וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור בכיר החמאס שתיכנן הפיגוע במלון פארק

גלעד גרוסמן

5.9.2011 / 10:58

עבאס אל סיד, שנידון ל-35 מאסרי עולם ועוד 50 שנות מאסר בשל מעורבותו בפיגוע בנתניה ב-2002 ובפיגוע בקניון השרון בעיר, ביקש לערער על מאסרו בטענה שהודאתו נגבתה אחרי עינויים

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) את ערעורו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם בעבר, עבאס אל סיד, אשר נידון ל-35 מאסרי עולם ועוד 50 שנות מאסר, לאחר שהורשע בהיותו אחראי לפיגוע במלון פארק ב-2002, בו נהרגו שלושים בני אדם, ונפצעו 160 נוספים, והפיגוע בקניון השרון בנתניה, בו נהרגו חמישה בני אדם. השופט ניל הנדל דחה את טענתו של פרקליטו של אל סיד, עורך הדין אביגדור פלדמן, לפיה עדותו של אל סיד נגבתה ממנו בצורה בלתי חוקית, ולאחר שעבר עינויים בחקירותיו.

בהכרעת הדין אמר הנדל כי ההודעות שנגבו משותפיו של אל סיד השתלבו והשלימו זו את זו, והובילו למסקנה עובדתית אחת, לפיה "המערער היה ראש הפורענות. הוא היה המשדל, הוא היה המבצע, הוא היה ראש הזרוע הצבאית של חמאס והאחראי לפיגוע במלון פארק". הנדל טען כי אשמתו הוכחה גם בשאר סעיפי האישום. באשר להרשעתו במעורבות בפיגוע בקניון השרון, בו ההרשעה התבססה בעיקר על הודאתו של אל סיד, נקבע כי ניתן להרשיע על סמך הודאתו במשטרה ולא בשב"כ, הודאה שבעניינה לא נטען שעבר עינויים.

"מדינת ישראל מצויה בלחימה עיקשת נגד הטרור, למען חיי אזרחיה ותושביה", כתב הנדל, "המערער לא בחל בשום אמצעי על מנת לממש את זממו – רצח יהודים בשל דתם ולאומיותם. קול דמם של הנרצחים זועק מהאדמה. האירוע הראשון התרחש בליל הסדר, בו קוראים בהגדה שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. ערב שאמור להיות ערב של קהילה ואחווה. היעלה על הדמיון הפער בין האידיאל לבין המציאות המרה?"

אל סיד הצטרף לחמאס בשנת 2000, ושימש כדובר וראש הזרוע הצבאית בטול כרם. באשר לפיגוע במלון פארק, הורשע אל סיד כי עמד בקשר עם המחבל המתאבד, וכי היה מעורב בהעברת המטען לשטח ישראל. בנוגע לפיגוע בקניון השרון, הורשע אל סיד כי קבע את מקום הפיגוע, ובחר מי ילווה את המחבל לביצוע המעשים.

לקריאה נוספת
אחרי 5 חודשים: הורשע אחד מרוצחי בני משפחת פוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully