וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר הקצר בוול סטריט נפתח בירידות

נמרוד הלפרן

7.9.2011 / 0:05

מניות הבנקים גררו את וול סטריט ליום שלישי של ירידות, בעקבות חששות מהחרפת משבר החוב באירופה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9% ובנק אוף אמריקה נפל מתחת לרמתו מלפני השקעת באפט

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר המקוצר בירידות - יום מסחר שלילי שלישי ברציפות - לאחר שחששות מהחרפת משבר החוב באירופה האפילו בהשפעתם על האצה מפתיעה בצמיחה בפעילות במגזר השירותים בארה"ב. עליות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה לשפל.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%; מדד S&P 500 ב-0.7% - ירידה יומית שלישית ברציפות; מדד נאסד"ק איבד 0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.97% לאחר שבמהלך המסחר כבר נפלה ל-1.91% - רמתה הנמוכה מעולם. אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג העבודה (לייבור דיי).

מניות הבנקים נסחרות בירידות חדות. מניית בנק אוף אמריקה הבנק הגדול בארה"ב, אשר זינקה ב-26% בעקבות הודעת באפט בחודש שעבר כי הסכים להשקיע חמישה מיליארד דולר בבנק, ירדה היום מתחת למחיר בו נסחרה לפני ההודעה על העסקה. מניית בנק אוף אמריקה ירדה ב-3.6% למחיר של 6.99 דולר למניה, לאחר שמוקדם יותר כבר ירדו למחיר של 6.8 דולר למניה - מתחת למחיר של 6.99 דולר למניה בו נסגרו ב-24 באוגוסט - יום לפני ההודעה על העסקה.

מניית קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, נפלה ב-13% במסחר בוול סטריט, על רקע צלילת הפרנק השווייצי מול המטבעות המרכזיים בעולם בעקבות הודעת הבנק המרכזי של שווייץ על קביעת רצפת מסחר של המטבע המקומי מול היורו. הירידה החדה במניית קרדיט סוויס נרשמת גם על רקע העובדה שאתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט. לשם השוואה, בבורסת שווייץ - בה מתקיים המסחר המרכזי במניות קרדיט סוויס - נסגרה המניה בעלייה של 1.5%.

ביום חמישי - נאום אובמה

מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב עלה בחודש שעבר לרמה של 53.3 נקודות לעומת 52.7 נקודות ביולי, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 51 נקודות. עם זאת, המדד עודנו רחוק מרמתו בתחילת השנה, כאשר עלה בחודש פברואר לרמה של 59.7 נקודות.

קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות. רמתו הממוצעת של המדד בחמש השנים שקדמו למיתון האחרון בארה"ב שהחל בדצמבר 2007, היתה 56.1 נקודות.

ביום חמישי הקרוב ינאם נשיא ארה"ב ברק אובמה בפני בתי הנבחרים ויציג את תכניתו לתמרוץ הכלכלה ושוק העבודה. אתמול רמז אובמה על תכניות לעבודה יזומה בסגנון ה"ניו דיל" המפורסם של רוזוולט שבא להתמודד עם המיתון הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. אובמה הזכיר בנאומו כי בארה"ב יש מצד אחד הרבה גשרים וכבישים שזקוקים לשיפוץ ומאידך שיש אלפי פועלי בניין שזקוקים לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully