וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר חיבור האינטרנט של בזק לא סביר"

אמיתי זיו

11.9.2011 / 16:48

לטענת משרד התקשורת, לקוחות שמעוניינים בחיבור לאינטרנט בלבד אינם זוכים בהנחה מספקת. במכתב חריף ששוגר לבזק נכתב כי המחיר הנוכחי פוגע בתחרות ו"אינו עומד בדרישות החוק"

משרד התקשורת ממשיך ללחוץ על בזק להוזיל חיבור אינטרנט לבית הלקוחות. מדובר בלקוחות שרוצים חיבור אינטרנט בלבד (ADSL Only) בלי קו טלפון. בזק גובה מלקוחות אלה 25 שקל לחודש. משרד התקשורת שיגר לבזק מכתב חריף בנושא שהגיע לידי TheMarker. לטענת משרד התקשורת, המחיר הנוכחי פוגע בתחרות משקף "התנהלות בלתי סבירה של החברה" ו- "אינו עומד בדרישות חוק התקשורת".

הטענה המרכזית של משרד התקשורת היא שההנחה על חיבור ה-ADSL צריכה להיות בהתאם למדיניות ההנחות של בזק בכלל, כך, כפי ושבזק מעניקה הנחות בשיעור של כ- 40%, גם מחיר ה-ADSL Only צריך לרדת בשיעור דומה ל-15 שקל.

בדברי ההסבר במכתב נכתב: "בעת קביעת מחיר ה-ADSL Only בשנת 2008 ניתנו הנחות לא משמעותיות בשירותים, בשיעור של עד כ-10%. מחיר קו הטלפון המפוקח עמד על למעלה מ- 50 שקל לחודש. מספר מנוי קו טלפון קל עמד על כ-6% בלבד (כיום למעלה מ-25%), כך שמרבית המנויים חויבו בתשלום החודשי המלא באותה עת".

"כיום, חל שינוי דרמטי בשיעורי ההנחה שבזק רשאית להעניק ומעניקה למנויי הטלפוניה שלה, באמצעות סלי תשלומים חלופיים, הנחות של עד 40% הממוצע בהשוואה לתעריפים המפוקחים"

"שירות ADSL Only אינו מהווה חלופה כדאית"

במכתב נטען עוד כי התמחור הנוכחי אכן פוגע בתחרות ובעיקר בחברות הטלפון מבוסס האינטרנט (VOB). הטענה היא כי ההנחה מצד אחד במחירי הטלפון של בזק, ואי ההוזלה של חיבור האינטרנט מאידך, פוגעת באטרקטיביות של טלפון ה-VOB וביכולת של חברות אלו להתחרות.

לראייה, מציג המשרד מספרי הצטרפות לשירותי ה-ADSL Only: בחודשים נובמבר דצמבר 2010 הצטרפו לשירות 6974 לקוחות, אך בחודשיים העוקבים צנח המספר ב- 65% ל- 2,484 לקוחות. "מנתונים אלה עולה בבירור כי לקוחות מעדיפים להצטרף לסל 'קו קל' וכי שירות ADSL Only אינו מהווה חלופה כדאית ללקוחות והמסקנה המתחייבת מכך היא שגם ספקי ה- VOB אינם מהווים חלופה כדאית".

מהמכתב עולה עוד כי המשרד "מצפה" מבזק תפחית את תעריף השירות "בצורה משמעותית" ולא "ישקול המשרד את המשך צעדיו בעניין". מבזק נמסר בתגובה: ""בזק לומדת את המכתב שהתקבל ממשרד התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully