וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלל רשיונו של וטרינר מבאר שבע: "גרם סבל לבעלי חיים במקום לרפא אותם"

רמי שני

14.9.2011 / 17:54

מחקירת המשטרה עלה כי האיש, ד"ר דניאל ממוט, חסר ידע מהותי ברפואה וטרינרית - בין השאר, ביצע ניתוחי סירוס ועקרות כושלים, לפעמים על שולחן מטבח ביתי, ולא החזיק מכשור מתאים

רישיון עיסוק ברפואת בעלי חיים, נשלל השבוע לצמיתות מרופא וטרינר, תושב הדרום. בוועדת המשמעת שהקים משרד החקלאות ופיתוח הכפר לצורך זה, הצטברו מספר תלונות נגד האיש, ד"ר דניאל ממוט מבאר שבע והן הועברו בין היתר לטיפול המשרד והמשטרה, שפתחה בחקירה כלפי הווטרינר.

מחקירת המשטרה, עלתה תמונה קשה של רשלנות רפואית חמורה, העדר ידע מהותי ברפואה ווטרינרית וליקויים ממשיים בשיקול הדעת. בין השאר גילו החוקרים מספר מקרים, שבהם הוא סירס כלבים בטכניקה של סירוס חתול, עיקור כושל וחלקי של כלבה שלא מנע התעברות והריון עד לשלב מתקדם לאחריו ועוד. כמו כן, הוא לא החזיק מרפאה עם מכשור ואמצעים מתאימים לביצוע ניתוחים, כמו מכשיר שקילה לצורך קביעת מינון ההרדמה, בקבוק חמצן למקרה חירום ואוטוקלב לצורך סטרליזציה.

חתול בבדיקת וטרינר. Amanda Perkins, ShutterStock
"ניתח כלבים וחתולים בבית הלקוח". חתול בבדיקת וטרינר/ShutterStock, Amanda Perkins

ממשרד החקלאות נמסר כי הווטרינר הודה במשטרה כי הוא מבצע את הליך הסטרליזציה באמצעות מים בסיר וכי הוא מנתח כלבים וחתולים בבית הלקוח. במספר מקרים, הוא סיפר כי ביצע את הניתוחים על שולחן המטבח.

הוועדה שהקים משרד החקלאות הסיקה כי הווטרינר פעל לאורך זמן ברשלנות חמורה כאשר ביצע פעולות כירורגיות בבעלי חיים, בשעה שהוא חסר ידע בסיסי בתחום הרפואה הווטרינרית. זאת תוך גילוי חוסר יכולת מהותי במילוי תפקידו. בכך הפר באופן שיטתי את שליחות הרופא הווטרינר, ותחת הקלה על סבלם וריפויים של בעלי חיים, פעל בשורה של מקרים, באופן שגרם נזקים לבעלי החיים בהם טיפל והסב להם סבל מיותר.

הוועדה החליטה כי העדר הידע והיכולת של הווטרינר בתחום הרפואה הווטרינרית, הנם עמוקים ויורדים לשורש העניין, באופן שאינם מאפשרים את המשך עיסוקו בתחום זה, ולפיכך המליצה לקבוע כי ממוט פעל בדרך שאינה הולמת את מקצועו כרופא וטרינר וגילה חוסר יכולת או רשלנות חמורה במילוי תפקידיו כרופא וטרינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully