וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 4 ימי מסחר: וול סטריט נסגר בעליות

נמרוד הלפרן

7.9.2011 / 23:14

המסחר בבורסות וול סטריט נסגר במגמה חיובית למרות הערכת הבנק הפדרלי כי חלה האטה בצמיחה הכלכלית בחלק מאזורי ארה"ב. דאו ג'ונס עלה ב-2.5%, נאסד"ק טיפס ב-3%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (רביעי) במגמה חיובית בראשונה זה ארבעה ימי מסחר על רקע הערכות כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתכנן להודיע על תוכנית תמריצים כלכליים בהיקף של יותר מ-300 מיליארד דולר, ולמרות הערכת הבנק הפדרלי כי חלה האטה בצמיחה הכלכלית בחלק מאזורי ארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-2.5%; מדד S&P 500 הוסיף 2.9%; מדד נאסד"ק טיפס ב-3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות בראשונה זה שבוע, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% לרמה של 2.04% לאחר שנפלה ביום שלישי לרמתה הנמוכה מעולם.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מתכוון להודיע על תוכנית תמריצים כלכלית בהיקף של 300 מיליארד דולר, לפי דיווחים שונים בתקשורת האמריקאית. רשת CNN דיווחה כי תג המחיר של חבילת הסיוע, אשר תוכרז על ידי הנשיא מחר בנאום טלוויזיוני בקונגרס, יקוזז באמצעות קיצוצים אחרים שהנשיא יפרט בנאומו.

על פי בלומברג, מקורות במפלגה הדמוקרטית מסרו כי התוכנית תזרים לכלכלה האמריקאית למעלה מ-300 מיליארד דולר באמצעות הטבות מס, השקעות בתשתית וסיוע לרשויות מקומיות של ערים ומדינות. אובמה צפוי לקרוא לקונגרס לקזז הוצאות אלו באמצעות העלאת ההכנסות ממסים, במסגרת תוכנית לקיצוץ החוב הלאומי שיניח הנשיא בשבוע הבא.

הצמיחה הכלכלית הואטה בחלק מאזורי ארה"ב לאחר שצרכנים הגבילו את הוצאותיהם ומפעלים צמצמו את תפוקתם, לפי "ספר הבז'", הדו"ח התקופתי על מצב כלכלת ארה"ב, שפירסם היום הבנק הפדרלי.

"הפעילות הכלכלית המשיכה לצמוח בקצב מתון, אם כי דיווחים של כמה מחוזות של הבנק הפדרלי הצביעו על תוצאות מעורבות או האטה בפעילות", נכתב בדו"ח שפורסם היום, אשר מבוסס על נתונים שנאספו עד ל-26 באוגוסט, ישמש את בכירי הבנק המרכזי בבואם לגבש את החלטותיהם בישיבת הריבית הבאה של הבנק הפדרלי שתיערך ב-20 וב-21 בספטמבר.

עוד עולה מהדו"ח, אשר מתייחס לתקופה שכוללת את המחצית השנייה של חודש יולי ואת מרבית חודש אוגוסט, כי התנודתיות בשווקים לצד חוסר הוודאות הכלכלית גרמו להורדת תחזיות ולזהירות רבה יותר בציפיות הכלכליות.
"כמה ממחוזות הבנק גם הצביעו על כך שהתנודתיות שנרשמה באחרונה בשוקי המניות והתגברות חוסר הודאות הכלכלית, גרמו לאנשי קשר רבים להוריד את תחזיותיהם או לנקוט בזהירות רבה יותר בציפיותם לטווח הקצר", נכתב בדו"ח.

חילופי גברי בבנק הגדול בארה"ב

יו"ר דירקטוריון יאהו, רוי בוסטוק, הודיע אתמול למנכ"לית החברה קרול בארץ על פיטוריה, בשיחתה טלפון, ושם בכך קץ לתקופה של בארץ שהפכה את החברה לרווחית יותר - אך תיזכר בעיקר כתקופה של דריכה במקום והסתבכות בפרשת עליבאבא. סמנכ"ל הכספים טים מורס יחליף את בארץ באופן זמני. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח מפי מקור המקורב למצב כי יאהו "פתוחה להצעות למרבה במחיר".

בניסיון להתמודד עם צניחת המניה ואינספור תביעות, הודיע בנק אוף אמריקה - הבנק הגדול בארה"ב - על חילופי גברי בהנהלתו הבכירה במסגרתם עזבו את הבנק שני בכירים, ג'ו פרייס, ראש חטיבת הבנקאות הקמעונית, וסאלי קראוצ'ק, ראש חטיבת ניהול ההשקעות אשר נחשבה עד כה לאשה החזקה ביותר בוול סטריט.

איגרות החוב של אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, איבדו היום במסחר בתל אביב עד כ-15% מערכן, ותשואתן כבר עלה ליותר מ-50%. אלביט הדמיה הינה חברה דואלית הנסחרת במקביל בניו יורק ובאחד העם. מדובר בתשואת זבל המשקפת את חוסר אמון המשקיעים בדבר יכולתה של החברה לפרוע את החוב. אמש הורידה מעלות את דירוג החוב של אלביט הדמיה והחברה הבת פלאזה סנטרס מרמה של A ל+BBB, כאשר תחזית הדירוג "שלילית". בתקופה האחרונה עלו ספקולציות בשוק בנוגע ליכולת פירעון חוב שנטל זיסר מבנק הפועלים עבור אירופה ישראל - חברה פרטית שבבעלותו.

וריפון, העוסקת בפיתוח פתרונות תשלום אלקטרוני מאובטחות למובייל, ייצור ושיווק של מערכות סליקה לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים, הודיעה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון שלישי של 2011. מהדו"חות עולה כי היקף המכירות לרבעון השלישי עמד על 317 מיליון דולר לעומת 292 מיליון ברבעון הקודם ו-261 מיליון דולר ברבעון השלישי המקביל אשתקד. מדובר בגידול שנתי של 21% ומעל צפי האנליסטים שעמד על הכנסות של 299 מיליון דולר. זהו הרבעון החמישי ברציפות שהכנסות החברה עולות ב 20% בחישוב שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully