וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזי אבן, אלמנתו של שר החוץ לשעבר, הלכה לעולמה

פנחס וולף

15.9.2011 / 19:09

מי שכיהנה כנשיאת האגודה למלחמה בסרטן במשך 40 שנה, וליוותה את בעלה, אבא אבן, בכמה מהצמתים ההיסטוריים של המדינה, הלכה לעולמה בגיל 90

סוזי אבן, הנשיאה המייסדת של האגודה למלחמה בסרטן, ואלמנתו של שר החוץ אבא אבן, הלכה היום (חמישי) לעולמה בשיבה טובה, והיא בת 90. מלבד תרומתה הרבה למאבק במחלה הקשה, הייתה אבן דמות מפתח בשירות החוץ הישראלי, ואחותה, אורה, הייתה רעייתו של נשיא המדינה השישי, חיים הרצוג. אבן הותירה אחריה בן, בת, שני נכדים ושתי אחיות. הלווייתה תתקיים ביום ראשון בבית העלמין בכפר שמריהו.

אבן נולדה באיסמעיליה במצרים, ואת שנות ילדותיה ונעוריה עשתה בקהיר, שם למדה באוניברסיטה האמריקאית. במהלך מלחמת העולם השנייה פגשה באבן, אז קצין צבא בריטי, שהוצב במצרים. הם נישאו ב-1943, וסוזי עמדה לצדו של אבן בכמה מהצמתים החשובים בהיסטוריה של ישראל, בהם הצבעת האו"ם הגורלית בכ"ט בנובמבר 1947, כהונתו של אבן כשגריר הראשון של ישראל בוושינגטון ובאו"ם, וכן בתפקידיו השונים בישראל, לרבות כהונותיו כשר החוץ וסגן ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוזי אבן עם בעלה, שר החוץ אבא אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, את עיקר תרומתה לחברה הישראלית עשתה בשורות האגודה למלחמה בסרטן. החל מ-1952 הייתה אחת מהדמויות המרכזיות באגודה, וב-1959 אף הפכה לנשיאת האגודה, תואר אותו נשאה עד 1998. בין היתר, היא נחשבת לדמות המרכזית מאחורי אחד ממפעלי הדגל של האגודה, מבצע "הקש בדלת" השנתי. מאז פרישתה ועד ליומה האחרון המשיכה סוזי, מתוקף תפקידה כנשיאה מייסדת, להיות שותפה פעילה באגודה. מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר כי "תרומתה הייחודית למדינה ולחברה הישראלית לגווניה והיותה שותפה פעילה באגודה גם בערוב שנותיה - ייזכרו בלבנו לעד".

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אחיינה של אבן, אמר היום כי "סיפור חייה של סוזי אבן הוא הסיפור הציוני בהתגלמותו. במשך כל חייה היא הוכיחה מחויבות עמוקה לתקומת המדינה וטובתה, ועשתה זאת באופן מעורר כבוד. כאשת ציבור היא בחרה להקדיש את חייה לאזרחים באמצעות סיוע לפיתוח האגודה למלחמה בסרטן. באופן אישי היא הייתה דודה נהדרת ואהובה ביותר, אשת משפחה והאחות הקרובה ביותר לאמי אורה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully