וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף חשף תקלה בעשרות אלפי ערכות מגן

הפיקוד יאסוף את ערכות המגן מסוג "אבן ספיר" בהן התגלתה תקלה באטימות ובזרימת האוויר. כך נודע לוואלה! חדשות. המסכות נמצאות ברשות עשרות אלפי אזרחים בעלי זקן, חולי אסטמה וילדים

תקלה טכנית בערכות המגן שחולקו לעשרות אלפי אזרחים לפני כשנה נחשפה בשבועות האחרונים על ידי פיקוד העורף. כך נודע לוואלה! חדשות. התקלה שאובחנה היא באטימות ובזרימת האוויר במסכת "אבן ספיר", המיועדת לבעלי זקן, לחולי אסטמה ולילדים, ובעקבותיה ייצא פיקוד העורף במבצע לאיסוף המסכות מהציבור על מנת לתקנה.

עוד באותו נושא:
ערכות המגן - כל הביטחון בידיים שלכם
פיקוד העורף עונה: ערכות המגן - הביטחון שלכם
צה"ל: חסרים 1.2 מיליארד ש"ח לחלוקת ערכות המגן

מסיכות אב"כ. David Silverman, GettyImages
"עשרות אלפי אזרחים קיבלו מסכה מהסוג בה אותרה התקלה, ועל כן ייאלצו להחזירה"/GettyImages, David Silverman

גורם ביטחוני העריך היום (שלישי) כי עשרות אלפי אזרחים קיבלו מסכה מהסוג בה אותרה התקלה, ועל כן ייאלצו להחזירה. בשנת 2002 התגלו תקלות טכניות באותן מסכות, ורק לאחר שיפורן וביצוע סדרת בדיקות הוחלט לחלקן לציבור. התקלה שאובחנה בתחילת העשור כללה כשל במנגנון הלחץ של המסכה שמנע אטימתה, ובעקבות זאת נוצרה חדירה של אוויר לא מסונן שעשוי היה לפגוע באמינות המיגון של המסכה בעת התקפה כימית.

פיקוד העורף ודואר ישראל חילקו בשנה האחרונה ערכות מגן לכ-40% מהאוכלוסייה, בהן 250 אלף ערכות מגן מסוג "אבן ספיר". הערכות מיובאות ממפעלים בארה"ב, ומועברות להרכבה בישראל. הפגם התגלה כשאחד העובדים שעסק בהרכבת המסכות הבחין בפגם בקשית השתייה של הערכה. מבדיקה התברר כי מדובר ב-25 אלף ערכות מגן החשודות כפגומות ולא מאפשרות למשתמש לשתות.

בשל כך הוחלט לאחר דיון בפיקוד העורף לפנות אל ציבור האזרחים שמחזיק בערכה החשודה כפגומה ולהזמינם אל תחנות דואר ישראל שם יקבלו ערכה. לחלופין, ניתן לפנות אל מוקד פיקוד העורף או דואר ישראל ולהזמין שליח על חשבון פיקוד העורף. לשם כך הוקצו שני מיליון שקלים לחלוקת הערכות.

גורם צבאי מפיקוד העורף, הסביר כי בניגוד לכשל שהתגלה בשנת 2002, הפגם שהתגלה במקרה הנוכחי רק מונע מהמשתמש לשתות באמצעות הקשית. עוד הוסיף הגורם, כי בפיקוד העורף יודעים בדיוק מי מחזיק במסכות החשודות כפגומות ובמידה שאלו יצרו קשר עם המוקד וימסרו את תעודות הזהות שלהם, הם יוכלו לקבל תשובה חד משמעית באשר לתקינות המסכה שברשותם.

הנחיות לאזרחים

לפני כשבועיים פרסם פיקוד העורף הנחיות לאזרחים על חלוקת ערכות המגן ועל זכאות האזרחים לערכות. בהודעה נמסר כי כל תושב במדינת ישראל בעל תעודת זהות זכאי לקבלת ערכת מגן המותאמת לגילו. חלוקת ערכות המגן מתבצעת על ידי חברת דואר ישראל באמצעות שירות "שליח עד הבית" בעלות של 25 שקלים ובאמצעות תחנות החלוקה (נייחות וניידות) הפזורות במרחק של עד 30 קילומטרים. את הפרטים והתיאום יש לבצע מול מוקד ההזמנות של דואר ישראל.

עוד נמסר מפיקוד העורף כי כדי לדעת מתי נפתחת תחנת החלוקה בעירך ומהי התחנה הקרובה לביתך, יש לפנות למוקד ההזמנות של דואר ישראל או לאתר האינטרנט שלהם ולקבל מהם את המידע. חלוקת ערכות המגן מתבצעת בכלל הארץ והיא תבוצע באופן הדרגתי ותימשך לאורך מספר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully