וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חציית קו אדום

דן מרגלית

8.9.2011 / 9:51

"ונוספו גם הם על אויבינו" ו"אלמלא מוראה (של מלכות) איש את רעהו חיים בלעו" ו"מלחמת אחים קשה מכולן" - חוכמת היהדות תואמת את תיאור הבריונות של כמה מנוער הגבעות, שפרצו למחנה צה"ל (או מתוכו) בבית אל שבחבל בנימין ופגעו ברכבים וקרעו כבלים וריססו כתובות כנקמה על הריסת שלושה מבנים במאחז מגרון. הם התנהגו כפורעי חוק שחצו את הקו האדום.

עתה נחוצה שתיקה מלאה וגמורה של הפוליטיקאים, לבד מראש הממשלה ושר הביטחון והרמטכ"ל, שתפקידם לפרסם הודעה רשמית קצרה. להשליך הס כדי שמתוך הדממה יעלה ויבוא ויישמע ויבקע קולם של הרבנים אבי רונצקי וזלמן מלמד ושלמה אבינר, וראשי הציבור המקומיים דני דיין וישראל הראל, וח"כים כאריה אלדד ודני דנון וציפי חוטובלי ואורי אורבך.

ראוי להאזין הן לניסוח, הן לצלילו. לא רק גינוי אלא כמה הוא עטוף ב"אם כי" ו"ברם" ו"בכל זאת" ו"לא מן הנמנע" וכל שאר המילים המכובסות ומשפטי בית המרקחת שנועדו לקרוץ לבריונים שלא כל כך נורא, וזה גינוי ברמה של "מצוות אנשים מלומדה", ובעצם "תג מחיר" הוא אמצעי יעיל.

בעלי חנופה פוליטית זו אינם מבינים כי בג"ץ שהורה על ההריסה הוא השכפ"ץ הבינלאומי האחרון שנותר להגנת ישראל במערב. לא בכדי השמאל הקיצוני מתעב אותו וטוען כי שופטיו "טובלים ושרץ בידם". מפני שברוב המכריע של הפסיקות בג"ץ קשוב לצורכי הביטחון. הוא פוסק נגד צה"ל רק בהגיע מים עד נפש והעוול גובר לאין שיעור על התועלת הצבאית.

"תג מחיר": אלמונים הציתו מסגד וריססו כתובות. רויטרס
"'ונוספו גם הם על אויבינו' - חוכמת היהדות תואמת את תיאור הבריונות של כמה מנוער הגבעות"/רויטרס

אך הימין אינו סולח לשופטיו גם באותם מקרים הנבחנים בקפדנות שבהם יש צורך להסיג את היהודים אחור. למשל, בגדר בבילעין. גם במגרון, שם לא המתיישבים אשמים בתסבוכת אלא הממשלות שדיברו בשני קולות, האחד סותר את האחר. אך תפארת היהדות מבוססת על הסיפור המקראי שהתרחש בעימות הגדול בין המלך אחאב ואיזבל לבין נבות היזרעאלי על הכרם הפרטי שחמדה המשפחה השלטת, ואליהו הנביא מילא שם את תפקיד בג"ץ וייסר אותה. שופטי בג"ץ הפנימו אותו יותר מנערי הגבעות.

אין זאת אומרת שהשופטים אינם שוגים, או שאין לחלוק על דעתם ולהתווכח ולהתפלמס ולבקש דיון חוזר. המקרה של מגרון אינו חד וחלק. אבל נחוצה מרות. נחוצה היכולת לכבד את ההכרעה השיפוטית בלי להסכים לה, שכן בלעדיה יאבד התלכיד של החברה הישראלית, שהוא כה חיוני לקיומה.

איני יודע לאן נעלמו השומרים, שאיפשרו לגובי "תג מחיר" לחדור למחנה. גם לא אם היו לפולשים סייענים בתוכו, מעין גיס חמישי. אולי אפילו רק מתוכו. יעילות החקירה המשטרתית מותנית בנכונות לבצעה באורח נמרץ ובהענשת האחראים במלוא מידת הדין, ובהאזנה לקולות הבוקעים ממורי הדור ביהודה ושומרון ומנציגיהם בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully