וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה פלשתינית היא אינטרס ישראלי

יהושוע סובול

20.9.2011 / 9:25

החלטה שתתקבל באו"ם לכינון מדינה פלשתינית בגבולות 4 ביוני 1967 עם חילופי שטחים קלים ומוסכמים על שני הצדדים - היא אינטרס ישראלי חיוני. זאת, בניגוד למסע ההפחדה שממשלת ישראל מנהלת נגד צעד זה.

זהו אינטרס ישראלי חיוני. הכרת האו"ם בקו הגבול הזה על פי בקשת הרשות תגדיר בבירור ובאופן חד-משמעי את תחומי הריבונות הפלשתינית והישראלית, ותשים קץ אחת ולתמיד לתביעות כל אחת מהמדינות לבעלות ולריבונות על שטחים שקו הגבול הזה מותיר בידי המדינה האחרת. גם הישראלים וגם הפלשתינים זקוקים להגדרה חד-משמעית כזו של קו גבול מוצק המבוסס על הכרה בינלאומית. כך נשתחרר מחלומות עוועים שעלולים להוליד רק עוד ועוד מלחמות.

22 מדינות ערב, ועימן כל מדינות האיסלאם, התחייבו בוועידת ביירות ב-2002 להכיר בישראל ולכונן עימה יחסים ביום שבו היא תכיר במדינה פלשתינית בגבולות 67'. הכרה כזו היא אינטרס ישראלי חיוני.

נכון שגבולות 67' אינם מקודשים. הם אינם נזכרים לא בתנ"ך ולא בקוראן. הם פשוט מחלקים את הארץ לשתי חלקות המאפשרות קיום סביר. הגבולות האלו נותנים 21 אלף קמ"ר ל-7.5 מיליון ישראלים ומותירים 6.3 אלף קמ"ר לכ-4 מיליון פלשתינים. פניית הפלשתינים לאו"ם להכרה בשטח הזעיר הזה כמדינתם היתה מחייבת כל ממשלה ישראלית בעלת שכל בריא לתמוך בהחלטה. רק שכל לא בריא עשוי לדחוף להתנגד.

שרי ישראל מתחרים אלה באלה ובראש הממשלה בגינוי הצעד החד-צדדי הפלשתיני ובהפרחת איומים בדבר צעדים שישראל עשויה לנקוט כתגמול.

הם שכחו כנראה שזה 40 שנה לא חדלה ישראל לעשות מעשים חד-צדדיים בשטח הכבוש ממזרח לגבולות 67'. האם ישראל ביקשה את הסכמתם של הפלשתינים להקמת התנחלות כלשהי או מאחז? הרי כל 120 ההתנחלויות שהוקמו בגדה המערבית הן 120 מעשים חד-צדדיים שישראל עשתה על דעת עצמה. 9.3 אחוזים משטח הגדה המערבית אוכלס באזרחים ישראלים בלי שאזרחי ישראל נשאלו אם הם מסכימים לכך, ובלי שאיזשהו גורם בינלאומי הסכים לכך.

הסירוב לחדול מהמעשה החד-צדדי של בניית התנחלויות והרחבתן פוצץ את שיחות השלום. הדבר גרם לבידודה הכמעט מוחלט של ישראל בעולם. הבידוד הזה יכול להידרדר רק למלחמה בתנאים הגרועים ביותר שישראל ידעה אי פעם. במקרה הטוב, מלחמה בתנאים אלה תסתיים בהחזרת ישראל לגבולות 67'. במקרה הרע, לא יהיה כלל לאן לחזור. זהו אינטרס חיוני של ישראל להיחלץ מטבעת הבידוד והכיתור האסטרטגי שאליו כלאה את עצמה. תמיכה ישראלית בהחלטת האו"ם לכונן מדינה פלשתינית בגבולות 67' עם חילופי שטחים מוסכמים, שתלווה בדרישה ישראלית לחידוש מיידי של המו"מ לפתרון שאלות הליבה, עשויה לחלץ את ישראל בבת אחת מהבידוד המדיני ומהאסון האסטרטגי המאיים להתרגש עלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully