וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין קהיר לירושלים: הגיע הזמן להתפכח

חיים שיין

12.9.2011 / 9:37

מעשי הוונדליזם של ההמון המוסת בשגרירות ישראל במצרים הוכיחו שוב, למי שעדיין זקוק להוכחה, כי האמונה התמימה בדבר ניצחון הדמוקרטיה על משטרי האופל - נגוזה. מדינות רבות בעולם המערבי נשבו בקונספציה שלפיה ההתנגשות בין הציביליזציות תוכרע לטובת המערב על ידי אימוץ הדמוקרטיה ועקרונות השוק החופשי במדינות המזרח הרחוק והקרוב. זו מתבררת כאמונה תמימה על גבול המיסטיקה.

המרוויח: אסד

ההפיכות האחרונות במדינות ערב יצרו לרגע קט אשליה אופטית נדירה, פאטה מורגנה מדברית במיטבה. חזיון תעתועים המתאים לאגדות לורנס איש ערב. הנשיא ברק אובמה ויועציו ראו בעיניים כלות התגשמות חזון משיחי של חופש ודרור שיצדיק את האבידות האמריקניות הקשות בעירק ובאפגניסטן. סדר עולמי חדש בהנהגתה של ארה"ב שישכיח לרגע את הקשיים הכלכליים בעקבות התמוטטות הקפיטליזם הקיצוני בבית.

להנהגת העולם המערבי התברר חיש מהר כי דמוקרטיה אינה מובנת מאליה. נדרשת הכנה תרבותית מעמיקה לקראת יישומה. הקרימינולוגים יודעים לספר כי עם יציאתו של אסיר הכלוא שנים רבות מהכלא, הוא עומד בפני הלם ומשבר גדולים יותר מאלה שהיו בעת שנכנס אליו. קשה מאוד לקחת עם של עבדים, וברגע אחד להפכם לבני חורין. יש צורך בתקופה של הסתגלות מדינית ותרבותית. אפילו העם היהודי, מהחכם שבעמים, נאלץ לנדוד 40 שנה במדבר בטרם זנח את מנהגי העבדות והשעבוד במצרים. שנים של הכנה לקראת הכניסה לארץ המובטחת.

"המרוויח הגדול" מהתפכחותה של ארה"ב הוא הרודן הסורי אסד. כיום איש בנאט"ו לא מעז להפעיל נגדו כוח כי האלטרנטיבות נלמדו במצרים ובלוב. עדיף בעיניהם אסד אחד על פני חמישה שבטים הנשלטים על ידי אל-קעאדה ודומיו.

אירועי השגרירות במצרים חייבים ללמד את אזרחי ישראל לקח נוסף וחשוב. מעולם לא היה שלום אמיתי בין ישראל למצרים. שלום עושים בין עמים ולא רק בין מנהיגים. מאז נחתם הסכם השלום עם מצרים, לא נעשה על ידי המצרים אפילו צעד אמיתי אחד כדי לקדם את השלום בין העמים. ההסתה נגד מדינת ישראל והיהודים נמשכה בתקשורת המצרית. מובארק לא טרח לבקר בישראל ולשדר לעמו מסר של פיוס, והאיגודים המקצועיים במצרים פעלו נגד השלום. רק אצלנו אנשי רוח המציאו את המנטרה המטעה של "שלום קר".

מהשלום בין ישראל נותרו פיסות נייר קרועות, פרסי נובל לשלום, יישובים שנהרסו בימית וחבל ארץ ענקי שנמסר ללא תמורה אמיתית. רבים מאזרחי ישראל כבר הפנימו כי נגזר עלינו לחיות במקום שבו אין רוצים בנו. עבור שכנינו, הדיבורים על שלום הם כלי נשק אסטרטגי נגדנו ולא עלה של זית. לכן חשבו כי גם כאשר יתקיים הפסוק "וגר זאב עם כבש", עדיף להיות הזאב.

לסיום, אי אפשר בלי מילה טובה להנהגת מדינת ישראל, שניהלה את המתקפה על השגרירות במצרים ביעילות ובקור רוח. מנהיגות אמיתית נמדדת בעיתות של לחץ ומשבר. בעידן של מי מנוחות, גם עסקן יכול להגיע לעמדת הנהגה. טרם הגענו למותרות האלה, שעסקנים פוליטיים יכולים להוביל את מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully