וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור כבר כאן, באוניברסיטה

צביקה פוגל

16.9.2011 / 5:24

לאחרונה נחשפו התארגנויות של ערבים ישראלים במטרה לבצע פעולות טרור. צביקה פוגל סבור כי המנהיגות האיסלמית הקיצונית וחופש ההזדמנות האקדמי יביאו לעימות קשה יותר מ"אוקטובר 2000"

התארגנות הטרור הצפונית, שנחשפה על ידי המשטרה, אינה הראשונה ולבטח אינה האחרונה. האיסלם הקיצוני שם לעצמו למטרה לערער את ביטחוננו מבפנים, תוך ניצול "חופש ההזדמנות" המוענק בישראל גם למי שלא הוכיח את נאמנותו ומחויבותו למדינה.

הקיטוב המעמיק בתוך האוכלוסייה הערבית, בין אלה שבחרו לדאוג לעתידם במסגרת כללי המשחק החוקיים והדמוקרטיים בישראל לבין אלה שמחפשים בכל דרך למצוא במוסדות השלטון הישראליים את האשמה למר גורלם, דוחף נתחים הולכים וגדלים של האוכלוסייה הערבית לזרועות האיסלם הקיצוני. חלק לא מבוטל ממוסדות הדת האיסלמים משמשים מקום מפלט ובית גידול לטרוריסטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמישה ערבים-ישראלים נעצרו בחודש האחרון בחשד שתכננו לבצע פיגועי טרור/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנהיגות האיסלמית הקיצונית, בתוך היישובים הערביים בישראל, הצליחה מאז ספטמבר 2000 - תחילתה של "אינתיפאדת אל אקצה" - לרתום את הצעירים, הנתונים בתחושת קיפוח, להובלת המאבק הגלוי נגד ישראל כחלק בלתי נפרד מהעימות הישראלי-פלסטיני. לאמור, "אנחנו חלק מהעם הפלסטיני" ובכך לנסות לשוות למאבק אופי אידאולוגי. יחד עם זאת, אין לי ספק כי אף אחד מצעירים אלה לא יעבור לגור במדינה הפלסטינית אם זו תקום.

בשנים האחרונות נוצל חופש ההזדמנות האקדמי על ידי צעירים איסלמים לרכישת ידע, ליצירת קשרים ולהעצמת האידאולוגיה האיסלמית, תחת גלימת האקדמיה. צעיר אינטלקטואל איסלמי, יצליח טוב מאחרים לשכנע צעירים כמותו להיות חלק מהמאבק האלים. בהתקיים הצורך, מצטרפים למאמץ הגיוס "פרשני הדת" המעניקים לגיטימציה, אם לא בעולם הזה אז לבטח בעולם הבא. המחויבות לג'יהאד חזקה מהזכות לחיות והבתולות בשמיים חסודות יותר מאלה הארציות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החופש האקדמי מנוצל להעצמת הידע האיסלמי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעשור האחרון התגלו, אודות למאמץ יוצא דופן של השב"כ והמשטרה, עשרות התארגנויות בישובים ערביים בשלבים שונים של מוכנות לפעולת טרור כנגד גורמי הביטחון השונים. תאי הטרור האיסלמים לומדים עם הזמן כיצד להימנע מחשיפת כוונותיהם והיערכותם, והמאמץ המודיעיני הישראלי לגילוי ולמניעה הופך קשה יותר.

אנחנו עומדים בפתחה של תקופת עימות אל מול הטרור מעזה, מסיני ואולי אף מלבנון. שיתוף פעולה של גורמים איסלמים קיצוניים מקרב ערביי ישראל עם הטרור החיצוני עלול להביא אותנו למראות קשים הרבה יותר מאלה שראינו ב"ארועי אוקטובר 2000". טוב תעשה המנהיגות הערבית השפויה אם תדע למנוע, או לכל הפחות לצמצם את האיום, אחרת היא עלולה למצוא את עצמה, שלא מרצונה, בין פטיש הטרור לסדן הדת וגם אנחנו כבר לא נוכל להושיע אותם.

כותרות אחרונות בנושא:
הותר לפרסום: 5 ערבים-ישראלים חשודים בתכנון פיגועים
אישום: 3 תושבי נצרת תכננו לפגוע בחיילי צה"ל
שב"כ: עשרות מחבלים נעצרו, נמנע פיגוע בבירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully