וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מוחמד בסיוני, לשעבר שגריר מצרים בישראל

ניר יהב

18.9.2011 / 13:55

בסיוני כיהן כשגריר מ-1986 עד 2000, אז הוחזר על רקע אינתיפאדת אל-אקצא. בעבר סיפר כי שימש "קצין מודיעין" של מצרים בישראל, בה טיפח קשרים ענפים בצמרת הפוליטיקה, הכלכלה והתקשורת

מוחמד בסיוני, שהיה במשך 14 שנים שגריר מצרים בישראל, הלך הבוקר (ראשון) לעולמו בדירתו בקהיר, בן 74, לאחר מחלה. בסיוני סבל בשנים האחרונות מבעיות לחץ דם גבוה ומסוכרת. הוא אף עבר באחרונה ניתוח, אך לדברי בנו, ד"ר חאתם מוחמד בסיוני, מצבו הבריאותי היה יציב והוא תפקד עד ליומו האחרון. הלוויתו תיערך היום לאחר תפילת הצהריים במסגד "אל-רושדאן" של הצבא, בעיר נסר.

בסיוני התגייס לצבא מצרים ב-1950 ומילא שורה של תפקידי מפתח, בהם הנספח הצבאי בסוריה ובאירן. ב-1986 מונה לשגריר מצרים בישראל, תפקיד אותו מילא עד שנת 2000, אז הוא הושב למצרים במחאה על המדיניות הישראלית שהובילה לפריצת אינתיפאת אל-אקצא. עם שובו למצרים מונה לתפקיד יו"ר הוועד ליחסי חוץ בפרלמנט.

במהלך כהונתו בת 14 השנים בישראל, טיפחו בסיוני ורעייתו נגוא קשרים ענפים עם רבים בצמרת הכלכלה, הפוליטיקה והתקשורת בארץ. באחד הראיונות שהעניק לכלי התקשורת במצרים סיפר כי במהלך שירותו בישראל כיהן כ"קצין מודיעין" של מצרים.

בתקופת כהונתו כשגריר, הגישה רקדנית בטן ישראלית תלונה במשטרה נגד בסיוני, לפיה הטריד אותה מינית וניסה לאנוס אותה. בסיוני סרב להיחקר וניצל את חסינותו הדיפלומטית. בסופו של דבר נסגר נגדו תיק החקירה בלחץ של משרד החוץ, שחשש לפגיעה בהסכם השלום.

לפני פחות מחודש התייחס בסיוני להשלכות הפיגוע המשולב מצפון לאילת על עתיד הסכם השלום בין ישראל למצרים. בראיון לעיתון "אל-חיאת" גילה כי בשנת 2008, כשפלסטינים רבים תושבי רצועת עזה פרצו לתוך שטח מצרים, ביקשה מצרים מישראל להכניס חיילים מצרים לסיני. "ישראל נענתה לבקשה ופרשנו 750 חיילי משמר הגבול", אמר בסיוני, והוסיף כי כעת נכנסו לסיני 1,500 חיילים מצרים, ביחד עם שריוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully