וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: סוף לכוכביות הקטנות בתווי השי לחג

פנחס וולף

19.9.2011 / 14:10

רבים הם הצרכנים שמקבלים ממעסיקם תווי שי בשווי מסויים ובהגיעם לקופה בבתי העסק השונים מגלים כי זהו לא השווי האמיתי. ח"כ יואל חסון יוזם הצעת חוק לביטול התנאים שמציבים בתי העסק

האם זהו הסוף של הכוכביות הקטנות שמסתתרות על גבי תווי הקנייה שמקבלים העובדים כשי לחג? ח"כ יואל חסון (קדימה) יוזם בימים אלו הצעת חוק שהגיעה לידיעת וואלה! חדשות, המבקשת להפסיק את התנאים לשימוש בתווי הקנייה שמציבים בתי העסק. "שיטת הקומבינה הישראלית צריכה להגיע לקיצה גם בתחום זה", אמר חסון. "המצב הנוכחי, בו מוצא עצמו הצרכן בלי יכולת לממש את התו באופן שיהיה לו כדאי מבחינה כלכלית לעשות זאת, הינו מצב בלתי נסבל שאינו יכול להימשך ויש להסדיר זאת בחקיקה", הסביר חסון והוסיף כי "לא ייתכן כי בתי עסק רבים יטילו הגבלות שונות כך שהתו יאבד מכדאיותו וכתוצאה מכך הלקוח יפגע".

בתי עסק רבים הנכללים בתווי השי מציבים תנאים לרכישת הצרכן באמצעותם, ביניהם: במספר מקומות ניתן להשתמש רק ב-85 אחוזים מהערך הנקוב על התו, במקומות אחרים מגבילים את השימוש בתווים רק למוצרים שלא נמצאים במבצע, או רק למוצרים ממחלקה מסוימת וכדומה. כך נוצר מצב שבתי העסק למעשה כובלים את העובדים במשק להחלטותיהם השרירותיות, ואלו יוצאים נפסדים מהשימוש בתווים.

על פי הצעת החוק של חסון, שתונח על שולחן הכנסת בימים הקרובים, בתי העסק יחוייבו לאפשר שימוש בתו כשווה כסף, ועל פי הערך הנקוב בו. כך, הצרכנים יוכלו לבצע רכישה באמצעות התו בכל בית עסק שנכלל בו במלוא הסכום. כמו כן, ניתן יהיה להשתמש בתווים גם במבצעים, בדיוק כפי שניתן להשתמש בכסף מזומן.

לדברי חסון, הדבר ייטיב גם עם החברות המשווקות את התווים בכך שהוא יגביר את כדאיות השימוש בהם, וכן יגביר את אמון ועדי העובדים או הגורמים הרלוונטיים בחברות השונות שאחראים על רכישת התווים לעובדים. יש לציין, כי הדבר לא יסייע לעובדים לקראת חגי תשרי המתקרבים. מדובר רק בתחילת התהליך, והדרך לאישורו של החוק עוד ארוכה.

עוד באותו נושא:
כך תנצלו את תווי השי לחג בחוכמה
מי הם שיאני השי לחג?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully