וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדנדת וול סטריט סיימה בעליות: נאסד"ק הוסיף 1.5%

שלי אפלברג

14.9.2011 / 0:10

מניות הפיננסים ריכזו את רוב העניין היום לאור הידיעה שפורסמה על BNP פאריבה; ארה"ב גייסה 21 מיליארד דולר במכרז עם ביקושים נמוכים

המסחר בניו יורק התנהל בתנודתיות בין עליות לירידות לעליות בסוף היום: דאו ג'ונס סיים בעלייה של 0.4. נאסד"ק הוסיף 1.49% ו- s&p500 עלה ב0.9%. הנפט רשם עלייה של 2.2% והבריחה לזהב הביאה אותו להיסגר על רמת 1840 דולר לאונקיה, עלייה של 1.49%. בריחת הקונים למקלט הזהב התבצעה על רקע החששות מהחרפת משבר החובות באירופה. החוזים על הזהב למסירה בינואר ננעלו בעלייה של 0.9%, למחיר 1,830.1 דולר לאונקייה בבורסת ניו יורק. אגרות החוב ל-10 שנים בארצות הברית נסחרות בתשואה של 1.989%.

בשעות הצהריים פורסם מדד מחירי היבוא והיצוא של ארה"ב. מדד מחירי היצוא בניכוי סחורה חקלאית עלה ב-0.3%, ומדד היבוא בניכוי הנפט והגז עלה ב-0.2%. הנתונים שפורסמו היו בסביבות הצפי של האנליסטים בשוק אך הפתיעו לטובה.
הגירעון בתקציב האמריקאי התרחב באוגוסט והסתכם ב-134 מיליארד דולר, והגירעון בתקציב עד כה השנה טיפס ל-1.23 טריליון דולר, כך דיווח משרד האוצר האמריקאי. לדברי קליין, הציפיות היו לגירעון של 132 מיליארד דולר: "אם יהיה נתון גרוע יותר מזה, זה ישחק לרעת השווקים ולרעת החוק של אובמה".

ממשלת ארצות הברית גייסה 21 מיליארד דולר היום בהנפקת אגרות חוב. המשקיעים עקבו אחרי הביקושים הנמוכים אשר גרמו לתשואה של אג"ח ל-10 שנים לעלות מעל 2%, לאחר צניחת התשואות לשפל של 1.9% לפני המכרז.

מניות הפיננסים ריכזו את מרבית תשומת הלב של המשקיעים, והושפעו מההתרחשויות האחרונות באירופה והשמועות שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל" לגבי הבנק הצרפתי BNP. לפי הפרסום, עובד הבנק מסר לעיתון כי אין ביכולתו של הבנק הגדול בצרפת לקבל הלוואות. "לא בטוחים בנו ולא רוצים להלוות לנו", סיפר העובד לעיתון.

לאור השמועות, מניות הבנק ירדו בתחילת היום בכ-10% בבורסת פאריס, אך לאחר שהבנק פירסם הכחשה סגרה המניה באירופה בעלייה של 7.2%.

לטענת קליין, "העצבים של המשקיעים רופפים. כל שמועה תופסת. כל השוק מוכר בהיסטריה ולכן המניות באירופה ירדו בחדות בתחילת היום. העדות לבעיות היא העובדה שאיטליה הצליחה לגייס 6.5 מיליארד יורו, אך עם ביקושים דלים מאוד. כתגובה לכך, התשואות עפו למעלה".

אלן רוסקין מדויטשה בנק: "הבנק המרכזי באירופה רוכש כמות קטנה מדי של אגרות חוב איטלקיות, זה עוזר אבל לא מספיק". עוד הוסיף כי אירופה חייבת לפנות לאיחוד פיסקלי כדי להחזיק את האיחוד שלם".

איטליה הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו מנסה לשכנע את המשקיעים כי תוכל להתמודד עם בעיית החוב שלה וניסתה היום למצוא קונים לאג"ח המדינה. האיטלקים אישרו כי קיימו שיחות עם סין במטרה לשכנעם לקנות אג"חים או לחילופין להשקיע בחברות איטלקיות.

נשיא הפד בדאלאס טען כי "אי הוודאות היא הבעיה המרכזית היום של הכלכלה בארצות הברית". לטענתו, הגיע הזמן שהקונגרס יפעל יחד למען חיזוק הכלכלה: "הפד כבר עשה את כל מה שהוא יכול היה לעשות".

מניות במרכז המסחר

אורבקום (ORBC), מפעילת רשת הלוויינים, עלתה במהלך יום המסחר ב-6.7%, על רקע הודעתה כי LuxSpace Sarl אישרה את סיום הבנייה והבדיקה של הלווין LuxSpace VesselSat1 AIS בהצלחה. החללית נשלחה לשיגור במחלקת המחקר ההודית מעל למפרץ בנגל.

מניית רשת הקמעונאות בסט ביי עלתה ב-6.4%, על אף דיווח החברה לפיו הרווח הנקי שלה לרבעון השני ירד ל-177 מיליון דולר לעומת 254 מיליון, ורווח למניה של 47 סנט מול רווח של 60 סנט למניה ברבעון המקביל. המכירות ברשת הקמעונות עלו במקצת ל-11.35 מיליארד דולר מול הכנסות של 11.34 מיליארד ברבעון המקביל. האנליסטים העריכו כי החברה תציג רווח של 52 סנט למניה ומכירות של 11.47 מיליארד דולר. בעקבות הדו"חות המניה רושמת ירידות חדות. הרשת לא הצליחה להנות מהצמיחה של הרבעון השני וצפויה על פי התחזיות של האנליסטים לחתוך מחירים לקראת החגים.

הודעת חברת ג'נרל אלקטריק כי היא מתרחבת לגרמניה, תשקיע בכך 86 מיליון יורו ותגדיל את מצבת העובדים בכ-450, מובילה לעלייה של 2.7% במנייה.

מניית סיסקו איבדה 0.35%, לאחר שחתכה את תחזית המכירות שלה לטווח הרחוק מ-12% צמיחה, ל-5-7% צמיחה בשנה, לאור התחרות הקשה בשוק.

ברוס קוינר מייסד קרן הגידור Caxton הודיע היום על התפטרותו מקרן הגידור. מדובר בקרן השביעית הכי רווחית בתחום קרנות הגידור בארצות הברית. במכתב למשקיעים אמר קוינר כי "הגיע הזמן להעביר את המושכות לדור הצעיר". לתפקידו ייכנס אנדרו לו שכיהן כמנהל המידע הראשי עד כה בקרן.

מניות ישראליות במרכז המסחר

מניית טבע איבדה 0.7%, על רקע הפסקת האיום לאיסור ייצור התרופות ממפעל החברה בהר החוצבים בירושלים בסוף השבוע שעבר. טבע קיבלה מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) מכתב, בו היא מודיעה כי טיפלה בכל הנושאים עליהם התריעה הרשות האמריקאית במכתב האזהרה מינואר 2011. המכתב נשלח בעקבות בדיקה חוזרת שנערכה במפעל החברה ב-19 ביוני 2011, בה לא התגלו כל ממצאים שליליים.

כמו כן, החברה החליטה לממש אופציה להשקיע סכום נוסף של 19 מיליון דולר בחברת הסטארט אפ קיורטק, שבשליטת כלל ביוטכנולוגיה וטבע ולהגדיל את אחזקתה בחברה מ-33% ל-75%. טבע גם תיקח על עצמה את מימון תוכנית המחקר של החברה עד ל-50 מיליון דולר. ההחלטה התקבלה בעקבות הצלחתת הניסוי ב-CT 011 לטיפול בסרטן מסוג לימפומה, בשלב השני של הניסויים הקליניים בבני אדם.

רבוע כחול נמצאת בראש רשימת המניות הנופלות היום במסחר בארה"ב עם ירידה של כ-9.7%.

חברת המכשור הרפואי די מדיקל איבדה היום 5%, על אף הודעתה לפיה קיבלה אישור לרישום סט האינפוזיה האוניברסאלי ספרינג לשיווק בישראל.

יצרנית השבבים מיקנעם איזיצ'יפ , לאחר זינוק של 11% אתמול בנאסד"ק, נסחרת על רקע הערכות לפיהן ענקית השבבים מארוול עשויה לרכוש אותה.

בעקבות המלצת אנליסטים, מניית סודה סטרים (SODA) זינקה בכ-9%. הערכות האנליסטים הינן שנתח השוק של מוצר החברה יתרחב בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully