וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: החזרת השמאל לשלטון

דרור אידר

4.9.2011 / 8:52

כותרות ההפגנה אמש ברוב כלי התקשורת נקבעו מראש. הפגנת הטריליונים, נחילי אנשים, חסרת תקדים, הגדולה בתולדות המדינה ושאר שקרים מוזמנים מראש. "והאמת תהא נעדרת", ניבאו חכמינו פעם והתכוונו לשבועות האחרונים.

באולפן יושב אלדד יניב ומכחיש מעורבות מאחורי הקלעים. אבל סטנלי גרינברג היה פה, וההפגנות הללו כולל התמיכה הבזויה וכמעט הטוטאלית של התקשורת בפמפום ההפגנה מזכירים את התגייסותה בסוף העשור הקודם. סטנלי גרינברג ואלדד יניב ושאר אנשי שמאל מקצועי ידעו שלא יוכלו ללכת על הטיקט המדיני שבאמצעותו החריבו לנו את המדינה. מה נותר? הכלכלה טמבל. מי לא יפגין בעד הורדת המחירים, "צדק חברתי" ושאר ירקות? כך בציניות מחושבת - בהנחה ברורה שהתקשורת תלך אתם לאורך כל הדרך - הם ניצלו המוני תמימים לצורך מטרות שצדק חברתי רחוק מהם כרחוק שדרות רוטשילד משכונה ד' בבאר שבע.

ההפגנה אמש לא החזירה תקווה אלא פחד מטוטאליטאריות. "אתם לא מבינים"!, זעק שמולי. מבינים ועוד איך מבינים - מבינים שאתם כלי בידי כוחות רבי עוצמה המבקשים לפרק את ישראל מתוכה לטובת רעיונות הרחוקים מאוד מ"צדק חברתי." באולפן הזהיר אלדד יניב שמחאת החורף תהיה כואבת יותר. הוא יודע על מה הוא מדבר. הכול מתוכנן.

הביקורת טוטאה מהשידור החי

לרגע רואיין משה כהן מבת ים שיצא נגד מנהיגי המחאה ובמיוחד נגד ז'אן דארק של התקשורת דפני ליף; לדבריו הם לא מייצגים את המסכנים האמיתיים ולא ממש אכפת להם. דבריו גרמו למבוכה מסוימת בשידור חי. כמובן שמיד טאטאו אותו. השתגעתם שיפריע להפגנה הגדולה בתולדות היקום.

"השותפים הטבעיים של נתניהו", אמר אמנון אברמוביץ' בשידור חי הם, "המתנחלים והחרדים." לכן הם לא משתתפים. נו לא ציפינו לחידושים אחרים מפיו. אבל לא רק הם לא באו להפגנות שערוץ 10, 2 ועוד ארגנו בשיתוף עם דפני ליף וחבריה; אני התרשמתי שגם ליכודניקים פשוטים לא הגיעו לתל אביב, גם מזרחיים, גם פריפריה, גם שכונות. בקיצור ישראל השנייה לא הצטרפה למחאה למרות ניסיונות הפיתוי של התקשורת וחיבוק כמה "מנהיגים אותנטיים" (בלשון המכובסת הכוונה למזרחיים), בתקווה שהם יספקו את הסחורה. נאדה. גם אייל גולן לא הביא אותם. זאת משום ש"הישראלים החדשים" הם בעצם הישראלים הישנים. "הישראלים החדשים" הם אלה המבקשים להחזיר את ישראל הראשונה למעגל הבלעדי של קובעי המדיניות - כלומר למעגל הפוליטי שהעם העיף אותה משם.

אחד הפרשנים אמש דיבר בהתלהבות על כך שהאנרגיה האדירה צריכה להיות מתועלת להקמת מפלגה סוציאל-דמוקרטית, שזה התרגום האוניברסלי של התביעות שנשמעו במחאה. בקיצור הקמת השמאל מחדש. הנה מפגינים תמימים, חשבתם שאתם מנסים לשנות רק את השיטה הכלכלית - אבל במו רגליכם עזרתם להחיות את השמאל, לשמחת אוהביו הרבים מדי בתקשורת ובמרחב העוין כולו, אבל לחרדת ישראלים רבים המביטים בעיניים כלות במסכים ולא מאמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully