וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

131 שנים אחרי: זוהו השרידים של הפושע הנערץ נד קלי

2.9.2011 / 6:16

שרידי גופתו של הפושע שהפך לסמל בתרבות האוסטרלית נמצאו בקבר המוני וזוהו באמצעות שימוש ב-DNA של אחיינו מדרגה שלישית. תמיד היה קיים הפער בין דמותו כרוצח, לבין דמותו כגיבור עממי

הרשויות באוסטרליה זיהו את שרידי גופתו של הפושע האגדי, נד קלי, 131 שנים אחרי שנתלה לאחר שהואשם ברצח וגופתו נקברה בחצר בית הסוהר במלבורן, אוסטרליה. דמותו של קלי מסמלת עבור רבים את החופש האוסטרלי, הבוז לממסד והמרדנות לסמכות, ודמותו זכתה להופיע בסרטים רבים לאורך השנים. השרידים שנמצאו הם ללא גולגלתו של קלי, שמקום המצאה נותר בגדר תעלומה. על מנת לזהות את השרידים, שהיו טמונים בקבר המוני בו היו קבורים אסירים נוספים, השתמשו המדענים ב-DNA של אחיינו מדרגה שלישית של קלי.

"זה מדהים לחשוב שקבוצת מדענים יכולה לזהות את גופתו של אדם שהוצא להורג לפני יותר מ-130 שנים, והיה קבור יחד עם 33 אסירים נוספים, שרובם לא זוהו", אמר אתמול (חמישי) התובע המחוזי של מדינת ויקטוריה, רוברט קלארק.
קלי, שהיה מזוהה על ידי לבישת שריון במהלך חילופי האש בינו לבין המשטרה, הפך לדמות אייקונית בהיסטוריה של אוסטרליה, ואף זכה לכינוי "הרובין הוד האוסטרלי". הפושע המפורסם וכנופייתו מסמלים את המתחים החברתיים של אותה תקופה, במיוחד בין מתיישבים איריים עניים לבין העשירים.

קלי הוצא להורג לאחר שהורשע בהריגתם של שלושה שוטרים, והוא נתלה בבית הסוהר במלבורן ב-11 בנובמבר 1880, שם גם נקבר. בשנת 1929, כאשר נסגר בית הסוהר, הועברו שרידי גופתו ושרידים של אסירים נוספים לקבר אחים בבית כלא אחר. ההערכה היא שבעת העברת השרידים הופרדה גולגלתו של קלי משאר שרידי גופתו, ועל כן לא נמצאה. בשנת 2009 נפתח שוב קבר האחרים במטרה לזהות אילו מהעצמות שייכות לקלי. "קלי היה מאז ומעולם סמל בהיסטוריה של אוסטרליה ובחיי הנוודים של אותה תקופה, ועל כן הזיהוי הוא בעל חשיבות רבה למסורת התרבותית ביבשת", אמר מנהל המעבדה לזיהוי פלילי במדינת ויקטוריה, דיוויד רנסון, והוסיף כי "מנקודת מבט של התרבות האוסטרלית, תמיד היה קיים הפער בין נד קלי, רוצח השוטרים, לבין נד קלי, הגיבור העממי בתקופה של חוסר שקט ומתיחות חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully