וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב עליות בניו יורק, ברקע אופטימיות באירופה

15.9.2011 / 23:41

נאסד"ק טיפס ב-1.6%; שוק האג"ח הממשלתיות נסגר בירידות - התשואה מעל 2%; יצרנית המחשבים דל עלתה ביותר מ-3% עקב קנייה חוזרת של מניות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר השלישי ברציפות על רקע אופטימיות לגבי הסיכויים לבלום את משבר החוב באירופה, ולמרות נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב. מגזר הטכנולוגיה הוביל את העליות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.3%, מדד S&P 500 טיפס ב-1.4% - יום מסחר שלישי ברציפות של עליות; מדד נאסד"ק הוסיף 1.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.01%.

מנהיגי יוון, צרפת וגרמניה הדגישו במהלך מפגש חירום שנערך היום בשיחת ועידה כי יוון מהווה חלק "בלתי נפרד" מגוש היורו, וכי צעדי צנע נוספים שעליהם הודיעה באחרונה ממשלת יוון יבטיחו כי המדינה תצליח לעמוד ביעדים התקציביים שלה, לפי הודעה שפרסמה יוון בעקבות הפגישה.

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, דנו הערב בדרכים לבלום את משבר החוב ולהרגיע את השווקים. סרקוזי ומרקל "משוכנעים בכך שהעתידה של יוון הוא בגוש היורו", נאמר בהודעה שפרסם נשיא צרפת לאחר השיחה.

ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, הכריז כי מדינתו לא תחלץ את מדינות אירופה ללא מאמץ מצידן. "המדינות חייבות קודם כל לסדר את העניינים שלהן", אמר ג'יאבאו בכינוס הפורום הכלכלי העולמי בדאליאן, סין. "כלכלות מפותחות צריכות לקחת אחריות פיסקלית ומוניטרית. הדבר הכי חשוב הוא למנוע את התפשטות משבר החוב באירופה".

גי'אבאו חזר על המסר שאמר עוד ביוני האחרון, כי סין תוכל להושיט יד לאירופה דרך השקעות ביבשת, ובאותו זמן אמר כי הממשלה תבטיח כי קצב הצמיחה בסין יישאר יציב. גי'אבאו קרא לאיחוד האירופי ולארה"ב לפתוח את השווקים שלהן בתמורה.

מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010. GettyImages
מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010/GettyImages

העצבנות והחששות לגבי כל התפתחות סביב משבר החוב באירופה ממשיכים לטלטל את בטחון המשקיעים והשווקים. דיווח שגוי שפורסם היום בסוכנויות הידיעות, לפיו ועדה בפרלמנט של אוסטריה סירבה לאשר את הרחבת היקף מנגנון החילוץ האירופי - שכל החלטה לגביו דורשת הסכמה של כל חברות גוש היורו - גרר נפילה של יותר מ-100 נקודות במדד דאו ג'ונס בוול סטריט בתוך דקות ספורות.

בהמשך פורסם דיווח מתוקן לפיו החלטת הוועדה הפרלמנטרית באוסטריה נגעה למעשה רק לסוגייה מנהלתית, וכי בכוונת הוועדה לדון רק בהמשך בסוגיית הרחבת גודלה של הקרן לשמירת היציבות האירופית (EFSF) - קרן הפועלת זה למעלה משנה כמנגנון חילוץ לכלכלות כושלות. עד כה העבירה הקרן סיוע ליוון, פורטוגל ואירלנד.

המכירות הקמעוניות בארה"ב נותרו ללא שינוי באוגוסט לאחר עלייה של 0.3% ביולי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה של 0.2% לאחר עלייה של 0.5% שעליה דווח במקור ביולי. "הצרכנים נוהגים בזהירות רבה יותר לאור המצב הכלכלי", אמר מייקל פרולי, הכלכלן הראשי בארה"ב של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "קובעי המדיניות צריכים להתמקד בצמיחה מכיוון שנראה כי הצמיחה התקרבה לרמה אפסית באוגוסט".

משרד המסחר האמריקאי מסר היום כי המלאי העסקי בארה"ב גדל ביולי ב-0.4% - פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.5%. עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד המחירים ליצרן (PPI) נותר ללא שינוי באוגוסט לעומת החודש הקודם, לאחר עלייה של 0.2% ביולי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. המדד היה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1% - פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%.

מדד המחירים ליצרן (PPI) נותר ללא שינוי

לעומת אוגוסט 2010 עלה מדד המחירים ליצרן ב-6.5% - העלייה המתונה ביותר מאז אפריל - לאחר עלייה שנתית של 7.2% ביולי. מדד הליבה עלה ב-2.5% לעומת אוגוסט 2010. המכירות הקמעוניות בארה"ב נותרו ללא שינוי באוגוסט לאחר עלייה של 0.3% ביולי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה של 0.2% לאחר עלייה של 0.5% שעליה דווח במקור ביולי.

"הצרכנים נוהגים בזהירות רבה יותר לאור המצב הכלכלי", אמר מייקל פרולי, הכלכלן הראשי בארה"ב של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "קובעי המדיניות צריכים להתמקד בצמיחה מכיוון שנראה כי הצמיחה התקרבה לרמה אפסית באוגוסט". משרד המסחר האמריקאי מסר היום כי המלאי העסקי בארה"ב גדל ביולי ב-0.4% - פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.5%.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד המחירים ליצרן (PPI) נותר ללא שינוי באוגוסט לעומת החודש הקודם, לאחר עלייה של 0.2% ביולי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. המדד היה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1% - פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%. לעומת אוגוסט 2010 עלה מדד המחירים ליצרן ב-6.5% - העלייה המתונה ביותר מאז אפריל - לאחר עלייה שנתית של 7.2% ביולי. מדד הליבה עלה ב-2.5% לעומת אוגוסט 2010.

וורן באפט ירוויח עד 1.2 מיליארד דולר מהלוואה שהזרים לחברת ג'נרל אלקטריק בשנת 2008, בשיא המשבר הפיננסי. החברה תחזיר לבאפט 3.3. מיליארד דולר. יצרנית המחשבים דל נסחרה במגמה חיובית לאחר שהודיעה על הגדלת תכניתה לקנייה חוזרת של מניות ב-5 מיליארד דולר נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully