011 / 9:34

מפלגת העבודה משולה כיום לרכב אספנות הנוסע בשול הדרך לירושלים נגד כיוון התנועה עקב תקלה במערכת ההיגוי. מפלגה שיש לה מניות בכורה בהקמתה של מדינת ישראל הפכה להיות מפלגה קטנה, כמעט זניחה, במפה הפוליטית הישראלית. מנהיגי המפלגה בעשורים האחרונים הובילו אותה שמאלה בהקשר המדיני וימינה בהיבט החברתי. ממש בניגוד להלכי הרוח בחברה הישראלית.

לא צריך משקפת בעלת עיניות משוכללות כדי לזהות עובדה פשוטה וברורה, כמעט מובנת מאליה - שלי יחימוביץ' היא היחידה כיום שיש ביכולתה להשקות את מפלגת העבודה ממעיין הנעורים ולחדש ימיה כקדם. להוציא את המפלגה מבור תחתיות של אינטריגות, אובדן דרך וייאוש אל מרחבים חדשים של חזון, אמינות, יושרה ותקווה. לתפוס את הגה המפלגה ולהוביל אותה לפי האידיאולוגיה המצויה בבסיסה מקדמת דנא.

הפוליטיקה הישראלית עוברת מהפך משמעותי בשנים האחרונות. לציבור נמאס משורה ארוכה של עסקנים מקצועיים המתמחים בהישרדות אישית. עסקנים שבעבורם השליחות הציבורית היא סוג של קרדום לקידום אינטרסים אישיים. הציבור מצפה למנהיגות אמיצה, אמיתית, ישרה, בעלת מעוף ועקבית בדרכה. שלי יחימוביץ' היא אכן מנהיגה.

עסקן הוא אדם שמתאים לכל תפקיד, גם אם אין לו שמץ של מושג בנושא.

למנהיג יש את מידת הענווה לדעת מהם אותם נושאים שהוא משאיר לבעלי מקצוע טובים ממנו. עסקן הוא אדם שניזון משנאת האחר, ממשטמה, מריב ומדון.

מנהיג הוא אדם שרואה לנגד עיניו את כלל הציבור ומנסה לחבר אותו לסדר היום שאותו הוא מתווה. עסקן הוא אדם שרואה את הפגמים בזולת אך לא את שלו. מנהיג יודע את מגבלותיו, והשררה רחוקה ממנו.

שלי יחימוביץ', מאז נכנסה לשדה המערכה הפוליטי, הוכיחה ראייה כלל ישראלית, פתיחות, היעדר דעות קדומות, נכונות להקשיב ויכולת לזהות את האמונות של הזולת. היכולת שלה לעבוד בצוות, מתוך הכרת ערך הזולת, תאפשר לה ללכד את שורות מפלגת העבודה ולנהלה כמפלגה חד-ראשית - לא כקואליציה של בעלי אינטרסים המושכים לכל כיוון.

כדי לפעול למען הפריפריה לא צריך להיות תושב עיירת פיתוח. כדי להוביל סדר יום של עזרה לחלשים בחברה לא צריך להיות עני.

מה שנחוץ הוא רגישות חברתית, אשר משום מה אבדה במדינת ישראל לאחר שנים של שפע מעושה.

שלי יחימוביץ' הוכיחה כי היא בעלת רגישות חברתית. היא אינה נרתעת מבעלי ההון ושלוחיהם בכנסת, ואינה מגלגלת עיניים לשמיים באמירות מתלהמות אך בלתי מחייבות.

מדינת ישראל, מאז הקמתה, היתה עסוקה בסוגיות קיומיות של ביטחון. המערכה על זכותה של מדינת ישראל להתקיים במרחב הים-תיכוני טרם הסתיימה - היא אפילו בעיצומה.

עם כל זאת, השרשרת אינה יכולה להיות חזקה מהחוליה החלשה שבה, וביטחון המדינה מושפע במידה רבה מהחוסן החברתי. שלי יחימוביץ', בזכות פעילותה, הוכיחה כי ביכולתה לגייס חוגים רחבים בחברה הישראלית כדי שסדר היום החברתי לא ייזרק לשולי הדרכים.

אשר על כן המסקנה היא אחת: אם חברי מפלגת העבודה חפצי חיים ועדיין יש בהם לחלוחית של רצון לקומם את המפלגה, לחדש את דרכה, להמשיך את מורשתו של דוד בן-גוריון - שלי יחימוביץ' היא האלטרנטיבה היחידה שיכולה להגשים את המטרה.

יחימוביץ' מייצגת בבחירות האלה את המורשת האמיתית של מפלגת העבודה, ולכן ראוי לבחור בה להנהיג את המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully