וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכתנו בוערה כולה

14.9.2011 / 12:46

מתחזקת התחושה שלא בשגרירות קהיר התלקחה האש, אלא שדווקא בלשכת נתניהו אחזו להבות. אוריה כנף סבור כי באמצעות הרעפת שבחים על המאבטח יונתן, מנסה נתניהו להסוות את כישלונו שלו

בדברי הימים אמנם יצניע נתניהו את אירועי ה-9 בספטמבר, אך כבר כעת אפשר להבחין בכמה ספינים שיצאו מלשכת ראש הממשלה, במטרה לגמד את אחריותו לאירועים הסוערים מול שגרירות ישראל בקהיר.

הרחובות בבירת מצרים נרגעו מעט מאז סוף השבוע, אך הרוחות בירושלים טרם שככו, ומתחזקת התחושה שלא בשגרירות בשכונת גיזה התלקחה האש, אלא שדווקא בלשכת נתניהו אחזו להבות. הבהלה שתקפה את ראשי המדינה בלילה שבין שישי לשבת הוסוותה היטב בצילום שנשלח לתקשורת מחדר המצב, למרות שפקידים רבים אמרו לעיתונאים לאחר מכן כי בכל זאת הורגשה זיעה קלה בחדר הממוזג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פקידים רבים אמרו לעיתונאים כי בכל זאת הורגשה זיעה קלה בחדר הממוזג. נתניהו בחדר המצב של משרד החוץ, בזמן חילוץ עובדי השגרירות בקהיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמודדותו הכושלת של נתניהו עם המשבר תורגמה לגבורה, על ידי האצלתה ליונתן, מאבטח השגרירות, שהפך לאיש השעה באדיבות לשכת ראש הממשלה. כדי שאיש לא יפספס את הרמז, יונתן (המאבטח) קיבל שי - הספר "מכתבים מיונתן" (נתניהו), גיבור מבצע אנטבה. הוריו של המאבטח הוזמנו לטקס, ובנם קיבל חיבוק מצמית מראש הממשלה. ברקע: מפת אירן, תזכורת קלה לאיום הקבוע, נוסף לזה החדש ממצרים. בנאום הוזכרו ביטויים כגון "תודה לאלוהים" או "טוב שחזרת לארץ ישראל" ו-"רק בזכות נתניהו נמנע לינץ' ביהודים".

מה עניין כיפה להר סיני?

כדי לחדד את את המסר, נמסרה לתקשורת תמונה מצונזרת של יונתן, אך לא כזו שלא ניתן להבחין שהוא חובש בה כיפה. גם אם לא מדובר באדם דתי, לא קשה להניח שבכוונה תחילה נבחרה התמונה לייצג אותו, על פני תמונות נאות ומוצלחות יותר, לדעת כמה אנשים שצפו בהן.

ומדוע? כדי לדחות את הביקורת. כי באופן אירוני, כמו החומה מסביב לשגרירות שקרסה עם כניסת השבת, גם נתניהו הקיף עצמו ביועצים דתיים שמדי כניסת-שבת נמלטים מהלשכה ומותירים אותו פגיע. אין פסול באדם דתי - אך הדתיים שבבכירי הלשכה נעדרו מחדר המצב, ממנו נאלץ נתניהו להטריד בבהלה את אובמה, ולהתחנן לחילוץ המאבטחים. "נתניהו מנע אסון-מצדה", אמרו אחר כך מקורביו הבכירים. אחרים טענו שברגעי הלחץ, נתניהו נראה כמי שבעצמו עומד לשגר פקודת-מצדה, ושרק מזכירת המדינה קלינטון הצליחה להרגיעו לבסוף.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הוויקנד המסורתי של עמידרור

הבולט שביועצי נתניהו הוא יעקב עמידרור, איש ימין מובהק שכיפתו אינה שמוטה ולו באף צילום. יוסי ורטר כבר שאל ב"הארץ", בחודש פברואר, "מה יעשה נתניהו אם תתמוטט ממשלת מצרים באיזה וויקנד, והאם ייאלץ לחכות ראש הממשלה עד צאת שלושה כוכבים כדי לתדרך את יועציו". כעת נראה שממשלתו של נתניהו כמעט קרסה בעצמה בסוף השבוע האחרון, כי יועציו היו בוויקנד המסורתי (תרתי משמע) ולא באו לסייע לו, כפי שכשלו לסייע לו בסוף השבוע שבו הכריזה טורקיה על ניתוק הקשרים עם ישראל, וגם בימי חול שבשגרה.

נתניהו סיפר שבעת המשבר לא ענו לו בטלפון האדום בקהיר. אולי אם ראש הממשלה, שאינו דיפלומט דגול, היה טורח להקשיב לביקורת ולמנות יועצים משכילים יותר - שאינם נוטים להסתכסך ולאיים ולהכחיש - הוא היה עשוי ללמוד כיצד לא להגיע למצבים כאלה מלכתחילה. אז, אולי, ההישג האמיתי היה של ישראל - ולא כזה שנאנס על י' מהשב"כ, שבסך הכל רצה לחזור לוויקנד בבית שאן ולא להפוך ליונתן המפורסם. יש לקוות שיונתן, שזכה לשבחים על שלא פתח באש לעבר המפגינים הזועמים, לא יגלה שעמידרור צוטט כמי שאמר ש"שצריך לירות בראש של כל סמרטוט שלא מסתער על האויב", כאשר יוזמן בוודאי להיפגש עמו בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully