וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: למה חתולים בורחים ומה אפשר לעשות?

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

27.9.2011 / 10:38

החתול עבר למקלט? מתלבטים אם לאפשר לחתול החדש לצאת לגינה מחשש שהוא לא יחזור? הגורה החדשה מייללת ועושה פיפי במקומות הלא נכונים? צמד מומחיות החתולים של וואלה! בעלי חיים כאן

חתול קובני כחול בהוואנה, מאי 2011. DESMOND BOYLAN, רויטרס
הם זקוקים לאהבתכם, גם אם נראה לכם שלא/רויטרס, DESMOND BOYLAN

אני מתגורר בבניין קומות ולפני כחודש וחצי איבדתי את החתול שלי. לפני מספר ימים שמעתי יללות וכשפתחתי את הדלת החתול היה שם, אך מיד ברח למקלט של הבניין. הסתבר כי הוא שהה שם כל הזמן הזה וכעת הוא מפחד להתקרב אלי, מיילל, נראה מדוכא ומסרב לצאת מהמקלט. מה עושים?

חשוב מאד ודחוף ביותר שתיתן לו אוכל מעולה אשר הוא אוהב כמובן, כמו שימורים לחתולים, פסטרמה, טונה במים וכל דבר מושך אחר. בנוסף, שים לו גם קערה נקייה עם מים טריים. המשך לעשות זאת בכל יום לפחות פעמיים בשעות קבועות – בוקר מוקדם וערב מאוחר. תן לו את האוכל מהיד שלך אם זה אפשרי ואם לא, אז הנח לו קערה עם כל טוב וחכה עד שהוא יסיים זאת. דבר איתו ברכות ובעדינות והעבר לו הרבה אהבה ורוגע, גם ללא מגע. אל ייאוש, הוא מאד מאד זקוק לך ולאהבתך, גם אם נראה לך שלא. אנא שב לידו ודבר אליו. אין ספק שתוך יום-יומיים תוכל כבר ללטף אותו ברוגע. אל תכניס אותו לארגז נשיאה וכמובן אל תיקח אותו על הידיים מיד כאשר הוא ייתן לך לגעת בו. אתה צריך להחזיר לו הבטחון. אז קצת סבלנות ופשוט שים את ארגז הנשיאה לידך, כאשר הוא פתוח ונסה לתת למתוק אוכל טעים בתוך ארגז הנשיאה. עשה הכל מאד לאט ובעדינות ועם הרבה סבלנות. אם תראה שהמתוק רגוע יותר ומוכן לתת לך להכניס אותו לארגז – אז עשה זאת במהירות ובעדינות וסגור הארגז היטב לפני שתחזירו הביתה. אם הוא עדיין לא מוכן לכך, עוד קצת סבלנות. כמובן, אם אתה רואה שהוא לא מעוניין באוכל או מים, אז דאג להזמין איש מקצוע אמין אשר יעזור לך בתשלום לתפוס את החתול בעדינות ככל שניתן ולקחת אותו מיידית לווטרינר. ייתכן והוא חלה בגלל הפחד וחוסר המזון ואז חשוב מאד לטפל בלקיחתו מיידית. בהצלחה וכל טוב והכי חשוב – לא להבריח אותו בגלל חוסר סבלנות למקום בו לא תוכל לראות אותו.

חתול בחצר ביום שמש. ShutterStock
חשוב לדאוג תמיד שהפתח ממנו החתול יוצא יהיה פתוח עבורו בכל עת/ShutterStock

הייתה לי חתולה כ-17 שנה שבסופו של דבר נאלצתי להרדים. היא הייתה יוצאת לגינה קצת וחוזרת מיד הביתה (אני גרה בבית פרטי). קיבלתי חתול חדש כשהיה בן 7 חודשים והוא אצלי כבר 4 חודשים. שאלתי - מתי אוכל לתת לו לצאת לגינה ומה לעשות שלא יברח לי?

מזל טוב על אימוץ החתול. חובה לסרס אותו כמובן ולחסן לפני יציאתו החוצה. חוץ מזה, השאלה היא האם החתול מרגיש טוב בתוך הבית ואם הוא רוצה בעצמו לצאת ולטייל קצת בחוץ. אם לא, אז לא להכריח אותו. זה יבוא עם הזמן. אם כן, אז לענוד לו קולר אלסטי בטוח לחתולים שעליו יש לתלות תג אשר עליו חרוט מספר הסלולרי שלך. חוץ מזה, לדאוג תמיד שהפתח ממנו החתול יוצא יהיה פתוח עבורו בכל עת. בנוסף, דאג להיות איתו בפעמים הראשונות כאשר הוא יוצא. אם הוא נלחץ, יש לסייע לו להכנס הביתה בפתח אשר תמיד יהיה פתוח עבורו. אסור לתת לחתול לצאת החוצה אם אין לו פתח מילוט פנימה ומוכר לו. אין להשאיר חתול בחוץ באופן קבוע הבית הוא ביתו. חשוב גם לדאוג לשגרה כייפית בכל יום בשעה קבועה – מוקדם בבוקר או מאוחר בערב, כדי שהחתול יחזור בכל יום בשעה קבועה ותוכל להיות איתו ,לצ'פר אותו ולראות מה קורה איתו. השיגרה הכייפית צריכה להיות בכל הנוגע למתן שימורים בכל יום וגם משחקים, ליטופים וכל דבר אשר כיף לכם לעשות יחד. מומלץ מאד לדאוג לעיקורים ולסירוסים של החתולים אשר חיים בחוץ כדי לאפשר להם לחיות טוב גם כן וגם כמובן כדי למנוע מלחמות טריטוריה ופציעות לחתול שלך ולהם. אם תרצה שהחתול שלך יהיה היחיד אשר ייכנס בפתח המיועד לכך תוכל להתקין דלת מיוחדת לחתולים (cat flap) ולענוד לחתול שלך קולר מיוחד המגיע עם הדלת ועליה מגנט המאפשר רק לו להכנס הביתה דרך הדלת הזו. בהצלחה ואנא קרא את מאמר "חתול בבית, חתול בחוץ" כדי להבין היטב את הסכנות הכרוכות ביציאה החוצה ולהחליט בהתאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גור חתול על שטיח לבן. ShutterStock
עשיית צרכים מחוץ לארגז וייללות בוקר הם סימן ללחץ/ShutterStock

אימצנו גורה מהרחוב לפני מס' חודשים והיא הצטרפה לכלבת הלברדור שלנו. היא משחקת עם כולם אבל לאחרונה ישנם שני דברים שהיא עושה שמקשים עלינו: 1. כל בוקר היא מתייצבת ליד דלת חדרינו ומתחילה ליילל ולשרוט 2. לאחרונה היא עושה פיפי על בגדינו. למה זה קורה?

מזל טוב על אימוץ המתוקה. ייתכן מאד ושתי השאלות קשורות. אם ארגזי החול (וכן חשוב שיהיו שני ארגזי חול נקיים בכל עת ובמקומות שונים בבית כאשר יש שני חתולים) לא נקיים, אז היא טרודה ומבקשת מכם להתעורר ולנקות הארגזים. סביר מאוד שהיא עושה צרכיה מחוץ לארגז על בגדיכם מפני שאין לה מקום לעשות זאת בארגזים בשל הליכלוך.

ייתכן מאד גם שהיא מיוחמת ולעיתים זה גורמת לעשיית שתן מחוץ לארגז. אולי יש לה דלקת הגורמת להתנהגות כזו. אז- אנא עיקור, בדיקה וטרינרית ולא פחות - חשוב לא לכעוס ולהבין שעשיית צרכים מחוץ לארגז וגם ייללות מוקדם בבוקר – מעידות על לחץ בו נתונה החתולה והיא מבקשת כך עזרה.
אז אנא דאגו לכך שארגז החול ועדיף שניים – תמיד יהיו נקיים ובמיוחד בלילה לפני לכתכם לישון. במקביל דאגו לה לפעילות עצמאית כדי שהיא גם לא תהיה משועממת וכמובן אוכל טרי ומים נקיים גם הם חשובים לפני השינה. חוץ מזה, ראו הכתבות: "לילה פעיל - למה ומה אפשר לעשות?" ו"עשיית צרכים מחוץ לארגז החול" בנושאים שהעליתם – לילה פעיל ועשיית צרכים מחוץ לארגז. בהצלחה.

שאלות בעלי חיים לווטרינר המדור, צמד מומחיות החתולים או מאלף הכלבים - כתבו לנו

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully