וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים התיישבו בבניין ברוטשילד: "בית העם החדש"

15.9.2011 / 0:30

במשך שבועיים עמלו מספר פעילים על שיפוץ חלק מהבניין בשדרות בהן החלה המהפכה החברתית בתל אביב. הערב הם מקיימים במקום מסיבה ונערכים לשהייה לילית

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק)

מי אמר שהמחאה גוועה? מאות פעילים נגד יוקר המחיה, ובהם כמה מיוזמי המאבק, התיישבו אמש (חמישי), לטענתם בהסכמת בעל הנכס, לבניין בבעלות פרטית בשדרות רוטשילד בתל אביב. הם מקיימים במקום מסיבה מאולתרת, הקימו בר ובכוונתם להקרין במקום סרטים. חלק מהחללים בבניין סודרו לקראת שהייה לילית.

"זאת פתיחה של 'בית העם המחודש' ברוטשילד 69. זה יהיה בית פתוח להשכלה ציבורית. אנחנו פותחים מתחם ציבורי", אמר לביא זיטנר, אחד הפעילים במקום. פעילה נוספת הוסיפה כי "זה הופך למרכז קהילתי שבו כל אחד מקבל מה שהוא צריך ונותן מה שהוא יכול".

פעילים של מחאת הדיור פלשו לבניין בשדרות רוטשילד 69 בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
הפעילים על גג הבניין, הערב/דרור עינב

מדובר בבניין בן שלוש קומות ברוטשילד מספר 69 שבקומה התחתונה שלו שוכנת סוכנות למכירת רכב ושאר הבניין נטוש. את חלקו החלו הפעילים לשפץ לפני כשבועיים והערב הם "חנכו" את המקום. בשונה מההשתלטות על הבניין בשדרות דב הוז לפני כשבועיים בעיר, מדובר בנכס פרטי, כך שלטענת הפעילים, לא ניתן יהיה לסלקם מהמקום עד שבעל הנכס יתלונן על כניסתם.

מתי ברודו, המחזיק בבעלות על הבניין הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אינו רואה בפעילים מפרי חוק, מכיוון שהנכס ממילא נמצא בתהליכי שיפוצים כבר יותר מארבע שנים, והדירות שבו ריקות. לדברי ברודו, מבעלי רשת המסעדות M&R, הבניין מועמד לאישור לשיפוץ בדרגה מחמירה של שימור, ובין כה וכה סביר להניח שיישאר ריק מאדם בתקופה הקרובה, ולכן אינו רואה פסול בשימוש בו לפעילות אחרת בתקופה זו. הוא הבהיר שכל עוד פעילי המחאה יתנהגו בצורה נאותה ולא יהוו מטרד לסביבה, אין בכוונתו להגיש תלונה למשטרה - בייחוד לאחר שחזה, לדבריו, באירועים אחרים שבהם פונו מפגינים באלימות על ידי שוטרי יס"מ.

פעילים של מחאת הדיור פלשו לבניין בשדרות רוטשילד 69 בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
מקרינים סרטים, הערב/דרור עינב

אור יזהר, אחד הפעילים סיפר כי "בשונה מהכניסה לבניין ברחוב דב הוז, לא מדובר במהלך נקודתי – כל עוד בעל הבית לא מתלונן, אנחנו נשאר פה. בעל הבית מודע למתרחש ועדיין לא יצר אתנו קשר. המטרה היא לתת כמה שיותר מידע לאנשים שיבואו למבנה. דיור זה לא העניין היחיד. אנחנו יוצקים תוכן במבנה נטוש".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

עדכון ראשון: 22:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully