וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים סיפרו כי גל המעצרים האחרון בו נעצר גם מחבל שהיה

ניר יהב

7.9.2011 / 20:50

פלסטינים סיפרו כי גל המעצרים האחרון בו נעצר גם מחבל שהיה בדרכו לבצע פיגוע התאבדות בלב ירושלים, היה הגדול ביותר מאז 2003. לדברי הפלסטינים,

המבצע הצבאי שבו נעצר האחראי לפיגוע בבנייני האומה ומחבל שעמד לבצע פיגוע בירושלים, היה אחד המבצעים הגדולים של צה"ל בשנים האחרונות באזור הגדה. מקורות פלסטינים דיווחו כי במהלך גל המעצרים שהתקיים בשבועות האחרונים בחברון ובכפרים מסביב עצר צה"ל כ-120 פלסטינים, ביניהם גם חברי הפרלמנט מטעם חמאס מוחמד אבו ג'חישה, חאתם קפישה, ובכירים נוספים המזוהים עם הארגון. מקורות פלסטינים דיווחו כי צה"ל ביצע חיפושים נרחבים ברחבי העיר ובכפרים מסביב, כגון דורא, יטא ואחרים. בנוסף דווח כי רבים מתושבי העיר נחקרו בשטח.

על פי דיווחי הפלסטינים, במהלך המבצע הישראלי – הנחשב לגדול ביותר מאז 2003 – פרצו עימותים בין החיילים לבין פלסטינים, ובעקבותיהם נפצעו 55 פלסטינים, רובם, לטענת מקורות רפואיים פלסטינים, נפגעו מגז מדמיע ומרימוני הלם שהושלכו לעברם. גורמים פלסטינים דיווחו כי החיילים היכו פלסטינים "בתוך בתיהם" וכי הפלסטינים השליכו אבנים ובקבוקי תבערה.

מבצעים דומים נערכו גם באזור בית לחם ומזרח ירושלים. המתיחות בירושלים גברה לאחר שקצין ישראלי נדקר במהלך הפגנה בבאב אל-עאמוד. במחנה הפליטים דהיישה שליד בית לחם נעצרו שני פלסטינים, ובכניסות לבית לחם הוצבו מחסומים שהגבילו את הכניסה והיציאה.

הרשות הפלסטינית גינתה את המבצע הצבאי הישראלי לאחר שהסתיים ואמרה כי ישראל "ממשיכה לבצע פשעים נגד האנושות בגדה המערבית". ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר אז כי המבצע הישראלי "שבא במקביל להסלמה בעזה" נועד להכשיל את הפנייה הפלסטינית לאו"ם. "אם ישראל חושבת שהמבצע הזה יצליח להוריד מהפסים את הרכבת לכיוון האו"ם, היא שוגה באשליות", הוסיף.

במבצע של שב"כ, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו כ-100 פעילי חמאס בחשד לביצוע פעולות טרור. הפעילויות סוכלו מבעוד מועד, למעט במקרה אחד של פיצוץ המטען סמוך לבנייני האומה בירושלים במרץ 2011 במהלכו נהרגה אישה ו-47 בני אדם נפצעו. מבצע הפיגוע נעצר אחר כך.

בין הפעולות שסוכלו, גם פיגוע התאבדות שהיה אמור להתבצע באמצע חודש אוגוסט בלב העיר ירושלים. אנשי שב"כ עצרו בתקופה זו כ-100 בני אדם, וכך הצליחו לסכל את הפיגוע. גורם בכיר בשב"כ אמר היום כי במסגרת חשיפת פעילות הטרור נעצרו פעילי חמאס שהשתייכו ל-13 תאים שיועדו לביצוע פיגועים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully