וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך: זמן להודות באמת

איזי ליבלר

6.9.2011 / 9:27

האמנה של חמאס תומכת, כידוע, בחיסול המדינה היהודית, וראשיה מתרברבים שלעולם לא יוותרו על המטרה. לעומת זאת, הרשות הפלשתינית שקולה יותר בהצהרותיה, לפחות באלה המכוונות לצריכה מערבית. אך לקראת 20 בספטמבר, המועד המתוכנן של ההכרזה על הכרה במדינה פלשתינית באו"ם, מעניין להתייחס לסקר האחרון שפירסם המרכז הפלשתיני לדעת קהל. לפי הסקר, רוב הפלשתינים מסכימים עם מטרת חמאס להשמיד את ישראל. 80 אחוזים מהם הסכימו כי תפקידם של המוסלמים הוא להשתתף בג'יהאד להשמדת ישראל, ו-73 אחוזים תמכו באמנה של חמאס. הנתונים האלה לא נבטו מחלל ריק. התקשורת הפלשתינית מהללת אמהות המכבדות את זיכרון ילדיהן - מחבלים מתאבדים - אשר רצחו אזרחים ישראלים כדי לזכות בכניסה לגן עדן. שאהידים אלו מוכרים כקדושים בקרב כל גופי המדינה, המסגדים, התקשורת ומערכת החינוך.

חשוב להדגיש זאת כדי להבין את ההבדל התרבותי בין מדינות דמוקרטיות ובין משטרים איסלאמיים פונדמנטליסטיים. אפשר לומר על מבקרי האיסלאם במדינות המערב דברים רבים, אך הם אינם עורכים מסיבות רחוב ומחלקים סוכריות לילדים כדי לחגוג את מותם של מוסלמים חפים מפשע הנהרגים במהלך המלחמה נגד הטרור. כמו כן, הם אינם מקימים פסלים או קבוצות כדורגל להנצחתם של מבצעי פעולות שכאלו. אך אחרי כל פיגוע התאבדות מוצלח נגד אזרחים ישראלים - זה בדיוק מה שקורה ברחוב הפלשתיני. הבעיה היא שאלו המגנים התנהגות מרושעת שכזו מואשמים לעיתים קרובות באיסלאמופוביה ובגזענות.

אין פרטנר

תיאור התנהגות שכזו כרוע הוא הגיוני. זה בהחלט לא תיאור גזעני. הפלשתינים, למשל, נחשבים למוכשרים שבעמי ערב. לכן אני מאמין שאם יהיו להם מנהיגים הומניים ומערכת חינוך נאורה שבה תחדל להתקיים הסתה נגד יהודים - הפלשתינים והישראלים יוכלו ליצור יחד אזור מרהיב של דו-קיום, יצירתיות ושלום. אך לעת עתה מדובר בחלום מרוחק.

כישלוננו לשכנע את העולם כי עדיין אין לנו פרטנר פלשתיני אמין לשלום תורם לאווירה הגלובלית נגדנו, ואנו כמעט מנודים. אבל עלינו להתעקש על צדקת דרכנו. עם זאת, כשעמוס עוז הסופר המוערך מכחיש לאחרונה כי הקונפליקט הישראלי-פלשתיני הוא עימות בין נכון ללא נכון, ומתעקש במקום זאת כי מדובר ב"עימות טרגי בין נכון לנכון, ולעיתים קרובות בין לא נכון ללא נכון", הוא מעיד על כך שאנו טומנים את ראשינו בחול.

במקום לחשוף את הרוע שמעודדת הרשות במערכת החינוך שלה ובקידוש מתאבדים, אנו מתחננים לחידוש של השיחות המסורתיות עם אלו המחויבים לסופנו.

הגיעה העת לנהוג בשפיות ובהיגיון, לשקול את הראיות, להפעיל שיפוט מוסרי ולהתנהג בהתאם. בריחה מהמציאות וחיים כמו בעליסה בארץ הפלאות הם מפתים ביותר. אך בטווח הארוך עלול הדבר לעלות מחיר כבד לילדינו, אשר ייאלצו בסופו של דבר להתמודד עם האיום הקיומי הנובע מהרוע המקיף אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully