וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום ברננקי גרר את וול סטריט לסגירה שלילית

נמרוד הלפרן

8.9.2011 / 23:49

הנאום הוביל לסגירה השלילית הרביעית בחמישה ימים. S&P נסוג ב-1.1%; שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בעליות - התשואה שוב מתחת ל-2%; נאום אובמה יתקיים אחרי סגירת המסחר

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית זו הפעם הרביעית בחמישה ימי המסחר האחרונים על רקע אכזבה מנאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ולקראת נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לאחר סגירת המסחר. הודעת נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן-קלוד טרישה, על הורדת תחזית הצמיחה הכלכלית של גוש היורו, אף היא הכבידה על המדדים.

מדד דאו ג'ונס, אשר עלה אתמול ב-2.5%, ירד ב-1%; מדד S&P 500, אשר הוסיף אתמול 2.9%, איבד 1.1%; מדד נאסד"ק, אשר טיפס אתמול ב-3%, נסוג ב-0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר נסגר אתמול בירידות לראשונה זה שבוע, שב ונסגר היום בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.99%.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי לשאת נאום הערב (2:00 בלילה שעון ישראל) בעניין תוכנית התמריצים לכלכלה האמריקאית. לפי ההערכות, מתכנן אובמה להודיע על תוכנית תמריצים בהיקף של יותר מ-300 מיליארד דולר, אשר תכלול הקלות מס, השקעה בתשתיות וסיוע לשלטון המקומי. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי הוא אינו מודאג מהאפשרות כי מגמת התגברות האינפלציה שנרשמה מוקדם יותר השנה תימשך, אך בה בעת נמנע מלפרט האם הבנק המרכזי ינקוט בצעדים נוספים או באילו צעדים ינקוט.

"חשוב לציין שאנו רואים סימנים מועטים בלבד לכך ששיעור האינפלציה הגבוה יותר שנרשם עד כה השנה השתרש בכלכלה", אמר ברננקי בנאום בפני המועדון הכלכלי בעיר מיניאפוליס. ברננקי ציינה כי הזינוק באינפלציה מוקדם יותר השנה נרשם עקב התייקרות מחירי הדלק והמזון. "עם זאת, האינפלציה צפויה להתמתן ברבעונים הקרובים כאשר ההשפעות החולפות הללו יתפוגגו", הוסיף ברננקי.

היצוא מארה"ב קפץ לשיא

ברננקי נמנע מלספק רמזים כלשהם לאמצעים שבהם עשוי לנקוט הבנק הפדרלי כדי לתמוך בצמיחת כלכלת ארה"ב. לדבריו, הוא מעדיף שחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), אשר יתכנסו בהמשך החודש, ישקלו את מגוון הכלים שהם ניתן להשתמש "כדי לקדם באופן מתאים התאוששות כלכלית חזקה יותר תוך התחברות בצורך ביציבות מחירים".

מרבית תוכן נאומו של ברננקי היה דומה מאוד לזה של נאומו בכנס ג'קסון הול בשלהי חודש אוגוסט.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התכווץ בחודש יולי, לאחר שזינוק של היצוא לשיא הצליח להאפיל בהשפעתו על התרחבות הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב עם סין לרמתו הגבוהה ביותר זה 10 חודשים.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התכווץ בחודש יולי ל-44.8 מיליארד דולר לעומת 51.6 מיליארד דולר ביוני, ירידה של 13.1% - הירידה החדה ביותר במונחי אחוזים מאז חודש פברואר 2009 - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון של 51 מיליארד דולר.

היצוא מארה"ב קפץ בחודש יולי לשיא של 178 מיליארד דולר, לעומת 171.8 מיליארד דולר בחודש יוני. היבוא לארה"ב ירד ביולי ל-222.8 מיליארד דולר לעומת 223.4 מיליארד דולר ביוני. גירעון הסחר של ארה"ב עם סין הסתכם ביולי ב-27 מיליארד דולר - הגבוה ביותר מאז חודש ספטמבר 2010.

גירעון הסחר של ארה"ב בשבעה החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-329.8 מיליארד דולר - יותר מגירעון של 291.7 מיליארד דולר שנרשם בתקופה המקבילה בשנת 2010.

אשראי הצרכנים בזינוק חד

עוד בחזית המקרו הכלכלית בארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-2,000 לרמה של 414 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה במספר התביעות תאמה את תחזיות הכלכלנים.

אשראי הצרכנים בארה"ב זינק בחודש יולי בשיעור החד ביותר זה למעלה משנתיים, והשלים בכך עלייה חודשית עשירית ברציפות, לפי נתונים שפירסם היום הבנק הפדרלי.

אשראי הצרכנים גדל ביולי ב-12 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 5.9% - הזינוק החד ביותר מאז אפריל 2008, וכפליים מתחזיות הכלכלנים. זה החודש השני ברציפות שאשראי הצרכנים מזנק, לאחר בחודש יוני גדל אשראי הצרכנים ב-15.5 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 7.7% - הזינוק החד ביותר מאז חודש אוגוסט 2007. זה החודש העשירי ברציפות שבו נרשם גידול באשראי הצרכנים.

היקף ההלוואות לרכישת מכוניות, למימון לימודים וסעיפים נוספים, קפץ ביולי ב-15.4 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 11.2%. חובות בעלי כרטיסי אשראי ירדו ב-3.4 מיליארד דולר, או 5.2% במונחים שנתיים.

ה-OECD: הצמיחה קרובה לאפס

הצמיחה ברוב המדינות המפותחות בעולם קרובה לאפס, ותמשיך להישאר איטית בהמשך השנה, אף כי לא צפוי מיתון - כך עולה מתחזית שפירסם הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD). הארגון הוריד את תחזיות הצמיחה לארה"ב ולגוש היורו, ואמר כי עליהן לנקוט אמצעים על מנת לעודד את הצמיחה ולהשיב את ביטחון המשקיעים והצרכנים. כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח ב-1.4% בלבד השנה, לפי התחזית. מדובר בכמעט מחצית מהתחזית הקודמת מחודש מאי, שצפתה צמיחה של 2.6% בתמ"ג של ארה"ב.

עבור הרבעון השלישי צופה הארגון קצב צמיחה שנתי של 1.1%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 2.9%, בעוד שעבור הרבעון הרביעי, צופה OECD צמיחה בקצב שנתי של 0.4% בלבד, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 3%. באירופה צפויה נסיגה של 0.4% ברבעון הרביעי, לפי התחזית. כלכלת יפן צפויה לצמוח ב-4.1% ברבעון השלישי, לפני שתרשום צמיחה אפסית ברבעון הרביעי.

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה בברזיל AEL מקימה חברה בשיתוף עם הזרוע הביטחונית של ענקית המטוסים אמבראר הברזילאית - שתיקרא "הארפיה". 51% מהמיזם יהיו בבעלות אלביט. החברה החדשה שתוקם בברזיל, תעסוק בתחום המל"טים, הסימולטורים והתמיכה הלוגיסטית. בנוסף ובמקביל להסכמים, רכשה אמבראר כ-25% מאחזקות AEL של אלביט בברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully